kesse Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Hvor mye bør et vanlig "ferie, familie," bilde redigeres før det blir for mye? Jeg tok et bilde ute i gaten forleden dag bare for morro, prøvde meg på "Dave Hill" effekten i det ene bildet og det fikk en slags HDR effekt. Blir det for mye av det gode? Eller ville et slikt bilde være "ekte" nok til å ha det i familialbummet? Legger ved redigert og orginalen. Edit: Ser ut til at jeg feilpostet denne, en mod kan gjerne flytte den. Endret 14. februar 2009 av kesse Lenke til kommentar
okasin Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Etter min smak, bilde nr 1. Det er et bilde du ser litt lengere på en bilde nr 2.. som er "litt kjedelig".. Er bilde nr 1 HDR? Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Nummer to, det første ser alt for kunstig ut for meg. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Bilde nr 1 er ikke HDR, kun justert i Adobe Camera Raw. Jeg er enig i at det ser litt kunstig ut, men jeg synes det bildet er "kulere" enn nr2, selvom det ser mer ekte ut. Og det er nettopp der dilemmaet mitt ligger.. Kunne selvsagt gjort en mellomting, men for å få folks mening så lagde jeg en som litt ekstra overdrevet. Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Hadde faktisk gått for nr 1, skiller seg ut fra nr 2 som man igrunn har mange nok av i ett familiealbum...kan være greit å variere litt innimellom. Blir mange nok vanlige bilder i ett album syns jeg Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Gå for bilde nr. 1. Nr. 2 er nesten litt trist.. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Enig med de fleste her, nr.1. Men sett skarpheten en smule ned, hvis det er den du har overdrevet med, det ble en smule for mye. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg ville sagt "ingen av de". Det første ble for "harry" og det andre ble for slapt. En mellomting kanskje? Du trenger å få lettet opp skyggene og få mer punch i himmelen. Tom Lenke til kommentar
nemox87 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Helt klart bilde nr 1 etter min smak.. Motivet er jo ikke veldig spennende, ihvertfall ikke for meg som ikke har noe relasjon til det, og effekten i det redigerte bildet gjør det litt mer underholdende å se på. Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Ifølge meg bør ikke noen bilder i familie-album redigeres i det hele tatt! uansett så har du jævlig lite å gjøre om du må ha hjelp til det. virker som at du skaper problemer bare for å være aktiv i diskusjon.no Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Går for versjon nummer 1,5 jeg Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Ifølge meg bør ikke noen bilder i familie-album redigeres i det hele tatt! uansett så har du jævlig lite å gjøre om du må ha hjelp til det. virker som at du skaper problemer bare for å være aktiv i diskusjon.no En såpass usaklig uttalelse synes jeg du kunne spare deg for. Den faller på sin egen urimelighet når trrådstarter har vært medlem her siden 2003 og enda ikke har rundet 1000 poster. Tom Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Par innlegg slettet her da de bryter retningslinjene §2: #2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel. Tilbakemelding på moderering skjer ikke i denne tråden men via PM da kommentering i trådene er Off-Topic Lenke til kommentar
kesse Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 shakudu: Takk. Jeg tror også du har rett, og jeg gjorde som tomsi42 sa tidligere å laget en slags mellomting med 40-50 bilder som skal gis bort i gave. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå