lknight Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) eg har forsøkt å lese litt igjennom diverse tester og sånt, men det er fremdeles vanskelig å finne ut av hvilken av kortene eg skal gå for.. skjermkortet skal matche denne pc'en, samt at den skal være så stillegående som mulig. og ja, er 512mb eg har behov for, ikkje 1gb. får dog Sapphire 4870 som er på 1GB til samme pris som de to andre... har sett at HIS har best ytelse, men at Powercolor har best kjøling samt at den er mest stillegående... stemmer dette? har også lest at standard greiene som følger med PowerColor lønnes å bytte ut... da tenker eg på vifta spesielt. stemmer dette, eller? er vel best om alt standard er bra nok så slipper eg å begynne å bytte på det... så ja, hvilken ut av de tre 4870 kortene skal eg gå for som passer til overnevnte PC oppsett?? kan velge 1 ut av de, men eg veit ikkje hvilken.. ps: er IKKJE en hardcore gamer... Endret 15. februar 2009 av lknight Lenke til kommentar
Berntkr Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Hvorfor har du tatt med sapphire kortet vis det er bare 512mb du skal ha? sjønner ikke logikken i noe av det du sier, selv om noe bråker litt mer enn noe annet har det ikke noe å si fordi du legger ikke merke til om det bråker så mye. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Hvis du ikke er hardcore-gamer så kan du spare penger på å velge Radeon HD4830 eller HD4850. Er ikke mye lavere ytelse og sparer noen hundrelapper. Lenke til kommentar
Cryogen Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Hvor mye bråker viften til HIS kortet i forhold til Sapphire Toxic kortet? Og er det mye forskjell mellom ytelse mellom 4850 og 4870 kortene på 1280x1024? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Sjekk denne linken, det er en sammenligning mellom 4870 og 4850. Btw, du burde velge et kort med HIS sin IceQ4-kjøling, den er stille. Lenke til kommentar
lknight Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) ikkje sant at hvis eg kjøper et HIS-kort eller Sapphire-kort fra f.eks USA, så vil den passe hovedkortet mitt som eg har kjøpt her i norge...?? det har vel ikkje noe å sei når det er snakk om PC/skjermkort, sant..?? den vil passa uansett, mhm? har bestemt meg for enten Sapphire eller HIS... får sjå hvilken eg går for. Endret 17. februar 2009 av lknight Lenke til kommentar
KKake Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Med mindre skjermkortet har en annen tilkobling enn PCI-E, så skal den fungere. Men nå har det seg slik at omtrent alle nye skjermkort har PCI-E tilkobling, hvertfall alle i HD48**-serien. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Du kan kjøpe skjermkort i Kina, Japan, USA, Mexico, Yellowknife og (Sett inn avsidesliggende plass her en eller annen plass i verdenen) og det VIL funke. Er INGEN separat PC standard for verdensdelene, eneste er PSU som kan være, men der har de fleste den røde bryteren bak som avgjør og som enkelte har funnet ut er bra til PC grilling. Alt internt i PC'n er standardisert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå