Rebel-Rider Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Jeg tror vi burde unngå sanger tunge produksjoner med masse effekter, Ulysses høres karnsje simpel ut men sangen er nedlasset i studioeffekter. Hva med: Fastway - Say what you will? Jeg mener vi burde starte med en "enkel" låt, helst et skoleeksempel på klassisk rock. Må nesten se om vi greier å organisere det først før vi lager noe egenkomponert. Det er nå mine 5 cent om saken. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Både FF og Iggy Pop støttes av meg. Spiller forresten gitar og ukulele. Hvertfall det jeg har for hånd nå. Blir vel overflod av gitarister, så får vel eventuelt bistå med noe kreativt på uke'n Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Interesting. Tviler på at utstyret mitt har nok kvalitet til å gjøre noe nevneverdig her, men jeg følger med lell. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Dere får si ifra hvis dere trenger no deilig bakgrunns stryk, så bidrar jeg gjerne med celloen. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Spiller du cello? Jævlig kult Lenke til kommentar
fredrune Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Høres morsomt ut dette her. Jeg kan hive meg på denne. Ser jo at en har hevet seg på mix og mastering, men om man vil "dele" eller ikke vil ha den, så kan jeg ta den Produksjonen er jo det morsomte synes jeg. Kan jo sikkert hive inn en ide eller 2 i prosjektet, men tipper at det blir nok av spillende entusiaster her :o) Om dette er intressant så er jeg tilbake i studio fra mandag av. noe utrangerte bilder finnes i forumet av mitt studio fra tidligere, ellers kan noe sees her: http://www.signesvei.no/funstudio/utstyr/index.htm noen flere lydeksempler på mix kan høres her: http://www.signesvei.no/country/ Nylig avsluttet et Pink Floyd album for en artist, og har nå tid til å leke litt igjen :o) Men vil ikke presse meg på her, dette er kun om det er noen som vil det. Om det blir slik så fikser jeg opp en ftp for upload av filer. Kan også lage et kult cover til prosjektet, så deltagere får et eksemplar på cd vær :o) Fredster Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Slenger meg på denne jeg og. Edit: Ser at det er folk som har litt større kvalifikasjoner enn meg på selve produksjons biten så overlater det til de. Endret 1. mars 2009 av Erelend Lenke til kommentar
dizzykeys Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Ser ut som interessen er her og vi har folk nok. Jeg skal oppdatere førsteposten og legge inn reglene der når jeg får tid. @fredrune: Utrolig kult, du får jobben med mindre apegryn protesterer. Da gjenstår det egentlig bare å begynne, den som vil. Endret 1. mars 2009 av dizzykeys Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Kult Dette høres sinnsykt kult ut, slenger meg på jeg også Lenke til kommentar
fredrune Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Ser ut som interessen er her og vi har folk nok. Jeg skal oppdatere førsteposten og legge inn reglene der når jeg får tid. @fredrune: Utrolig kult, du får jobben med mindre apegryn protesterer. Da gjenstår det egentlig bare å begynne, den som vil. :o) Da bare avventer jeg "apegryn", før jeg eventuellt gjør noe. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 jeg hadde egentlig ikke tenkt å delta på dette, ville bare gi det et spark i ræva. Jeg vil ikke være noe sjef for prosjektet, men om det trengs noe hjelp ingen andre vil bistå med så kan jeg være tilgjengelig, for å si det sånn. Det beste hadde vært om dere ordnet det selv : ) It's all yours, fredrune : ) Lenke til kommentar
fredrune Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 ...It's all yours, fredrune : ) Vi kan jo mixe 2 utgaver :o) Fint om da filene kommer lagret i OMF filer, slik at det blir enkelt å importere til Sonar, alle musikkprogram jeg kjenner til støtter dette formatet. Og om alle spiller inn uten noen form for klang osv, ville vært fint. skal se om jeg får ordnet en server i morgen til upload og download, så folket får laget track's. om det skulle være noe er jeg å treffe på mail. har du/dere enkelt filer, kan dette også sendes via mail, Wav filer går men..... kan være vanskelig å plassere i prosjektet uten retningslinjer. [email protected] Fredster Lenke til kommentar
fredrune Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 ftp greia her ble bare kaos... om noen har en ftp klar, så kan jo eventuellt den brukes. Inntill videre kan ting sendes på mail. Laget en mail adresse for saken, [email protected] ( brukernavn og passord er : jam ) ikke noen maksimal løsning, men den er mottakelig for store mail, slik at man kan komme igang. Last eventuellt inn ditt spor, men vi trenger først og fremst trommene, så bass.. slik at vi får synkronisert dette. 1 må begynne! Tempoet må være satt og nøyaktig på rytmen. Kvantiserer 1 opptak, slik at det blir bra for resten som legger på... man kan logge inn via nettleser om man vil. ( mailadmin.no, tast inn mail adresse og passord ) Dersom ingen tuller og tøyser med sletting osv. så kan det fungere, blir det tøys så sletter jeg epostkontoen bare. Men ville nå vært best med en ftp da... Noen som har??? :o) Fredster Lenke til kommentar
fredrune Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Noen som har begynt? Trommer? bass? ftp? Lenke til kommentar
dizzykeys Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg venter på trommene Lenke til kommentar
fredrune Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg venter på trommene ok. Er det noen her som spiller trommer da`? ( som er med mener jeg ) Eller skal vi sette de digitalt. Ikke kommet noen tilbakemeldinger så derfor jeg lurer Fredster Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Speik på forumet her har digitale trommer og utstyr til å spille de inn ordentlig med. Om ingen melder seg kan jeg altids ta en prat med han. Eller hur? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Har digitale trommer jeg også... er det bestemt en sang, faktisk? Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Vi skal jo lage sangen Men om du vil, spill inn et spor vi andre kan leke oss med! Lenke til kommentar
fredrune Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Vi skal jo lage sangen Men om du vil, spill inn et spor vi andre kan leke oss med! Om noen spiller inn trommer, så er det viktig med mikkingen flere tracks for mixen sin del. Har fått inn endel som bare låter "grøt" fra tidligere saker. Da blir det vanskelig å få det til å låte bra. ( bruk gjerne klikk også, for å slippe mye kvantiserings arbeid ) Men så langt har ingen begynt så vidt jeg vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå