FuzzFuet Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hei Har en bærbar PC med Vista Premium som ikke vill starte helt opp. Kommer til velkomst skjermen å skriver passord eller viser fingeravtrykk, så logger den inn på brukeren, men skrivebordet eller bakrunnen kommer aldri opp. Bare musen med svart bakrunn. Hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Prøv ctrl - alt - delete og gå inn i Oppgavebehandler og avslutt og start explorer.exe på nytt? Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Prøv ctrl - alt - delete og gå inn i Oppgavebehandler og avslutt og start explorer.exe på nytt? Oppgavebehandler kommer ikke fram Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Prøv ctrl - alt - delete og gå inn i Oppgavebehandler og avslutt og start explorer.exe på nytt? Oppgavebehandler kommer ikke fram Prøv "windows" + "r" og skriv explorer.exe "windows" er den knappen med et windows-symbol på, kan ikke ta feil Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 hmm, merkelig =/ Prøv det forrige sa med å kjøre fra kjør linja, hvis ikke dette fungerer starter du opp pcen i safemode ved å trykke på f8 etter bios, og velger derifra. Fra safemode kjører du en systemgjenoppretting til da den fungerte normalt... Virker som om noe mangler her =/ Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Har ikke systemgjenoppretting på Men skal prøve det win+r nå og se om det fikser det. Dette skjedde bare plutselig etter en restart og før det funket den knirkefritt. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Dette er noe som har skjedd med mange, og som Tripple-Nipple sier så starter ikke Explorer. Du kan restarte i safe mode, logg inn med din bruker og hvis du har skrivebordet og alt det, så skriver du regedit i søkefeltet. Da vil du få opp registeret til Windows. Gå til [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon] og finn en nøkkel i høyre vindu som heter "Shell". Der skal det stå explorer.exe. Gjør det ikke det, dobbelklikk på "Shell" og og skriv så explorer.exe i nederste linje. Restart maskinen og det burde nå virke normalt. Lenke til kommentar
Jullius Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Pussig.. Fikk dette problemet i går jeg også. Men det skjedde etter avinnstallering av Norton Internet Security. Etter en påkrevet restart kommer ikke skrivebordet frem, kun en sort skjerm med musemarkøren. Kommer heller ikke så langt som til login jeg da.. Får ikke startet opp i safe mode, samme skjer der. Noen som har tips? Kvier meg for å reinnstallere Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det som også kan prøves er å gå inn i vanlig mode, trykke Win tast + r, skrive msconfig, der går du på oppstart, og kontrollerer at alt er huket av som skal følge på oppstarten Lenke til kommentar
Jullius Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Nja.. Kommer ikke inn på hverken ene eller andre måten, og får ikke skrevet inn noe. Den stopper bare opp med sort skjerm og musemarkør rett før login-bildet normalt skulle kommet opp ... Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Fikk fikset det Samme skjedde også med meg når jeg prøvde å starte opp i safe mode, sort skjerm med markøren. Men prøvde nå og da kom jeg inn i safemode og kjørte ccleaner og div andre fikse program, så restarta jeg og alt fungerer fint! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå