dsgf Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hahnel HN-D80 eller Nikon MB-D80? Er prisforskjellen opp til Nikon-grepet verdt det, eller gjør den billigere Hahnel-en jobben? Noen som har prøvd dem og kjenner forskjellene? Stemmer det at begge funker med AA-batterier? Og at begge har plass til 2 stk Nikon-batterier? Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Er ikke litt av forskjellen på disse grepene at på de uoriginale så får du ikke med autofocus on knappen da? Sier dette uten at jeg har kikket på noen av disse grepene du refererer til.. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 MB-D80 er ikke noe å hoppe i taket over kvalitetsmessig (ikke samme byggekvalitet som MB-D10 som brukes til D300 og D700). Uansett tror jeg nok at jeg ville gått for MB-D80 fra Nikon, så fungerer alt slik det er tiltenkt og byggekvaliteten på HN-D80 er enda dårligere. Se på bruktmarkedet, bare sørg for å teste det før du kjøper. Lenke til kommentar
runniz Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg syns nå det Hähnel-grepet var temmelig dyrt for å være tredjeparts-grep! Hvorfor ikke kjøpe det originale MB-D80 for mindre? Vil du spare penger kan du se på Phottix BP-D80 til $66 inkl. frakt. De grepene er så like at en skulle tro de har stjålet formen Nikon støper sine i. Som nenvt er Nikons kvalitet på MB-D80/D200 så dårlig at jeg heller vil si de er overpriset enn kvalitetssikret. Er ikke litt av forskjellen på disse grepene at på de uoriginale så får du ikke med autofocus on knappen da? Dette gjelder vel grepene til D40/60 da de mangler kontakter for vertikal-utløser. Lenke til kommentar
McCabre Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Jeg driver å sjekker litt rundt batterigrep til D90 og ser at ifølge prisguiden så får man MB-D80 til 169,- hos datakjeden og 299,- hos bestbuy. Dette er jo et hav under alle andre (1295,- og oppover). Er det sånn at de med høyest pris har inkludert batterier mens de laveste ikke har det, feil prising hos de billige, eller er forskjellene rett og slett så enorme på dette grepet ? Har sett så øyet blei tørt og rødt på dette uten at jeg kan finne forskjeller som forsvarer prisforskjellene. Noen som veit noe mer ? Endret 3. april 2009 av McCabre Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Det står at de ikke har dem inne, men om jeg ikke husker feil er dem vel pliktige til å selge deg objektet til den prisen de har satt på sin nettbutikk, selv om den kan være feil. Jeg ville klemt til å kanskje bestilt 2, bare for å se an morroa... Lenke til kommentar
runniz Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Jeg driver å sjekker litt rundt batterigrep til D90 og ser at ifølge prisguiden så får man MB-D80 til 169,- hos datakjeden og 299,- hos bestbuy. Dette er jo et hav under alle andre (1295,- og oppover). Er det sånn at de med høyest pris har inkludert batterier mens de laveste ikke har det, feil prising hos de billige, eller er forskjellene rett og slett så enorme på dette grepet ? Har sett så øyet blei tørt og rødt på dette uten at jeg kan finne forskjeller som forsvarer prisforskjellene. Noen som veit noe mer ? Hos datakjeden stiger prisen til over 1500 i butikken, men hos bestbuy står den som 299,- og på lager. Nettsider har forbehold om prisfeil, men det kan jo være de tror det bare er kompitabelt med D80 og derfor tror det er på vei ut? Skader vel ikke å ta sjansen. I verste fall blir du sittende uten de 300 kronene i noen dager før du får de igjen (etter en telefon-/e-postsamtale). Den opprinnelige prisen ligger på rundt 1300-1500 - uten batterier. Er det med batterier, opplyses det om det. Endret 3. april 2009 av runniz Lenke til kommentar
McCabre Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Da bestilte jeg fra Bestbuy siden de hadde samme lave pris også under bestilling, så får vi se hva som skjer Endret 3. april 2009 av McCabre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå