vesleengen Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 hei! kjøpte meg en svart 4G nano 8GB forrige lørdag, men er så skuffet at jeg blir kvalm av tanken... butikken ville ikke ta den tilbake da den er tatt ut av forpakning, så da lurte jeg på om jeg kanskje skulle selge den... kjøpte den på teknikkmagasinet for 1198+ 100 for en crystalcase til beskyttelse og har kvittering og alt annet som fulgte med, ink. boksen den lå i... så er det mulig å selge den til noen andre til samme pris eller blir det noe mindre? blir vel i så fall 1200kr tenkte jeg da? noen som vil si det er rimelig? Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hvorfor skulle noen kjøpe den brukt/åpnet med deg, når man fåt den billigere (2,-) ny/ubrukt i butikk? .:CyberMan:. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 1200 kr er i drøyeste laget, for da tror jeg de fleste vil velge en helt ny, uåpnet fra butikken i stedet. Tror du skal være veldig fornøyd hvis du får 800-1000 kr. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 hva med 1100kr da? det er jo 100 kr billigere en ny + at det er crystalcase på den også... og den koster jo også 100kr... og den er jo bare en uke gammel? Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Det du kan prøve, e å få den til å see go som ny ut. Dvs. formatere den.. pusse/rense den.. Å pakke den rett, slik at den ser go som ny ut. Dra så tilbakke, å si noe som at du ikke var klar over at du måtte bruke iTunes på den, å at dette gjør det problematisk for deg å bruke den. (Eks du kan ikke iTunes... Skall bruke den som MP3 spiller, og samtidlig kan hente ut mp3 filene på en annen pc, osv. osv..) Spør så fint og høffelig, om du kunna ha fått byttet den til en annen MP3 spiller isteden, eventuelt at dem trekker i fra 100,- i prisen, for at den er åpnet. osv. Gjør dette, så vil nok de fleste butikker gå med på det, så lenge du har alt av embulasje, å den e go som ny, uten noe som HELST tegn på at den har blitt brukt osv.. Ps. Hva er det som gjør at du er så missfornøyd med den? .:CyberMan:. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 vel jeg er misfornøyd pga - itunes - batteritiden... 24timer my ass - mørke og dype toner skurrer, selv med forskjellige headsett... prøvd 2 typer propper, koss portapro, og 2 typer med sennheiser... men enda er lyden like dårlig. dette irriterer meg mest... - ingen mulighet for å stille egen EQ, og de forhåndsinnstille dytter enten bassen til max eller skrur den nesten av... - vanskelig å stille volum er et par småting til også... Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 vel jeg er misfornøyd pga - itunes - batteritiden... 24timer my ass - mørke og dype toner skurrer, selv med forskjellige headsett... prøvd 2 typer propper, koss portapro, og 2 typer med sennheiser... men enda er lyden like dårlig. dette irriterer meg mest... - ingen mulighet for å stille egen EQ, og de forhåndsinnstille dytter enten bassen til max eller skrur den nesten av... - vanskelig å stille volum er et par småting til også... -iTunes e et fantastisk program i seg selv, men, ja.. Kan bli plagsomt, hvis man itte he noen ønske om å bruke det.. (Men da fins det andre programer som man faktisk kan bruke isteden..) -Batteritiden er bestandig dårligere i starten, så denne vil nok bli bedre, ette 4-5 ladinger over natta.. -skall være grei lyd på den, så hæres rart ut det du sier.. (Du har prøvd med mange forskjellige sanger, ja?) -Litt usikker på EQ, men muligens man kan forandre disse i iTunes.. -Volumet skall vel være rimelig enkelt å stille, med å bare dra fineren i rundt på skiva.. .:CyberMan:. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 En ipod med bra lyd? That's a first... Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 lyden skurrer ja... og har prøvd med masse sanger og i forskjellig kvalitet også... 64bit, 128bit, 192bit...men nei... prøvd med alt fra black metall til jazz til pop og skurringa er der enten det er bassgitar, "technobass" eller om det blir litt heavy gitarspilling... volumet kan kun stilles når er inne på selve sangen... er man i menyene så går ikke det.... og lydnivået har ingen "mellomting" to hakk i økning på volumet kan gå fra ta man nesten ikke hører noe til at man er i fare for å ødelegge hørselen... batteriet er oppe i rundt 10 timer nå... og strømsparing er aktivert og lysstyrke på display er satt til lavest og med kun 2sek tid og det er helt latterlig dårlig for en mp3spiller i 2009... er vel på min 10-15 opplading allerede da jeg bruker den i fort 5-6 timer om dagen.. min gamle creative zen naon plus dro minst 40 timer på et oppladbart AAA batteri... dette er headsettene jeg har bruk: https://prisguiden.no/product.php?productId=40773 https://prisguiden.no/product.php?productId=40745 https://prisguiden.no/product.php?productId=83689 https://prisguiden.no/product.php?productId=101993 og selvfølgelig noe alle veit hvordan er: koss portapro Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 P.g.a EU-restriksjoner så er forsterkeren strupet i iPod. Når du fjerner denne restriksjonen (som ligger i software) så blir lyden bedre. http://gopod.free-go.net/ Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 P.g.a EU-restriksjoner så er forsterkeren strupet i iPod. Når du fjerner denne restriksjonen (som ligger i software) så blir lyden bedre. http://gopod.free-go.net/ lastet den ned og avsluttet alle appel programmer igjennom taskmanager, men gopod finner ikke ipoden min... hva skal jeg gjøre da? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Har du satt iPoden i datamodus ? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Har du satt iPoden i datamodus ? du mener at ipoden kommer opp som en ekstern lagringskilde i windows? i så fall ja.... Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Fra readme til gopod 1.4 Q : My iPod is plugged in but it isn't detected! R : Just click on "Go" again. It will retry to detect it. If it doesn't work, try with the other cable (Firewire/USB). Har brukt programmet selv og det funka fint til forrige generasjon nano. Du får bare mokle til det funker Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 iMod funker vel på samme måte: http://www.dieselkraft.net/ipod/iMod_new_12-05.rar http://www.dieselkraft.net/ipod/ Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) prøvd begge nå men ingen funker... ingen av de finner ipoden min Endret 15. februar 2009 av vesleengen Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Kan se ut som 4G nano ikke er støttet enda. Det snakkes om volum-innstillinger man kan gjøre i iTunes og på selve iPod'en under settings. Har du sjekket dette ? Eller har du du ting som euPOD da ... Men høres ut som den kommer til å bli solgt snart ... Endret 15. februar 2009 av vidor Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 inne på innstillingene til ipoden er det noe som heter volumbegrensning... satt den til maks, men da ble lyden enda dårligere... Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Bare gå tilbake i butikken og si den er defekt, og be om pengene tilbake. Hvis ikke får de gi deg en som virker og ikke skurrer i bassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå