Gå til innhold

Caviar Black Vs. Caviar Green

Hanzo

Anbefalte innlegg

Er usikker på hvilken av disse to jeg skal velge, det blir endel Torrent nedlasting som muligens krever litt diskaktivetet, ellers streamer disken data til forskjellige mediaspillere i huset, men det blir jo også endel idel tid kontra systemdisken som jo blir brukt ganske mye.

Jeg trenger en disk for lagring, streaming og torrent nedlasting, og er usikker på hva som er det beste valget. Pris betyr svært lite, men det frister med en disk som ikke generer alt for mye varme da maskineriet jo er rene varmeovnen på sommeren.

Har bestemt meg for en Black Caviar 640GB disk på system, men trenger en disk for lagring også. Hvor stor forskjell vil jeg merke mellom Black og Green for den slags aktivtet som er nevn ovenfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Black er designet for ytelse, mens green er designet for å være økonomisk. Black yter bedre, er varmere, og bråker noe mer. Green er stille, kald, men yter noe dårligere. Den største forskjellen er egentlig IOPS, som du ikke trenger å tenke på med mindre du skal ha OS, programmer, spill, eller databaser på diskene. For media, og torrents er green mer enn bra nokk. Green koster også litt mindre. Jeg vil alså foreslå at du bruker green caviar til media. Torrents er forresten ikke krevende for disken i det hele tatt, med mindre du har 1000Mbit internettlinje da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...