trudel Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Forstår selvsagt at det er kjempevanskelig, men synes du ikke at han fortjener å vite hele sannheten? Lenke til kommentar
Gjest Guest_håpløs_* Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Forstår selvsagt at det er kjempevanskelig, men synes du ikke at han fortjener å vite hele sannheten? Jo han gjør vel det, men er redd for å gjøre vondt verre. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Ikke ta det ille opp, men hvor mye verre kan det bli? Lenke til kommentar
trudel Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 For han vil det kanskje være verst at du har latt være å si noe. Og nå er det kanskje på tide å ta hensyn til hva han ønsker. Lenke til kommentar
Gjest Guest_håpløs_* Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hei! Tenkte bare jeg skulle fortelle hvordan det gikk, jeg tok rådet deres og fortalte at jeg hadde vært utro (gikk ikke i detaljer med å fortelle hvor mange ganger,hvem osv.). Han ble selvfølgelig lei seg for at jeg hadde brutt tiliten, men sa at han skjønte meg. I det siste har vi pratet veldig mye om oss, hva vi må jobbe med for å få forholdet til å fungere osv. det er selvfølgelig bra at vi snakker mye om det. Men tror faktisk ikke det hadde vært noe forskjell om jeg ikke hadde fortalt det...Bortsett fra at han ikke hadde vist det. Jeg er selvfølgelig "glad" for å ha lettet på samvittigheten min, men jeg føler meg like jævlig. Pga. det jeg har gjort mot han. Tror det blir vanskeligere for meg å tilgi meg selv for det jeg har gjort enn det er for han. Men men sånn er vel livet til en full sjømann Og foresten takk til alle de som svarte på posten Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Han tror vel nå kanskje det bare er snakk om 1 person han da? Lenke til kommentar
Gjest Guest_håpløs_* Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Han tror vel nå kanskje det bare er snakk om 1 person han da? Nei tror nok at jeg ga utrykk for at det var flere, han har vært utro med 4 jeg sa jeg hadde vært dum nok til å gjøre det samme som han... Lenke til kommentar
Gjest ureg gjest Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Glad jeg ikke kjenner deg forsåvidt, "Vi bare rota kvelden før, men heldigvis før det skjedde noe". Til og med roting er vel over kanten hvis man allerede har et forhold. Også mange ganger utro med så mange forskjellige? Det er helt jævlig. Slutt å tenk bare på deg selv. Fortell han at det ikke funker, la han få fortsette livet sitt... Og gifte menn? Det er jo helt forkastelig? Tenk over hvor mange livdu ødelegger? Tenkt på konene og eventuelt barna? Hvordan kan du leve med det på samvittigheten når du til og med ikke er singel selv? Nei det beste for innbyggerne i Norge hadde vel vært om du ble igjen på denne båten. Sorry, nei scratch den sorryn, her får du sannheten og den er brutal, men ikke på langt nær så fælt fortalt som den burde være. Utroskap er en helt forjævlig ting. Kanskje det skjer EN gang, man da må man være åpen og ærlig; selv om man har vært en idiot; men FLER ganger, med FLERE menn? GIFTE menn? Vurdert å innlegges? Lenke til kommentar
Gjest Guest_håpløs_* Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Glad jeg ikke kjenner deg forsåvidt,"Vi bare rota kvelden før, men heldigvis før det skjedde noe". Til og med roting er vel over kanten hvis man allerede har et forhold. Også mange ganger utro med så mange forskjellige? Det er helt jævlig. Slutt å tenk bare på deg selv. Fortell han at det ikke funker, la han få fortsette livet sitt... Og gifte menn? Det er jo helt forkastelig? Tenk over hvor mange livdu ødelegger? Tenkt på konene og eventuelt barna? Hvordan kan du leve med det på samvittigheten når du til og med ikke er singel selv? Nei det beste for innbyggerne i Norge hadde vel vært om du ble igjen på denne båten. Sorry, nei scratch den sorryn, her får du sannheten og den er brutal, men ikke på langt nær så fælt fortalt som den burde være. Utroskap er en helt forjævlig ting. Kanskje det skjer EN gang, man da må man være åpen og ærlig; selv om man har vært en idiot; men FLER ganger, med FLERE menn? GIFTE menn? Vurdert å innlegges? Det er vel mange gifte menn som aldri burde ha vært gift da. Men ja skjønner hva du mener. Har faktisk ikke ødelagt noen av de liva alle er fortsatt gift, men bare en av dem som har fortalt sin kone om hva som skjedde. Alle har også barn og det er ingen av barna det har gått ut over. Heldigvis. Jeg har ingen problemer med å innrømme at det jeg gjorde ikke var rett. Men det var vel ikke rett av de gifte menna heller, å for å si det sånn så var det de som la ann på meg og ikke motsatt. Jeg har ikke så dårlig samvittighet ovenfor dem. Jeg har mer dårlig samvittighet over for min samboer. Å ja det beste for hele Norge hadde sikkert vært at jeg aldri hadde blitt født. Nei jeg har foresten ikke vurdert å innlegges...Hva godt skulle det være? Greit at jeg har gjort noen store feil, men den var faktisk drøy...Vent til du en dag sklir på isen, så skal du se hvor jæ*la lett det er... Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Men du børt hvertfall gjøre noe før du fortsetter å være utro. Både du og samboeren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+312 Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Mulig det er drøyt å foreslå innleggelse, men som noen nevnte før i tråden, at kanskje det er en grunn til at du har en fortid med mye utroskap. Og at litt terapi ikke hadde gjort noe. Får også en følelse av att du ikke har så god selvtilitt, eller synes så bra om deg selv, og kanskje du kan gjøre noe med dette også? For tror ikke det er så bra... Men det vet du også kanskje best selv, hva som er best for deg... Lenke til kommentar
trudel Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hadde nok kanskje hjulpet å fått pratet med noen om det ja. Om det er noe du vil at skal forandres, riktignok. Gir kanskje deg og samboeren din en sjanse til å få et ærlig og godt forhold. Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 genialt hvordan alle som er utro klarer å finne en "gyldig" grunn. og så er det lett å bare skyve det over på andre, its fantastic! ¤ ja jeg har sex med gifte menn, men da burde de ikke vært gift i første omgang <-- Men med den logikken burde ikke du være i et forhold heller. ¤ alle er fortsatt gift og bare en har fortalt sin kone <--- fant ikke hun det ut? og uansett, du ødelegger grunnmuren i tilliten de har til hverandre, jeg sier ikke mannen er noe bedre, men du hjelper til ¤ de la ann på meg og ikke motsatt <--- og du klarer dessverre ikke styre deg?!?, og uansett du ER jo med på det, husker du typen du hadde? da er det egentlig likegyldig. hadde det vært slik at du var singel, og de fortalte at de var gift etter at dere hadde hatt sex hadde situasjonen vært annerledes. ¤ menmen sånn er vel livet til en full sjøman <---- wow, fylla har skylda, orginalt.. "du skjønner jeg er litt som Skippern som spiser spinat og blir supersterk, når alkohol treffer mine lepper blir jeg *FANFARE* SUPER SLUT *FANFARE* med krefter til å ligge med alle rundt meg" ¤ jeg må vel innse at jeg ikke er lagd for å være i noe forhold <--- unskyldning? høres bare ut som du trekker det fram fordi du mener du ikke klarer/vil styre deg. For meg ser det ut som, du var utro en gang, for å ta igjenn, fordi du var skuffa, fordi du trodde det ikke betydde noe. så fant du ut at å være utro hadde ingen konsekvenser, og du vil gjerne ha i både pose og sekk, så da fortsatte du med å være utro, samtidig som du hadde typen din. Jeg heller dithen at du er egoistisk og "grisk", samtidig søker du sympati her, vil tro du også postet for å få råd, men samtidig for å prøve å få en viss aksept/forståelse for det du har gjort, sånn at det blir lettere for deg å leve med selv. Jeg kan gå tilbake på det jeg sa tidligere, du er sansyligvis glad i kjæresten din, men tror det ligger mere som en "avhenigighet", eller at du ikke er glad i han, men å ha han der. Så nå har du sagt det og alt er zippedy-doda, men klarer du å holde deg senere? eller kommer en ny post etter neste båttur? Og viss du faktisk klarer å holde deg nå, så hadde du klart det før, og problemet ligger ikke i alkoholen, de som prøver seg, eller typen som var utro først... men hos deg. Klarte du å holde deg før, og klarer du holde deg nå... vel, da KUNNE du klart å holde deg da det skjedde, men du VILLE ikke. som forøvrig gjør "det bare skjedde" til et ubrukelig argument. når alt det er sakt Så er jeg enig i at ikke alle forhold er perfekte, og jeg har gjort maaaaaaaaange feil i livet mitt / forholdene mine selv. Jeg har aldri vært utro, fordi det går kun på på vilje, og jeg mener at det er respektløst, og et tillitsbrudd mot partneren din. Lenke til kommentar
isprins Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Tror nok at samlivsterapi er ett meget godt råd.. Persjonlig hadde jeg tilgitt ett tilfelle av utroskap, men 3 ?!?! Nei da hadde jeg kasta frøkna på hue og ræva ut! Lenke til kommentar
Gjest Guest_håpløs_* Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Så det dere egenklig vil fram til er at når jeg nå fortalte om min utroskap så burde han ha dumpa meg, selv om han var utro med flere enn meg? At vi ikke burde ha vært sammen i det hele tatt? At jeg burde innlegges fordi jeg er en idiot? Skrev ikke denne posten for å få slengt dritt fra fjortiser som ikke har opplevd noe mer enn fryd og gammen i sitt liv, som aldri har gjort noe feil, som er helt perfekte og som mener at de er bedre enn alle andre. Når det kommer til selvtilliten min så har jeg egenklig ikke dårlig selvtilit, jeg har altid fått de jeg ville ha. Den eneste dårlige selvtiliten jeg har er når det gjelder forhold for da stoler jeg ikke på meg selv siden jeg har en tendens til å ikke være trofast. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hvis dere begge har vært utro... hvorfor ike diskutere om å starte ett åpent forhold. Dere kan ligge med andre, men må følge noen visse regler. Beskyttelse osv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hvis dere begge har vært utro... hvorfor ike diskutere om å starte ett åpent forhold. Dere kan ligge med andre, men må følge noen visse regler. Beskyttelse osv. Støtter den. Mange som lever i åpne forhold, selv om en god del ikke skjønner seg på det, så fungerer det for de parene. Lenke til kommentar
humancoreiii Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Så det dere egenklig vil fram til er at når jeg nå fortalte om min utroskap så burde han ha dumpa meg, selv om han var utro med flere enn meg? At vi ikke burde ha vært sammen i det hele tatt? At jeg burde innlegges fordi jeg er en idiot? Skrev ikke denne posten for å få slengt dritt fra fjortiser som ikke har opplevd noe mer enn fryd og gammen i sitt liv, som aldri har gjort noe feil, som er helt perfekte og som mener at de er bedre enn alle andre. Når det kommer til selvtilliten min så har jeg egenklig ikke dårlig selvtilit, jeg har altid fått de jeg ville ha. Den eneste dårlige selvtiliten jeg har er når det gjelder forhold for da stoler jeg ikke på meg selv siden jeg har en tendens til å ikke være trofast. jeg quoter meg selv Så er jeg enig i at ikke alle forhold er perfekte, og jeg har gjort maaaaaaaaange feil i livet mitt / forholdene mine selv. jeg har selv opplevd utroskap i et forhold og har nok opplevd langt mere enn det du tror, og langt fra fryd og gammen. og jeg er nok ikke i nærheten av å være bedre enn alle andre. jeg sier bare mitt intrykk av saken, og mitt syn på det hele. - jeg mener utroskap er en bevisst ting, spes når du kan velge når du skal være det og ikke - jeg mener at når noen er utro har de ikkeno i et forhold å gjøre egentlig, med mindre det er et åpent forhold (det gjelder deg OG typen din) - mange (inkludert meg) ser på utroskap som en "instant-breakeup" dette må du akseptere, samme som vi aksepterer at du ikke mener det - innleggelse er bare tull uten grep i virkeligheten, viss du selv mener at du absolutt ikke klarer å ikke være utro, da kan du velge å leve med det, eller evt prøve å kontakte psykolog - etter min mening burde du ha dumpa han når han var utro men: Om han dumper deg eller ikke er hans sak, samme som om du dumper han er din sak. Lenke til kommentar
Gjest Guest_håpløs_* Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Hvis dere begge har vært utro... hvorfor ike diskutere om å starte ett åpent forhold. Dere kan ligge med andre, men må følge noen visse regler. Beskyttelse osv. Har faktisk spurt om dette, men han var ikke så intresert i det siden han mener han har forandret seg og aldri kommer til å være utro igjen. Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Så du har altså et ønske om et åpent forhold, og han ikke? Det er en STOR sak som må gjøres noe med. For hvis du fremdeles er keen på et åpent forhold hvor du får mulighet til å ligge med andre, mens han bare vil ha deg, da har dere en stor forskjell mellom dere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå