TRUECHELSEABLUE Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Fikk nettopp vite at jeg ikke kan komme inn som brannvernsassistent pga jeg ikke har lappen. Skal inn i luftforsvaret i Mars. Har lyst på en aktiv tjeneste der jeg kan tjene utenlands senere eller kanskje vidre i forsvaret. Kanskje jeg burde prøve å fikse sån jeg kan komme inn senere og kanskje søke meg inn på noe i hæren hvis det ikke er noe annet spennende i luftforsvaret. Lenke til kommentar
woodchopper87 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 GSV og Tjeneste på den Norsk-Russiske grenese kan anbefales. Folk som har tjenestegjort der er veldig attraktive til videre tjenste i forsvaret. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Det er for sent desverre å komme seg over på noe annet, pga (som en annen her fortalte meg) ett innrykksår går fra Mars til Mars eller noe i den duren, og siden vi straks er i mars og "sistemann inn", så blir en overføring til f.eks grensa i juni istedet, å regne som ett helt års utsettelse, og da blir det plutselig mye verre. Hadde vi f.eks vært i januar nå, og heller ville inn i mars, da hadde det ikke vært noe problem for da hadde vi vært innenfor samme "militærår" hvis du skjønner Evt kan man bønnfalle VPV når man ankommer Madla og håpe på en sjangs. Det sa VPV når jeg ringte om å bli overflyttet til GSV istedet for noen dager siden. Det hadde ikke vært noe problem, hadde det ikke vært for grunnen nevnt over her. Men i ditt tilfelle finnes det nok en hævv andre ting som ikke trenger klasse B da ? : ) Kan ikke tenke meg at f.eks NASAMS-styrkene har klasse B som noe krav f.eks, men jeg veit ikke. Sikkert noen andre som kan ramse opp noe her. Vakt & Sikring krever vel heller ikke? Med mindre du skal bli befal Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hett tips er å komme seg LANGT unna luftforsvaret om du skal ha håp om en aktiv tjeneste. Du kan være heldig å havne på hundefører eller NIS, men vanlig vask&snekring er playstation og frysebua. Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Hæren -> 2. BN -> KavEsk / Hæren -> PBN -> KavEsk Min anbefaling Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Aktive enheter i hæren. Altså 2.bn, panser, HTTS(husket ikke navnet på selve kompaniet), GSV. Evnt aktive støttekompanier eller grener innenfor dette. Regner med at siden du spør så har du ikke spesielle behov så da regner jeg med at en aktiv grønn tjeneste i hæren vil passe for deg. Lenke til kommentar
MaxXRebo Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Jeg storkoste meg på båt i marinen iallfall, nå var jeg såpass heldig at jeg Skjold klassen MTB. men du for fartet rundt langs hele norske kysten og sett mye flott! vi hadde også øvelser i sverige og danmark, da får man også ekstra penger siden man er utenfor Norge. Men for en mest mulig "aktiv" tjeneste, så er nok hæren veien å gå Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hvis du vil ha kul tjeneste så er MekInf veien å gå. Panser, 2BN selv om de skal bli motorisert, eller HTTS->KampEsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå