Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har vært utro igjen, trenger råd

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_håpløs_*
Men hva har du tenkt å gjøre, da? Har du tenkt å la livet gå sin vante gang, og fortsette i samme sporet for å slippe konfrontasjoner og et mulig smertefullt brudd?

Vet ikke hva jeg skal gjøre, men må vel gjøre noe snart. Det kommer sikkert aldri til å slutte å gjøre vondt.

Skulle bare ønske jeg viste hva som er det riktige å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_håpløs_*

Jeg må vel bare innse at jeg ikke er lagd for å være i noe forhold. Trodde virkelig jeg hade forandret meg, men så feil kan man ta. Fikk meg et slag når han hadde vært utro som gjorde at jeg er tilbake i gamle sporet igjen. Det er trist å det gjør utrolg vondt. Hva skal man leve for hvis man ikkke har kjærligheten da?

Lenke til kommentar
Jeg må vel bare innse at jeg ikke er lagd for å være i noe forhold. Trodde virkelig jeg hade forandret meg, men så feil kan man ta. Fikk meg et slag når han hadde vært utro som gjorde at jeg er tilbake i gamle sporet igjen. Det er trist å det gjør utrolg vondt. Hva skal man leve for hvis man ikkke har kjærligheten da?

Det finnes alltid terapi. Man kan faktisk gjøre noe med slike problemer, men det vil kreve hardt arbeid, og vilje til å forandre seg.

Lenke til kommentar

*"imponert" over alle idiotsvarene av typen "herregud jeg er perfekt, du er et null" kategorien*

TS... at du er glad i typen din tviler jeg ikke på et sekund. Men at du respekterer han er jeg mer tvilende til. Uansett, du må stikke fingeren i jorden og se på hvilket forhold _du_ trenger for at _du_ skal ha det bra.

At du begynte dine sidesprang etter at typen din var utro er da meget forståelig og ikke så rart. Han respekterte ikke deg, og dermed mistet du respekten for han. Dere bør snakke sammen om mer enn bare dette i forholdet deres. det er ikke sikkert at et monogamt forhold er det dere faktisk ønsker dere. Det kan også hende at du og typen din trenger å få bekreftet hva dere faktisk betyr for hverandre. mao, han må vite hvor ødeleggende hans utroskap var for deg. (Det betyr ikke at du MÅ fortelle om dine sidesprang. Det kommer sjelden noe godt utav det...)

Det du i ale fall IKKE skal gjøre er å høre på moralfascistene i tråden her. Ikke hør på hva "samfunnet" mener er rett og galt, hør på hva som er riktig for _deg_! Og ha ryggrad nok til å drite i hva normen mener du skal mene!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_håpløs_*
*"imponert" over alle idiotsvarene av typen "herregud jeg er perfekt, du er et null" kategorien*

TS... at du er glad i typen din tviler jeg ikke på et sekund. Men at du respekterer han er jeg mer tvilende til. Uansett, du må stikke fingeren i jorden og se på hvilket forhold _du_ trenger for at _du_ skal ha det bra.

At du begynte dine sidesprang etter at typen din var utro er da meget forståelig og ikke så rart. Han respekterte ikke deg, og dermed mistet du respekten for han. Dere bør snakke sammen om mer enn bare dette i forholdet deres. det er ikke sikkert at et monogamt forhold er det dere faktisk ønsker dere. Det kan også hende at du og typen din trenger å få bekreftet hva dere faktisk betyr for hverandre. mao, han må vite hvor ødeleggende hans utroskap var for deg. (Det betyr ikke at du MÅ fortelle om dine sidesprang. Det kommer sjelden noe godt utav det...)

Det du i ale fall IKKE skal gjøre er å høre på moralfascistene i tråden her. Ikke hør på hva "samfunnet" mener er rett og galt, hør på hva som er riktig for _deg_! Og ha ryggrad nok til å drite i hva normen mener du skal mene!

Takk

Lenke til kommentar

Jeg kunne ha hatt forståelse til din sitasjon hvis det var et enkelt tilfelle hvor du var utro.

Men når det skjedde så mange ganger så tror jeg kanskje du hadde hatt det bedre som singel, hvor da du kunne gjøre akkurat det du ville med hvem du ville ute å få noe dårlig samvittighet.

Ut ifra de siste postene fra deg så ser det ut som du har hatt en slik fortid før men ville prøve ut hvordan det var å være i et fast og langvarig forhold?

Tror du at hvis han tilgir deg at du kan klare å holde deg trofast?

Får håpe ting ordner seg for dere.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_håpløs_*
Jeg kunne ha hatt forståelse til din sitasjon hvis det var et enkelt tilfelle hvor du var utro.

Men når det skjedde så mange ganger så tror jeg kanskje du hadde hatt det bedre som singel, hvor da du kunne gjøre akkurat det du ville med hvem du ville ute å få noe dårlig samvittighet.

Ut ifra de siste postene fra deg så ser det ut som du har hatt en slik fortid før men ville prøve ut hvordan det var å være i et fast og langvarig forhold?

Tror du at hvis han tilgir deg at du kan klare å holde deg trofast?

Får håpe ting ordner seg for dere.

Nei jeg har ikke vært mye singel siden mitt første forhold da jeg var 15. Har gått fra forhold til forhold. Nesten alle har endt med at jeg har vært utro fordi jeg ikke har hatt det bra i det forholdet som jeg har vært i. Da jeg møtte min samboer hadde jeg akkurat kommet meg ut av et forhold. Jeg hadde bestemt meg for å være singel en stund men det sa bare pang.

Jeg tror at hvis han tilgir meg så skal jeg klare å være trofast. Etter at jeg skrev inn hær har jeg bestemt meg for å ikke være utro igjen. Men er usikker på om jeg skal fortelle han det siden det kommer til å såre han.

Lenke til kommentar

Vet ærlig talt ikke hva jeg hadde gjort hvis jeg var i din situasjon.

Er kanskje stygg tenke måte men om du er sikker på at han ALDRI kommer til å finne det ut selv og at du faktis greier å leve med deg selv at du har vært utro, så tror jeg kanskje jeg bare ville holdt munnen lukket.

Meeen så har jeg aldri vært skikkelig forelska eller i et seriøst forhold så får ta det jeg sier med en stor klype salt.

Lenke til kommentar

Jeg har mine tvil om at det er sunt, eller i det hele tatt mulig, å bære på en slik hemmelighet i all tid. Og hvis man skulle klare å holde den inni seg, kan jeg nesten garantere at den vil gnage kraftig på samvittigheten så lenge den er der.

Problemet er ikke ute av verden bare fordi du har fortrengt det.

Lenke til kommentar

Vær ærlig mot ham og fortell ham hva du gjorde, stå for det du har gjort. Det er det eneste rette. Du blir aldri tilfredsstilt med deg selv hvis du går rundt og bærer på denne tanken at du har gått bak ryggen til kjæresten din og vært utro. Det vil alltid ligge i tankene dine, men før eller siden vil det komme ut. Du lurer bare kjæresten din og forholdet blir ikke sunt av det. Synes du ikke litt synd på stakkaren som tror at alt er ok, også viser det seg at du har en ”dirty” secret?

Lenke til kommentar

Okey frøken.. Nå er dere skuls.. Gå nå sammen og ta en skikkelig real oppvasksamtale, men la det være klart allerede i begynnelsen at;

Dere er enige om at ingen er bedre enn den andre. Dere er skuls, og nå kan dere starte på nytt med nye regler..

Dere skal inngå en pakt/avtale om at nå er det slutt med å være utro. Dere skal snakke om hvor og når dette skjer. Og bli enige om en handlingsplan for hvordan dere kan hjelpe hverandre fra å bli fristet.

Finner dere ikke årsaken, finner dere heller ikke løsningen.

Samtale er tingen!

Lenke til kommentar
Han ville uansett ikke ønsket at det skulle bli slutt selv om jeg har vært utro. Jeg er så redd for å såre han å vet han kommer til å bli veldig såret hvis jeg forteller det.

Men hvis du mener han tilgir deg, kan du vel si det? Skylder du ham ikke det?

Tenk etter hvordan det blir for deg selv også, om du skal skjule dette resten av forholdet.

Hvis du kunne valgt mellom å få vite det eller leve lykkelig i uvitenhet resten av livet hva hadde du valgt?

Tror jeg hadde gått for det siste.

Jeg ville faktisk vite det.. Ærlighet er det viktigste i et forhold, uansett hvor vond sannheten kan være!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...