V5R1X Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) http://jankåre.net/ A.K.A. http://xn--jankre-lua.net/ <- Min blogg Her har jeg et innlegg, "Fable 2 skuffet litt", som jeg forsøker å knytte opp til ITavisens anmeldelse av Fable 2 via Twingly. Jeg vil altså at min blogg skal synes i Twingly-feltet på ITavisens artikkel. På bloggen min har jeg en RSS-feed som fungerer plettfritt. Jeg har linket til ITavisens artikkel slik at denne linken er synlig i både RSS-feed og blogginnlegg. Jeg pinger bloggen/feeden min fra Twingly manuelt, men uansett hvor lenge jeg venter ser ikke bloggen min ut til å bli indeksert hos Twingly. Dermed dukker ikke bloggen min opp på søk hos Twingly, og dermed selvølgelig ikke på ITavisens artikkel heller. Jeg har lest igjennom alt jeg kan finne av Twinglys "troubleshooting-notiser", men jeg kan ikke finne ut hvor jeg gjør feil. Noen her inne som har peiling på Twingly? Har også tatt kontakt med Twingly-folka, men det tar selvsagt tid å få svar fra disse... EDIT: Har et skript som logger besøk på siden, men det ser ikke ut til å dukke opp crawlers fra Twingly uansett hvor mye jeg pinger... Endret 14. februar 2009 av J-Core Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Twingly har vært litt nede de siste dagene, kanskje det er derfor? Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 hm... har det det? Uansett så har jeg prøvd i over en måned nå, tweake diverse og så pinge, men ingenting ser ut til å skje... Får vel vente på svar fra Twingly. meh.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Sikker på at RSS-strømmen din fungerer? Jeg prøvde å legge den til i Google Reader men fikk denne beskjeden: The feed being requested cannot be found. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 http://feedvalidator.org/check.cgi?url=htt...kript%2Frss.php Validerer i hvert fall... Har prøvd å ta recommendationen, som validatoren gir meg, til følge, men hvis jeg forandrer encodinga så klikker den mongo på æøå i feeden... hmm Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 GReader er litt treig i dag, så kanskje det er Google sin feil. Uansett, Twingly sier at du må ha hele artikkelen i feeden, det ser det ikke ut som om du har. Kanskje prøve det? Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Det kan jeg prøve. Trodde det var bare noe de sa for å forsikre seg om at alle linker til Twingly-partnere ble tatt med, og derfor satte jeg linken til ITavisen først i artikkelen så denne uansett ble tatt med... Men nå skal vi se... Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Fikset hele blogg-innlegg i RSS og pinget fra Twingly for cirka en halv time siden, men fortsatt har ingenting skjedd. Blogginnlegget mitt dukker ikke opp i ITavisens artikkel... Endret 15. februar 2009 av J-Core Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Tid: 15-02-2009/20:00:28Besøkt URL: / IP-adresse: 81.170.208.83 Refererende side: Nettleser: Mozilla/5.0 (compatible; Twingly Recon; twingly.com) Tid: 15-02-2009/20:07:42 Besøkt URL: / IP-adresse: 81.170.208.83 Refererende side: Nettleser: Mozilla/5.0 (compatible; Twingly Recon; twingly.com) Da ser det ut til at Twingly har vært innom bloggen min for første gang... Men blogginnlegget mitt befinner seg fortsatt ikke på ITavisens artikkel... Edit: Heller ikke på søk hos Twingly Endret 15. februar 2009 av J-Core Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Update: Pinget manuelt igjen nå. Det jeg gjorde annerledes denne gangen var å button-mashe ping-knappen. Dvs at jeg pinget manuelt ca. 40-50 ganger i ren frustrasjon... og vips, bloggen min er på ITavisens artikkel... merkeligste... Edit: Finner fortsatt ikke bloggen min på søk gjennom Twingly... skjønner ingenting Endret 15. februar 2009 av J-Core Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå