Conan85 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Nesten alle spill klikker etter ett par minutter spilling. Skjermen blir svart, og det kommer opp "no signal". Så kommer bildet tilbake etter at ett eller annet ATI program har restartet driverene. Når har klikket første gangen er det umulig å spille videre, ofte blir pcen umulig å styre også, og må restartes med knapp. Noen som vet hva som er feil eller hvordan jeg kan fixe dette? Har ett Sapphire Radeon X1600 XT, seasonic s12 430w strømforsyning og Asus A8R32 MPV Deluxe hovudkort. Takker for svar.. Exempel på spill som klikker er f.eks Crisis Warhead og World in conflict. Spill som Red Alert 3 og Farcry funket merkelig nokk. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Ofte tre ting som kan være årsaken. Varme, for svak strømforsyning eller bug i skjermkort driverene. Varme problemer kan du sjekke med GPUz. Lenke til kommentar
Conan85 Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Hva er normal temperatur for ett ATI skjermkort da? Ligger på 102 gradre ved vamlig kjøring av windows her.. Blir da nokk litt varmere vil jeg tro når jeg spiller.. Viften går på 100%. Ellers er alle andre vidter aktive på pcen. 2 bak, en i siden + cpu og grafikk vifte. Noen forlag til hvordan jeg kan få ned temperautren da? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Skjermkortet bør aldri overstige 90 grader når du spiller et tungt spill. Mellom 70 og 85 grader når du spiller er helt normalt. Enten virker ikke vifta på skjermkortet som den skal, eller så har du altfor dårlig kjøling i kabinettet ditt. Kanskje for mye støv? Skaff deg f.eks nyeste verson av EVEREST Ultimate Edition får å sjekke temperaturer ellers i PC'n din. Mange tror de kan kjøpe en PC og så skal den funke uten problemer i flere år. Slik er det ikke. Man må fjerne støv i den og sjekke om vifter funker som de skal, og at temperaturene stemmer. Med enklere ord : Skaff deg kunnskap. Lenke til kommentar
Conan85 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Hovudkort 35 grader CPU 54 grader -Kjerne 1 50 grader -kjerne 2 56 grader GPU 101 grader GPU omgivelse 76 grader Harddrisk 35 grader Alle vifter går rundt.. Ikke noe særlig støv Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Prosessoren din er også litt varm, iallefall 10 grader for mye vil jeg si, men det er hvor varm den er under last som er viktigst. Skjermkortet ditt er altfor varmt! Når kjøpte du det? Kanskje du er fortsatt innenfor garanti tiden eller reklamasjon? Er du det bør du sende det tilbake til der du kjøpte det. Avtale med dem. Kan du ikke det, så må du kjøpe nytt skjermkort. Ny prosessor kjøler skader heller ikke. Lenke til kommentar
Conan85 Skrevet 27. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2009 Prosessoren din er også litt varm, iallefall 10 grader for mye vil jeg si, men det er hvor varm den er under last som er viktigst. Skjermkortet ditt er altfor varmt! Når kjøpte du det? Kanskje du er fortsatt innenfor garanti tiden eller reklamasjon? Er du det bør du sende det tilbake til der du kjøpte det. Avtale med dem. Kan du ikke det, så må du kjøpe nytt skjermkort. Ny prosessor kjøler skader heller ikke. Ble kjøpt 2006 04 07 Så du mener det er garanti? Alt er bestilt på komplett.. Hadde 1 harddisk som tikket og hang seg opp, samt en RAM chip som gir blåskjerm. Dermed kjører jeg pcen med 1 ram chip og en harddisk, selv om jeg hadde bestilt 2. Var helt umulig å få dekt det på garantien hos dem, så har ikke så veldig lyst å sende det inn til de. For vell prøve igjen da, viss du likevel mener det er feil på skjerm kortet. Er vell 3 års garanti på både minne, hdd, og skjermkort? minne var corsair og harddisken maxtor. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 Garanti på harddisker er rundt 3 år... MEN! Du har 5 års reklamasjon på harddisker og dette er de lovpliktig til å oppholde, bare du husker å nevne at du reklamerer og IKKE at det er en garanti sak. Sendte inn en defekt 300Gb harddisk til Komplett, den funket delvis men tikket som en bestefarklokke, fikk da 1x 1.5Tb som erstattning fra de. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. februar 2009 Del Skrevet 27. februar 2009 (endret) Skjermkortet ditt skal uansett ikke være så varmt! Helt naturlig at for varme komponenter skaper kræsj eller blåskjerm. Dessuten hvis du er en gamer, så er Radeon X1600 XT en stor flaskehals i dagens spill. På tide å bytte det ut. Har du ikke penger nok, så er eneste sjangse for deg å prøve en reklamasjons sak. Eller bygge/kjøpe deg en helt ny PC, om du har økonomi til det. Endret 27. februar 2009 av Betroz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå