Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen vill ikke boote fra Windows CDen ?

Anbefalte innlegg

Halo,

Har et lite problem; PCen vill ikke boote fra Windows XP CDen. har satt PCen til og boote fra CDen i bios innstillingene, men får bare melding om at INF-Filen txtsetup.sif er skadet eller mangler, status 32768. og at inntalasjonen ikke kan fortsette. Hva skal jeg gjøre ?

Får opp den beskjeden og blåskjærmen anenvær gang jeg prøver. Det er en ordentlig Windows XP CD ikke brent. Det er XP proffesional som er innstalert, og CDen jeg skal boote fra er en windos XP home CD. ikke at det skal ha noe og si ? forslag til hvordan jeg skal få Startet windos opp igjenn ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan bli problem og "nedgradere" fra XP Pro til XP Home ed. Eg har fått klar beskjed om at det ikkje går, har begge platene, men home ed. kun på ei maskin. (har komplette plater, ikkje "recovery som følger "ferdigmaskiner", kjøper kun bærbar som "ferdigmaskin", ellers kun "selvbygg").

Fikk lignede problem for vel ei uke siden på en ny HP Compaq som kom med Vista og XP Pro, fulgte "boka" og lot operativsystem instaleres "automatisk" - Fikk Vista :mad: Fikk litt kluss med og få inn XP fra plata som fulgte med, men en "total" format av C:/ ordna saken :new_woot: Nå har den maskina XP og alle oppdateringer, "må" ha XP pga programvare som bruker RS232 porten på laptopen.

Kan og se ut til at det er "kluss" med plata di, eg fikk en lang tekst med at XP ikkje kunne nedgraderes.

Lenke til kommentar

Når man gjøre en 'clean install', dvs booter fra CD og formaterer så har det ingenting å si hvilken versjon du hadde før.

Det høres ut som du faktisk får til å boote fra CD, men at det oppstår feil når installasjonsprogrammet kjører.

Det er det mange som har opplevd. Det kan være noe feil med CD, CD-ROM, eller minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...