Gå til innhold

Treningssykkel på xxl.no


Fosse123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var innom xxl ved Kirkeristen, Oslo, og forhørte meg om denne sykkelen. Mannen i disken sa at vi ikke burde kjøpe denne da dette ikke var en sykkel myntet på kondisjonstrening, men snarere en sykkel for eldre som hadde behov for å bevege seg. Altså, en mosjonssykkel. Du bør gå for en dyrere hvis formålet ditt er å trene (i ordets rette forstand).

 

Takket være en ærlig ekspeditør ble det intet treningssykkelkjøp den dagen. :)

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei, jeg har en treningssykkel hjemme, men jeg liker den ikke i det heletatt, noen som kan sjekke om denne er noe ? eller bør jeg gå for litt dyrere ? f.eks spinningssykkel? er magnetisk motstand bra?

 

Takk for alle svar !

 

Dette er en bestemorssykkel! :-) Ikke kjøp den!

Den blir bare brukt en gang også blir den stuet bort. Den er helt bortkastet hvis du skal trene mer enn 10 minutter og hvis kondisjonstrening er meningen.

 

Kjøp en ordentlig spinningsykkel med klikkpedaler og terrengsko slik at du maks ut av treningen. En god spinningykkel starter på 2500,-

Lenke til kommentar
Et lite tips om du allerede har sykkel, kan være å kjøpe seg ei sykkelrulle fremfor en trim- eller spinnsykkel, da du i tillegg får trent på en sykkel du er vant til. Husk at du også bør ha et rulledekk til sykkelen. :)

 

Helt enig med deg!! Ingenting er bedre enn å trene på sin egen sykkel. :-)

 

Rullen du viser til er helt grei, men selv bruker jeg Tacx Satori. Den har full justering på motstand og bråker ikke så mye.

Lenke til kommentar
Et lite tips om du allerede har sykkel, kan være å kjøpe seg ei sykkelrulle fremfor en trim- eller spinnsykkel, da du i tillegg får trent på en sykkel du er vant til. Husk at du også bør ha et rulledekk til sykkelen. :)

 

Helt enig med deg!! Ingenting er bedre enn å trene på sin egen sykkel. :-)

 

Rullen du viser til er helt grei, men selv bruker jeg Tacx Satori. Den har full justering på motstand og bråker ikke så mye.

 

Så på denne og, men da det ikke står noe om at 26" passer anbefalte jeg heller en jeg vet gjør det. :)

Lenke til kommentar
Et lite tips om du allerede har sykkel, kan være å kjøpe seg ei sykkelrulle fremfor en trim- eller spinnsykkel, da du i tillegg får trent på en sykkel du er vant til. Husk at du også bør ha et rulledekk til sykkelen. :)

 

Helt enig med deg!! Ingenting er bedre enn å trene på sin egen sykkel. :-)

 

Rullen du viser til er helt grei, men selv bruker jeg Tacx Satori. Den har full justering på motstand og bråker ikke så mye.

 

Så på denne og, men da det ikke står noe om at 26" passer anbefalte jeg heller en jeg vet gjør det. :)

 

Den passer både 26" og 28" hjul.

Lenke til kommentar
Et lite tips om du allerede har sykkel, kan være å kjøpe seg ei sykkelrulle fremfor en trim- eller spinnsykkel, da du i tillegg får trent på en sykkel du er vant til. Husk at du også bør ha et rulledekk til sykkelen. :)

 

Helt enig med deg!! Ingenting er bedre enn å trene på sin egen sykkel. :-)

 

Rullen du viser til er helt grei, men selv bruker jeg Tacx Satori. Den har full justering på motstand og bråker ikke så mye.

 

Så på denne og, men da det ikke står noe om at 26" passer anbefalte jeg heller en jeg vet gjør det. :)

 

Den passer både 26" og 28" hjul.

Jeg vil anbefale Tacx Satori. Bra pris, veldig god motstand og den er stabil. Brukes av proffene til blant annet oppvarming før tempo. Også veldig praktisk at det vanligvis følger med forhjulsstøtte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...