Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Bare ikke glem hvor skadelig det er for tennene og kroppen din! Lenke til kommentar
docp Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hei, Jeg drakk ganske mye brus før i tiden.. på det "tyngste" gikk det vel 2-3 1.5l flasker med Pepsi Max om dagen.. Men så en vakker dag, etter å ha lest noen artikler om potensielle farer med Aspartam droppet jeg det sånn helt uten videre. Har ikke drukket noe mer Pepsi Max siden den gang, men jeg sluttet ikke med brus, da.. Gikk bare over på Farris i stedet.. Den med grapefruit, om noen husker. Det var en synd og skam at de droppet den brusen, for det var jo noe så avsindig godt! Så da ble det grønn farris - og jeg fortsatte med 1.5-3l om dagen med det. Men nå i løpet av vinteren og våren har jeg gått gradvis over på vann, som jo er det helt klart "sunneste" man kan drikke. Og nå om dagen går det nesten bare i vann. Men jeg er absolutt ikke hva man ville kalle ei "helsenøtt" ,p //Dr. P Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hei, Jeg drakk ganske mye brus før i tiden.. på det "tyngste" gikk det vel 2-3 1.5l flasker med Pepsi Max om dagen.. Men så en vakker dag, etter å ha lest noen artikler om potensielle farer med Aspartam droppet jeg det sånn helt uten videre. Har ikke drukket noe mer Pepsi Max siden den gang, men jeg sluttet ikke med brus, da.. Gikk bare over på Farris i stedet.. Den med grapefruit, om noen husker. Det var en synd og skam at de droppet den brusen, for det var jo noe så avsindig godt! Så da ble det grønn farris - og jeg fortsatte med 1.5-3l om dagen med det. Men nå i løpet av vinteren og våren har jeg gått gradvis over på vann, som jo er det helt klart "sunneste" man kan drikke. Og nå om dagen går det nesten bare i vann. Men jeg er absolutt ikke hva man ville kalle ei "helsenøtt" ,p //Dr. P Prøver å slutte med Pepsi Max selv. Er ikke lett. Drikker 1-2 1.5 l flasker om dagen. Hvordan går med tenner etter såpass mye kullsyre? Lenke til kommentar
docp Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Hvordan går med tenner etter såpass mye kullsyre? Utrolig nok har jeg helt flotte tenner.. nesten ikke hatt hull, heller. Jeg husker jeg spiste "noen ekstra" fluorpiller om dagen når jeg var liten (mmmm, banan!) så det har kanskje noe med saken å gjøre. På den andre siden er for mye fluor nesten verre enn for lite (om du har sett bilder, vet du hva jeg mener.) For ikke så lenge siden var det jo noen oppslag om at militæret slet med rekrutter som hadde helt råtne tenner etter overdrevet brusinntak.. Nei, heldig er jeg! // Dr. P Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Drakk 0,5-1,5 liter cola vær dag før, men har de siste månedene gått over til og drikke vann for det meste.. Følte meg veldig slapp i starten når jeg ikke fikk i meg den vanlige dosen cola om dagen men gikk over etterhvert Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Teller det at jeg drikker 0.5-1l Farris om dagen? Endret 19. juli 2009 av Cpt Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 3l i mandag-fredag. (Totalt, ikke pr. dag) og 3l lørdag og søndag. 1l tab og resten pepsi max. Lenke til kommentar
knegg Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 er det desverre. kjøpe til tider 1,5 liter og pimpa med pc-n. toppa det med å kjøpe 2 brett i sverige no, o,33cl Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Ja, jeg er brusavhengig. Men skal å hente 1.5 coca-cola flasken min nå. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Uff, her går det i mye blandet, men mest i Tab X-Tra, Pepsi-Max og 7up Free. Noe solo super, Fanta Zero Apple/Pear, mozell light og en sjelden gang Tropo og Solo super pasjon (hvorfor kan de ikke selge den på 1.5 liters flasker?). Men jeg drikker brus daglig, og jeg prøver å kutte ned på det. Det er sjeldent mer enn 1.5-2L liter som konsumeres iløpet av en dag, men jeg skal prøve å kutte ned på det, og erstatte det med te og vann, kun brus i helgene. Jeg sa det til meg selv denne uken "Nå skal du kutte ut brus i hverdagen", men nei, det gikk i dass, men til neste uke så skal jeg prøve igjen, og uansett hvor mye jeg får lyst på brus så må jeg bare holde meg unna. Så kan jeg skeie ut med god samvittighet når julesalget begynner, for da skal skal jeg kjøpe mange flasker med Julebrus, kanskje ikke fullt så mange som Julebruskongen, men Foreløpig status: Brusoholiker. Endret 11. september 2009 av Scrim Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg er på bedringens vei Kun 0,5l man-fre, helgene er foreløpig ikke noen restriksjoner på. Lenke til kommentar
medlem-193730 Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Drikker 1-2 halvlitere med cola mandag til fredag, i helgene klarer jeg meg som oftest med en 1,5 liters flaske. Begynner å kjenne halvliterne på lommeboken, og ikke er det serlig sunt heller. Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Pepsi max her ja. 1,5 liter til dagen + kanskje en halvliter på jobben. Er ikke sunt nei, sliter på tennene men er så forbanna godt. Første slurken når du ikke har drukket på en stund er priceless. Lenke til kommentar
bruker234 Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Drakk veldig mye brus før i tiden, i min "gaming periode" Nå har jeg kuttet helt ut med brus, men drikker en del ice tea og juice. Er vel litt bedre men ikke mye bedre Har faktisk merket at jeg har blitt i bedre form etter jeg sluttet med brusen, selvom jeg trener like mye som jeg gjorde da. Lenke til kommentar
MatsAndreassen Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Drikker nesten aldri brus, men tenker å kjøpe en cola zero om to uker eller noe.. (ja jeg planlegger langt fram i tid) Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Drikker nok litt mer brus enn jeg burde ja. Går fort en liter om dagen. Er student, og drikker abre First Price brus på grunn av at den er så billig. Er skikkelig synd at det nesten ikke finnes sunne alternativer som koster det samme. En liter appelsinjuice koster jo fort 20 kroner. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Jeg drikker brus i helgene, gode vaner fra barndommen =) Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 jeg LEVER på 3l cola om dagen om ikke mer drikker under 3l vann i uka hvist man ser bort fra det som er i colaen Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Dricker diverse Energidrycker såsom RedBull och Powerking vareviga dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå