buzo Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Har returnert min Samsung tv til Elkjøp, og gått til anskaffelse av ett Panasonic TH42PX81FV. Er det noen forskjell på dette og PX80? Og hva står FV for? Og til slutt: har sett at det er et valg i menyene som heter 'sidepanel'. Dette kan man stille høyt eller lavt osv. Hva er denne innstillingen? Hva er 'sidepanel'? Er forøvrig godt fornøyd med tv så langt, fikk det i dag, så jeg har ikke fått testet så mye enda. Endret 14. februar 2009 av buzo Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Har returnert min Samsung tv til Elkjøp, og gått til anskaffelse av ett Panasonic TH42PX81FV. Er det noen forskjell på dette og PX80? Og hva står FV for? Og til slutt: har sett at det er et valg i menyene som heter 'sidepanel'. Dette kan man stille høyt eller lavt osv. Hva er denne innstillingen? Hva er 'sidepanel'? Er forøvrig godt fornøyd med tv så langt, fikk det i dag, så jeg har ikke fått testet så mye enda. Forskjellen er at PX81 har innebygd Riks-tv dekoder. Sidepanel kommer frem når du ser en tv sending som ikke er 16:9. Da vil du normalt få sort på høyre og venstre side. For å unngå skade på panelet så kan dette stilles lysere. Det beste er å ha det på høy. Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Er fornøyd med min PX81. Knallbra sammen med min Panasonic BD-35 bluray spiller. For best bilde bruk disse innstillingene: http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/Settings/ Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Har returnert min Samsung tv til Elkjøp, og gått til anskaffelse av ett Panasonic TH42PX81FV. Er det noen forskjell på dette og PX80? Og hva står FV for? Og til slutt: har sett at det er et valg i menyene som heter 'sidepanel'. Dette kan man stille høyt eller lavt osv. Hva er denne innstillingen? Hva er 'sidepanel'? Er forøvrig godt fornøyd med tv så langt, fikk det i dag, så jeg har ikke fått testet så mye enda. Forskjellen er at PX81 har innebygd Riks-tv dekoder. Sidepanel kommer frem når du ser en tv sending som ikke er 16:9. Da vil du normalt få sort på høyre og venstre side. For å unngå skade på panelet så kan dette stilles lysere. Det beste er å ha det på høy. Vær også obs på at nettop denne dekoderen sliter panasonic veldig med, har selv sendt et i retur og snakkert med andre som har hatt samme problem, Riks tv kunne også bekrefte at de hadde hatt flere henvendelser fra folk med denne modellen . Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Er fornøyd med min PX81. Knallbra sammen med min Panasonic BD-35 bluray spiller. For best bilde bruk disse innstillingene: http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/Settings/ Bruker de samme innstillingene og er kjempefornøyd Men til spilling syns jeg de blir litt for mørke, så der har jeg tweaket litt. Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Til dere med PX80 eller PX81, er klistremerket (der det står TNT HD, DV3, Dolby osv) nede til høyre foran på tv'en til å ta av eller ikke? Prøvde å fjerne den men synes den satt veldig godt fast sammenlignet med de andre klistremerkene som satt på tv'en da den var ny. Endret 22. mars 2009 av 2die4 Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Til dere med PX80 eller PX81, er klistremerket (der det står TNT HD, DV3, Dolby osv) nede til høyre foran på tv'en til å ta av eller ikke? Prøvde å fjerne den men synes den satt veldig godt fast sammenlignet med de andre klistremerkene som satt på tv'en da den var ny. Det sitter ganske godt, men det skal egentlig bort... På den annen side gjør det ikke noe at det er der. Selv har jeg en kompis som har rene klistremerke fetishen når det kommer til slike ting. Han synes rett og slett det er fett at tv-en er smørt med masse tekk info:) Lenke til kommentar
buzo Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Ser på denne siden: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=110008 At det står at TH42PX81 har det nye G11 plasmapanelet fra Panasonic. Gjelder dette alle PX81, eller fra en viss dato? Og hva betyr disse bokstavene bak modellbetegnelsen, i mitt tilfelle FV? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Ser på denne siden: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=110008At det står at TH42PX81 har det nye G11 plasmapanelet fra Panasonic. Gjelder dette alle PX81, eller fra en viss dato? Og hva betyr disse bokstavene bak modellbetegnelsen, i mitt tilfelle FV? Jesus har du ikke fått kjøpt deg tv enda? denne tråden er da 2,5 mnd gammel Du trenger ikke henge deg opp i panelet det har sittet der siden den kom og kan kalles (gimmik) fra Panasonic. Spesefikk er klin lik PX80 kontra innebygd turner for riks tv og du vil ikke se et gram forskjell på bildekvaliteten på disse to så da er det bare å bestemme seg før modellen går ut... Endret 26. april 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Det er nok bare gammel tekst på Netshop... PX80 og PX81 har G11 panel... Årest modeller bruker G12 panel, eller NeoPDP... Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Px81 har også optisk lyd ut Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Ser på denne siden: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=110008At det står at TH42PX81 har det nye G11 plasmapanelet fra Panasonic. Gjelder dette alle PX81, eller fra en viss dato? Og hva betyr disse bokstavene bak modellbetegnelsen, i mitt tilfelle FV? Jesus har du ikke fått kjøpt deg tv enda? denne tråden er da 2,5 mnd gammel Du trenger ikke henge deg opp i panelet det har sittet der siden den kom og kan kalles (gimmik) fra Panasonic. Spesefikk er klin lik PX80 kontra innebygd turner for riks tv og du vil ikke se et gram forskjell på bildekvaliteten på disse to så da er det bare å bestemme seg før modellen går ut... Riktig,trådstarter bør dog være obs på det jeg nevner ang MPEG4 dekoderen som står i disse,da enkelte av disse har feil. Ville fått Netshop til å testa den før de sendte tvn, så slipper du en eventuel retur og ventetid på nytt. Lenke til kommentar
buzo Skrevet 28. april 2009 Forfatter Del Skrevet 28. april 2009 (endret) Ser på denne siden: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=110008At det står at TH42PX81 har det nye G11 plasmapanelet fra Panasonic. Gjelder dette alle PX81, eller fra en viss dato? Og hva betyr disse bokstavene bak modellbetegnelsen, i mitt tilfelle FV? Jesus har du ikke fått kjøpt deg tv enda? denne tråden er da 2,5 mnd gammel Du trenger ikke henge deg opp i panelet det har sittet der siden den kom og kan kalles (gimmik) fra Panasonic. Spesefikk er klin lik PX80 kontra innebygd turner for riks tv og du vil ikke se et gram forskjell på bildekvaliteten på disse to så da er det bare å bestemme seg før modellen går ut... Det var veldig til temperament. Ingen som tvinger deg til å hverken lese eller svare på mine spørsmål. Uansett, som det står i første posten; jeg HAR gått til anskaffelse av PX81. Det er kjøpt! For lenge siden. Jeg stilte simpelten ett spørsmål om denne modellen. Ingen grunn til panikk. Endret 28. april 2009 av buzo Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Ser på denne siden: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=110008At det står at TH42PX81 har det nye G11 plasmapanelet fra Panasonic. Gjelder dette alle PX81, eller fra en viss dato? Og hva betyr disse bokstavene bak modellbetegnelsen, i mitt tilfelle FV? Jesus har du ikke fått kjøpt deg tv enda? denne tråden er da 2,5 mnd gammel Du trenger ikke henge deg opp i panelet det har sittet der siden den kom og kan kalles (gimmik) fra Panasonic. Spesefikk er klin lik PX80 kontra innebygd turner for riks tv og du vil ikke se et gram forskjell på bildekvaliteten på disse to så da er det bare å bestemme seg før modellen går ut... Det var veldig til temperament. Ingen som tvinger deg til å hverken lese eller svare på mine spørsmål. Uansett, som det står i første posten; jeg HAR gått til anskaffelse av PX81. Det er kjøpt! For lenge siden. Jeg stilte simpelten ett spørsmål om denne modellen. Ingen grunn til panikk. Men kjære vene tåler du ikke litt spøk eller (du er ikke i begravelse her inne) Du stiller spørsmål "jeg" besvarte så du burde faktisk være fornøyd for at man gidder å hjelpe deg i stedet for å være grinete (Jesus) Jeg skal huske å ikke besvare dine spørsmål her etter faktisk helt greit for meg :!: Endret 29. april 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå