Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Om jenter og fingring


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-1432

Jeg fingrer meg selv svært sjelden. (det jeg legger i fingring er og ha fingre oppi skjeden)

Men jeg onanerer i form av og stimulere klitoris. Det er mye bedre. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Jeg fingrer meg selv svært sjelden. (det jeg legger i fingring er og ha fingre oppi skjeden)

Men jeg onanerer i form av og stimulere klitoris. Det er mye bedre. :yes:

 

Det er jeg enig i. Fingrer innimellom, men foretrekker stimuli av klitoris. Begynte å onanere når jeg enda gikk i barnehagen. Har alltid likt det.

Lenke til kommentar

Husker ikke helt hvor jeg leste statistikken, men var visst fra en del kvinneblader som hadde gjort undersøkelser (ikke misforstå, jeg leser ikke kvinneblader, men det var de som hadde oppdrevet denne statistikken).

 

60% av alle jenter gjør det jevnlig. Det er ekstremt forskjellig fra gutter, som ifølge disse bladenes statistikk hadde 98%...

 

Årsakene til dette kan jo være så mangt, men i en anonym undersøkelse har vel ikke jenter/kvinner grunn til å lyve?

Lenke til kommentar
Ja, det er disgusting!

Lukta av fingrene etterpå går ikke vekk med femten kilo såpe! :hrm:

 

Du vet, om det lukter vondt så kan det godt være pga sopp! Veldig mange kvinner som sliter med dette uten at man vet det. Og om du kjenner lukta gjett om sex partneren din kommer til å gjøre det! Kan være lurt å få sjekket det opp (noen får dette pga for hyppig vask nedentil, mens andre pga dårlig renhold eller feil såpe).

 

Sopp skal ikke lukte noenting. Bakteriell vaginose derimot lukter, kan lukte veldig vondt, ofte fiskelukt.

Lenke til kommentar
Ja, det er disgusting!

Lukta av fingrene etterpå går ikke vekk med femten kilo såpe! :hrm:

 

Du vet, om det lukter vondt så kan det godt være pga sopp! Veldig mange kvinner som sliter med dette uten at man vet det. Og om du kjenner lukta gjett om sex partneren din kommer til å gjøre det! Kan være lurt å få sjekket det opp (noen får dette pga for hyppig vask nedentil, mens andre pga dårlig renhold eller feil såpe).

 

Sopp skal ikke lukte noenting. Bakteriell vaginose derimot lukter, kan lukte veldig vondt, ofte fiskelukt.

 

hvordan kan man vite det sikkert, og hva kan man gjøre med det?

Lenke til kommentar
Ja, det er disgusting!

Lukta av fingrene etterpå går ikke vekk med femten kilo såpe! :hrm:

 

Du vet, om det lukter vondt så kan det godt være pga sopp! Veldig mange kvinner som sliter med dette uten at man vet det. Og om du kjenner lukta gjett om sex partneren din kommer til å gjøre det! Kan være lurt å få sjekket det opp (noen får dette pga for hyppig vask nedentil, mens andre pga dårlig renhold eller feil såpe).

 

Sopp skal ikke lukte noenting. Bakteriell vaginose derimot lukter, kan lukte veldig vondt, ofte fiskelukt.

 

hvordan kan man vite det sikkert, og hva kan man gjøre med det?

 

Dra til legen er vel naturlig om man mistenker noe sånt.. ;)

 

Om man har sopp så finnes det mange detaljerte bekrivelser av utflod osv på nett. Soppbehandling kan fåes reseptfritt på apoteket, men det er lurt å dra til legen og sjekke om man ikke er helt sikker. Sopp klør, VELDIG! Bakteriell vaginose skal egentlig ikke klø. Problemet med de to plagene, er at antibiotikaen man får mot bakteriell vaginose, øker sjansen for soppinfeksjon (som all antibiotika), mens soppmidler kan øke sjansen for bakteriell vaginose. Kjipt!!! Begge deler går jo på forstyrrelser i bakteriefloraen.

 

Sopp kommer oftest av at man vasker seg for mye eller med såpe (dr. greve med 3,5 i ph er egentlig ikke surt nok det heller, helst bare vann. *æsj*), bruker tampong, går i stringtruser, trange bukser, barberer seg eller bruker syntetisk undertøy.

 

Ett kjerringråd som kan virke (virker, har prøvd) mot begge plager, samt som forebyggende, er å smøre på, eller helst putte inni, naturell yoghurt i skjeden. Man bør også spise det (helst ikke fra samme boks, haha), eller evt. biola/kulturmelk. Veldig gode bakterier (a og b, tror jeg) i disse drikkene, som hjelper på å holde god bakterieflora både i underlivet, tarmene og magen.

 

Ellers, google vet mye! ;)

Lenke til kommentar
Ja, det er disgusting!

Lukta av fingrene etterpå går ikke vekk med femten kilo såpe! :hrm:

 

Du vet, om det lukter vondt så kan det godt være pga sopp! Veldig mange kvinner som sliter med dette uten at man vet det. Og om du kjenner lukta gjett om sex partneren din kommer til å gjøre det! Kan være lurt å få sjekket det opp (noen får dette pga for hyppig vask nedentil, mens andre pga dårlig renhold eller feil såpe).

 

Sopp skal ikke lukte noenting. Bakteriell vaginose derimot lukter, kan lukte veldig vondt, ofte fiskelukt.

 

hvordan kan man vite det sikkert, og hva kan man gjøre med det?

 

Dra til legen er vel naturlig om man mistenker noe sånt.. ;)

 

Om man har sopp så finnes det mange detaljerte bekrivelser av utflod osv på nett. Soppbehandling kan fåes reseptfritt på apoteket, men det er lurt å dra til legen og sjekke om man ikke er helt sikker. Sopp klør, VELDIG! Bakteriell vaginose skal egentlig ikke klø. Problemet med de to plagene, er at antibiotikaen man får mot bakteriell vaginose, øker sjansen for soppinfeksjon (som all antibiotika), mens soppmidler kan øke sjansen for bakteriell vaginose. Kjipt!!! Begge deler går jo på forstyrrelser i bakteriefloraen.

 

Sopp kommer oftest av at man vasker seg for mye eller med såpe (dr. greve med 3,5 i ph er egentlig ikke surt nok det heller, helst bare vann. *æsj*), bruker tampong, går i stringtruser, trange bukser, barberer seg eller bruker syntetisk undertøy.

 

Ett kjerringråd som kan virke (virker, har prøvd) mot begge plager, samt som forebyggende, er å smøre på, eller helst putte inni, naturell yoghurt i skjeden. Man bør også spise det (helst ikke fra samme boks, haha), eller evt. biola/kulturmelk. Veldig gode bakterier (a og b, tror jeg) i disse drikkene, som hjelper på å holde god bakterieflora både i underlivet, tarmene og magen.

 

Ellers, google vet mye! ;)

 

hvor klør det? i skjeden?

 

er det samme med asan som dr.greve?

 

finns det moe annet å bruke mot som ikke er meieriproduker? (allergisk)

Lenke til kommentar

Ble veldig mye kapring av tråden her og OT nå, men..

 

hvor klør det? i skjeden?

 

er det samme med asan som dr.greve?

 

finns det moe annet å bruke mot som ikke er meieriproduker? (allergisk)

 

I og rundt skjeden ja. Ofte kan det føles ut som det klør i hele underlivet. Utfloden kan ofte bli klumpete, hvit og litt tykk.

 

Asan har "vanlig" ph-verdi, som er 5,5 tror jeg, basert på det beste mot huden, dermed ikke underlivet. Vet foreløpig kun om dr.greve som har surest ph-verdi tilpasset kvinner.

 

Med meieriprodukter, mener du da melk? For jeg vet om flere som ikke tåler melk, men som kan drikke feks. cultura.

Og ja, det finnes annet, men ikke kjerringråd jeg har hørt om. Reseptfrie midler på apoteket, bl.a. canesten (finnes som krem eller stikkpille som man putter i skjeden. ofte er begge deler lurt, putte stikkpille inni og smøre krem utenpå. Bør ikke ha sex en uke etterpå, for å få lang nok virkning.

Finnes andre midler også, som går mer på å beholde bakteriemiljøet i skjeden, fremfor å fjerne soppinfeksjonen. Men gå på apoteket, og be om råd for beste behandling, om du ikke velger legetime. (De fleste apoteker har (bør ha) rom for å snakke privat. Eller du kan ringe de på forhånd!)

 

Ellers kan stress, sex, mens eller graviditet gi soppinfeksjoner, fordi det kan påvirke hormonene og bakteriene vi skal ha inni oss. Husk også at man skal ikke vaske seg ærlig mellom de innerste kjønnsleppene, dette er en del av slimhinnene, og skal rense seg selv. (Må innrømme jeg gjør det selv, men takket være godt, sunt og variert kosthold har jeg likevel ikke hatt soppinfeksjon på to år!)

 

Du kan godt sende pm, i tilfelle disse innleggene blir slettet, da de var veldig off topic. Ellers finner du sikkert mye info på nett, lommelegen, suss osv.

Lenke til kommentar

Hei, jeg er en jente på 20år som kan svare her.

 

Tilbake til diskusjonen: Når jeg fingrer tar jeg sjeldent fingrene inni, men stryker de heller på klitoris og deretter putter jeg dildoen inn og tar den ut og inn til jeg kommer ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...