Nostalgisk Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) ellers så er slike sukkerfrie brus like skadelig for tennene som vanlig brus. da sukkeret er blitt erstattet med annet søtningsmiddel istedet. fruktjuice er heller ikke godt for tennene. omtrent like ille som brus. mange gjør også den feilen at de pusser tennene rett etter cola drikking. dette er ifølge faren min som tannlege feil. han anbefaler at man tar et glass vann som man skyller munnen med først før man pusser tennene etter brusdrikking. det å begynne å skrubbe tennene grundig som flere gjør etter syrlig drikke er med på å slite emalien. altså skyll munnen med et glass vann før du pusser tennene etter brusdrikking. bruk gjerne også tannpasta som er spesielt skånsom mot tannemalien. EDIT: skrubb heller ikke hardt og for lenge hver gang du pusser. tennene blir ikke hvitere av den grunn. Endret 1. april 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Helt riktig. Jeg lurer på hva som er farligst av syra (lav PH-verdi) og sukkermengden. Syre som sliter på emaljen får man uansett om det er light eller vanlig cola. Det som er bra med syra er at den gjør munnen utrivelig for bakterier, men sliter som sagt på emaljen. I tillegg til cola og juice som du nevner bør man heller ikke pusse tennene rett etter å ha spist eple og annen syrlig frukt. Lenke til kommentar
Shipwreck Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Nix, jeg er langt fra brusavhengig. Drikker kun vann. Ikke engang saft får entre ganen min. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Bah, har evig lyst til å gå ut og kjøpe meg en tjuepack Lucky og 1,5 l Urge nå, men lovte meg selv å ikke gå på butikken og bruke penger i dag For det blir alltid litt mer, en pakke kjeks her, et kryssordblad der osv Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Brusavhengig her gitt, drikker i snitt 2,5liter dagen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) I mine øyne er en ikke avhengig av brus, en vil bare rett og slett ikke slutte å drikke. Med andre ord: vil du slutte, er det bare å helle ut all brusen og ikke kjøpe mer. Viljestyrke! Edit: Drikker generelt mer øl enn brus, tbh. Endret 1. april 2009 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Jeg drikker så og si aldri i ukedagene og maks 3l i hele helgen. Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Har drukket 1.5l Urge, 0.5 Villa, 0.5 Grønn iste, ca 0.8 l saft idag. Over og ut!. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Ja, det går endel Cola her i gården. For noen år siden regnet jeg meg frem til at jeg hadde omtrent 3l om dagen. Litt mindre nå. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 (endret) var en eller annen russisk dame som gikk til sak mot coca-cola fordi hun fikk kronisk sår hals pga sin coladrikking. de regnet det til at hu drakk omlag 5,2l cola om dagen. dette hadde hun gjort i x antall sammenhengene år. hun endte opp med en minimal erstatning. http://www.ananova.com/news/story/sm_2078964.html (dette er ikke den artikkelen jeg leste første gangen. da snakket de om 5,2l dagen. her er det snakk om totalt 5000l over x antall år) Endret 2. april 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Nyter en Cola akkurat for øyeblikket. Må ha det til taco selvsagt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 (...)hun endte opp med en minimal erstatning. Ja, herregud. £62. :!: Amerikanske tilstander. Men atte, brus er jo som så mye annet ikke bra for en. Igjen er det vel snakk om å ta ting med måte. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Nix, jeg er langt fra brusavhengig. Drikker kun vann. Ikke engang saft får entre ganen min. Da vet du ikke å kose deg ^^ Drikker du vann til alt du spiser? En Urge om dagen er bra for magen. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Cola er visstnok bedre, jeg drikker det alltid når jeg har mageproblemer. Men å drikke brus hver dag er rett og slett ikke smart. Best å skille mellom hverdag og fest. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Nyter en Cola akkurat for øyeblikket. Må ha det til taco selvsagt. Jeg har aldri brus i kjøleskapet lengre, men MÅ ha en halvliter cola light til tacoen på lørdagskvelden. Taco og funlight er liksom ikke heeeelt det samme :!: Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Best å skille mellom hverdag og fest. Fint at hver dag er en fest Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Det er liksom så snedig altså, at taco ikke smaker det samme uten pepsi max eller annen brus. Det må liksom være med. Egentlig foretrekker jeg et glass brus ved siden av all mat av kjøttdeig. Taco og vann gjør liksom ikke helt susen. Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Helt enig! Sånn er det egentlig med mye mat... Det går selvfølgelig mest Pepsi Max her. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Gjennom en uke pleier jeg å drikke ca. 9 liter brus. 4 liter gjennom helgen. Minimum 1 liter hver ukedag. Går for det meste i First Price fruktsmak, Coca Cola, Urge og Villa. Tennene mine er fine, det er vekten også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå