Gå til innhold

Er du brusavhengig?


sCuper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg drakk ganske mye brus før i tiden.. på det "tyngste" gikk det vel 2-3 1.5l flasker med Pepsi Max om dagen..

Men så en vakker dag, etter å ha lest noen artikler om potensielle farer med Aspartam droppet jeg det sånn helt uten videre.

Har ikke drukket noe mer Pepsi Max siden den gang, men jeg sluttet ikke med brus, da.. Gikk bare over på Farris i stedet.. Den med grapefruit, om noen husker.

Det var en synd og skam at de droppet den brusen, for det var jo noe så avsindig godt!

Så da ble det grønn farris - og jeg fortsatte med 1.5-3l om dagen med det.

Men nå i løpet av vinteren og våren har jeg gått gradvis over på vann, som jo er det helt klart "sunneste" man kan drikke. Og nå om dagen går det nesten bare i vann.

 

Men jeg er absolutt ikke hva man ville kalle ei "helsenøtt" ,p

 

//Dr. P

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg drakk ganske mye brus før i tiden.. på det "tyngste" gikk det vel 2-3 1.5l flasker med Pepsi Max om dagen..

Men så en vakker dag, etter å ha lest noen artikler om potensielle farer med Aspartam droppet jeg det sånn helt uten videre.

Har ikke drukket noe mer Pepsi Max siden den gang, men jeg sluttet ikke med brus, da.. Gikk bare over på Farris i stedet.. Den med grapefruit, om noen husker.

Det var en synd og skam at de droppet den brusen, for det var jo noe så avsindig godt!

Så da ble det grønn farris - og jeg fortsatte med 1.5-3l om dagen med det.

Men nå i løpet av vinteren og våren har jeg gått gradvis over på vann, som jo er det helt klart "sunneste" man kan drikke. Og nå om dagen går det nesten bare i vann.

 

Men jeg er absolutt ikke hva man ville kalle ei "helsenøtt" ,p

 

//Dr. P

 

Prøver å slutte med Pepsi Max selv. Er ikke lett. Drikker 1-2 1.5 l flasker om dagen.

 

Hvordan går med tenner etter såpass mye kullsyre?

Lenke til kommentar
Hvordan går med tenner etter såpass mye kullsyre?

 

Utrolig nok har jeg helt flotte tenner.. nesten ikke hatt hull, heller.

 

Jeg husker jeg spiste "noen ekstra" fluorpiller om dagen når jeg var liten (mmmm, banan!)

så det har kanskje noe med saken å gjøre.

 

På den andre siden er for mye fluor nesten verre enn for lite (om du har sett bilder, vet du hva jeg mener.)

 

For ikke så lenge siden var det jo noen oppslag om at militæret slet med rekrutter som hadde helt råtne tenner etter overdrevet brusinntak..

 

Nei, heldig er jeg!

 

// Dr. P

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Uff, her går det i mye blandet, men mest i Tab X-Tra, Pepsi-Max og 7up Free. Noe solo super, Fanta Zero Apple/Pear, mozell light og en sjelden gang Tropo og Solo super pasjon (hvorfor kan de ikke selge den på 1.5 liters flasker?). Men jeg drikker brus daglig, og jeg prøver å kutte ned på det. Det er sjeldent mer enn 1.5-2L liter som konsumeres iløpet av en dag, men jeg skal prøve å kutte ned på det, og erstatte det med te og vann, kun brus i helgene.

 

Jeg sa det til meg selv denne uken "Nå skal du kutte ut brus i hverdagen", men nei, det gikk i dass, men til neste uke så skal jeg prøve igjen, og uansett hvor mye jeg får lyst på brus så må jeg bare holde meg unna. :)

 

Så kan jeg skeie ut med god samvittighet når julesalget begynner, for da skal skal jeg kjøpe mange flasker med Julebrus, kanskje ikke fullt så mange som Julebruskongen, men :p

 

Foreløpig status: Brusoholiker.

Endret av Scrim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...