Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

13år gammel Britisk Gutt blir Pappa!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
gi deg,hva er så tåpelig med mine antagelser?

Du antar at engelskmenn er dummere eller utvikler seg tregere enn folk fra andre vestlige land, noe som er latterlig.

ikke engelskmenn generelt din tulling,men de parene som velvillig har kontakt med mediene etter en skandalefødsel.

 

man kan si nei

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
ikke engelskmenn generelt din tulling,men de parene som velvillig har kontakt med mediene etter en skandalefødsel.

 

man kan si nei

Nå unnviker du jo spørsmålet mitt totalt.

 

Dette har ikke noe å gjøre med hvor mange som kontakter media etter en slik hendelse. Statistikken er utarbeidet ved hjelp av fødselsregisteret, ikke førstesidene til The Sun.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

hæ? når sa jeg at engelskmenn generelt er dummere? dette gjelder da fult og helt parene forholdene omgår.

 

hva vil du jeg skal svare da?

 

 

etter endring av gapwick:

 

daså,nei da har jeg ikke peiling. forsøkte bare å komme med et så godt svar jeg kunne ut ifra skjønnsmessighet.

 

men alltid artig med litt heftige diskusjoner og krangel;) nettsiden heter da diskusjon.no.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
hæ? når sa jeg at engelskmenn generelt er dummere? dette gjelder da fult og helt parene forholdene omgår.

 

hva vil du jeg skal svare da?

forskjellen er at de valgte selv å ikke ta abort. pga dumhet antar jeg.

Det jeg spurte om var hvorfor det er flere tenåringsfødsler i Storbritannia enn ellers i den vestlige verden.

 

Om du med dette mente at kun de som ikke tar abort er dumme, er svaret ditt totalt irrelevant, og da blir jeg tvunget til å anta at du mener de generelt sett er dumme.

Lenke til kommentar

tenkte da ut ifra alder osv som sier at dette ikke kan bli særlig vellykket. var aldri meningen av blande øvrigheten inn i diskusjonen gapwick.

 

slik som dette paret ved henhold til alder og modenhet ville abort falle naturlig i de aller fleste tilfeller.

 

denne diskusjonen gjelder denne 13år gamle gutten og den 15år gamle jenta.

Lenke til kommentar
denne diskusjonen gjelder denne 13år gamle gutten og den 15år gamle jenta.

Ja, og det er akkurat derfor raten av slike fødsler i England versus resten av Vest-Europa i aller høyeste grad er aktuelt.

da har jeg ikke peiling gapwick på hvorfor britene har flere skandalefødsler enn andre,selv om det ikke BURDE vært noen forskjell mellom dem og andre vestlige kulturer. jeg forsøkte bare med beste evne å komme med en skjønnsmessig vurdering.

 

bare for å komme med et svakt argument så kan vi nevne at det bor flere mennesker i england enn i norge.

 

nei,men da aner jeg ikke.

 

IGJEN: har du noen formeninger gapwick? blir så ensidig når jeg skal spekulere og anta,mens du bare hamrer imot.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
bare for å komme med et svakt argument så kan vi nevne at det bor flere mennesker i england enn i norge.

 

IGJEN: har du noen formeninger gapwick? blir så ensidig når jeg skal spekulere og anta,mens du bare hamrer imot.

Det er snakk om føselsrate, da, så det skal ikke spille noen rolle. Og uansett, Tyskland og Frankrike har flere innbyggere, og Italia cirka like mange.

 

Jeg har ikke den fjerneste anelse, men det må være noe som har skjedd i nyere tid, for for bare 25 år siden var det ikke vanligere der enn ellers. Jeg har hørt snakk om at en mulig grunn er at unge jenter ser på det som en "vei ut", som en fremtid, da de gjør det dårlig på skolen og har lave forhåpninger for jobbmarkedet, men hvorfor de tenker slik vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_eng_*

Her kan jeg sprøyte inn noen erfaringer.

 

Jeg har selv tilbragt starten av livet mitt i Norge, men de senere ungdomsårene i England. Dette inkluderer studietiden.

 

Har selv gått på Engelsk ungdomsskole og videregående i det man kaller en "mindre attraktiv" bydel. De fleste fra Norge mangler innsyn i Engelsk kultur siden de stort sett flytter inn i de rikere områdene; noe som egentlig kan oppfattes som et helt annet land og folk.

 

I England har jeg møtt mange mennesker og familier som ikke har det så bra. De har det bånn i bøtta, men prøver å gjøre det beste ut av det.

 

Folket mangler motivasjonen til å faktisk *gjøre* stedet der de bor et bedre sted å være. Penger brukes på alkohol og barna mates stort sett med fastfood. Hverdagene er forholdsvis negativt ladet, og høydepunktene er pub'en eller chip shop.

 

Herværk er en vanlig måte å underholde seg selv på for ungdom. Barna vet ikke bedre pga. manglende oppdragelse og oppfølging.

Relevant til denne saken: i ungdomskulturen mange steder er man "rar" om man ikke har hatt sex før man er 15. Min teori er derfor at mange brenner seg uvitende på dette, de er offer for konsekvensene pga. gruppepress.

 

Dette kan utenifra oppfattes som dumhet. Til en hvis grad er det også det, men mest pga. nærmiljø og oppvekst, ikke noe genetisk utgangspunkt.

 

Her må man nesten ha opplevd det for å forstå. Mange folk sliter veldig i England, mye på grunn av økonomi og TOTAL mangel på motivasjon for å komme seg ut av "klemma". Mange lever på "benefits" som familien i denne artikkel fra The Sun. Dette er ikke uvanlig i det hele tatt, det er praktisk talt umulig for disse foreldrene å skaffe seg en jobb som utbetaler lønn i nærheten av det de får som arbeidsløse. Derfor velger de benefits.

 

Dette pga. ikke-eksisterende utdannelse og holdninger de har til sitt eget nærmiljø. Det er også mange i disse miljøene som knapt kan stave en setning uten skrivefeil (disse har da oppdratt barn og disse usikkerhetene smitter videre).

 

Ut ifra artikkelen fra the Sun så er disse barna fra et sånt miljø. Det er utrolig trist - men det finnes kvaliteter her også. Mange er bra folk med gode intensjoner og kommer seg heldivis ut av det også - desverre sitter mesteparten igjen.

 

Jeg håper bare at denne trenden snur, og at fremtidige generasjoner i England (ikke bare de født inn i rikere familier) får de mulighetene de fortjener.

 

Bare for å spikre inn poenget mitt. Det er ikke urettferdig at ungdummen i England kan oppfattes dummere en andre vestlige land. Desverre så stemmer det overens med mine egne erfaringer.

 

La meg understreke at dette er pga. nærmiljøet de vokser opp i, og ikke noen form for genetisk/medfødt dumhet.

Lenke til kommentar

At 13-åringer har sex med 15 åringer skjer da av og til i Norge også, i alle undersøkelser jeg har sett(både de vitenskapelige/officielle og de på f.eks dette forumet) om seksuell debutalder er det en ikke ubetydelig prosent i kategoriene 13, 14 og 15 år. At det av og til blir unger av det når noen puler, og at 13-14-15 åringer kanskje ikke helt ser rekkevidden av sine handlinger alltid, bør vel ikke være noen overrraskelse for noen. Nettop det at denne saken har havnet på avisenes forsider og også har dukket opp i media utenfor hjemlandet tyder vel på at dette uansett ikke er ett veeeldig stort problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...