Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har vært utro igjen, trenger råd

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_håpløs_*
At du i det hele tatt vurderer å la være å si det for ikke å knuse han.

Hvordan blir det den dagen han får vite det da? Han blir vel ikke mindre knust da.

Har vel en forhåpning om at han aldri skal få vite det, og at livet skal gå videre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du selv har opplevd at samboeren din har vert utro mot deg, burde du visst bedre enn og gjøre det samme mot ham. Å ta igjen hjelper ikke i en slik situasjon! Hvis du elsker ham, forteller du hva du har gjort. Da er det opp til samboeren din og avgjøre hva som skjer. Er du heldig gir han deg en kjangs til. Hvis du er så heldig, bør du aldri være utro igjen!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_håpløs_*
Jeg har altid hatt prøblemer med å holde meg i skinnet ja. Men siden jeg hadde møtt noen jeg elsket så holdt jeg meg i skinnet i mange år helt til jeg fant ut at han hadde vært utro.

Så du rettferdiggjør det ved at han var utro først? Ser du ikke at dette forholdet ikke er sunt på noen måte?

Hva tror du selv må til for å finne tilbake til tilliten, og at ting skal bli bra igjen?

Kanskje alt håp er ute.

Lenke til kommentar
Men siden jeg hadde møtt noen jeg elsket så holdt jeg meg i skinnet i mange år helt til jeg fant ut at han hadde vært utro.

Det skjer jo noe med både tilliten og selvtilliten når man oppdager noe sånt.

Kan det hjelpe deg/dere om du reduserer kraftig på alkoholinntaket, i det minste til du har fått mer fasong på tilværelsen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
At du i det hele tatt vurderer å la være å si det for ikke å knuse han.

Hvordan blir det den dagen han får vite det da? Han blir vel ikke mindre knust da.

Har vel en forhåpning om at han aldri skal få vite det, og at livet skal gå videre.

Hvordan tror det det blir dersom det faktisk kommer opp om, la oss si, 10 år?

Det er ikke deg dette berører det er kjæresten. Det er han som er den naive tosken som tror at du faktisk elsker han, selv om du sier at du gjør det, så virker det lite trolig. Han kommer til å bli knust til tusen og aldri i stand til å stole på noen andre igjen. Nå vet ikke jeg helt hvordan typen din er, men dersom dama mi plutselig hadde kommet og sagt at hu hadde vært utro flere ganger over lang tid, hadde jeg kastet henne på dør for å aldri ville se henne igjen. Samtidg vet jeg sikkert at jeg ikke hadde kunnet betro meg til et kvinnfolk på veldig lenge. Tilliten min til mennesker av det motsatte kjønn, kanskje til og med alle, hadde blitt særdeles svekket.

Men nå er folk forskjellige, men tror uansett du tjener best på å være ærlig og kanskje lære deg å knipe igjen bena dersom han tilgir deg.

Bare rapporter posten min dersom dere mener dette er litt strengt, men enkelte folk trenger et spark i ræva og ikke en klapp på skulderen. Slik lek med menneskers følelser er så absolutt ikke noe som noen burde finne seg i og samtidig gjør enkelte, inklusivt meg selv, veldig forbannet...

edit: Men en del av teksten jeg skrev kan strykes, da det gjelder generelt og at typen din selv hadde vært utro selv. Men han klarte faktisk å skjerpe seg.

lykke til =)

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det hjelper å kjefte og hyle, altså.

Trådstarter vet tydeligvis at hun er ute på dypt vann, og har tydelige problemer med å takle situasjoner som kan innby til noe mer intimt enn de burde. Hvis hun har slitt med å holde seg i skinnet tidligere, så er ikke dette et problem som er knyttet til akkurat dette forholdet. Det virker mer som problemet har fått fritt spillerom her, i og med at utroskapen kan rettferdiggjøres, og ble utløst av hevntanker.

Skal man bli kvitt slike tendenser, må man nok gå dypt i seg selv og finne kjernen i problemet.

Lenke til kommentar

Viss du sier det kan det godt hende han blir bare så knust at han gjør det slutt..Viss du ikke sier det kan du få så dårlig samvittighet hele livet ditt..Pluss at noen andre kan si det til han....Bare sier det jeg, jeg vet ikke hva jeg ville gjort...

Lenke til kommentar
Gjest Guest_håpløs_*
Hva tror du kommer til å skje? Kommer du til å fortelle om hva som har skjedd, eller kommer du til å holde det hemmelig og håpe på å ikke være utro igjen?

Vet ikke er veldig usikker var vel derfor jeg skrev inn her. Har egenklig ikke blitt så mye klokere heller. Det riktige hadde vel vært å fortelle han det. Eller å gjøre det slutt. Men vi har vært sammen i mange år så det er ikke så enklet å bryte ut av forholdet. Han ville uansett ikke ønsket at det skulle bli slutt selv om jeg har vært utro. Jeg er så redd for å såre han å vet han kommer til å bli veldig såret hvis jeg forteller det.

Lenke til kommentar
Han ville uansett ikke ønsket at det skulle bli slutt selv om jeg har vært utro. Jeg er så redd for å såre han å vet han kommer til å bli veldig såret hvis jeg forteller det.

Men hvis du mener han tilgir deg, kan du vel si det? Skylder du ham ikke det?

Tenk etter hvordan det blir for deg selv også, om du skal skjule dette resten av forholdet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Hva tror du kommer til å skje? Kommer du til å fortelle om hva som har skjedd, eller kommer du til å holde det hemmelig og håpe på å ikke være utro igjen?

Vet ikke er veldig usikker var vel derfor jeg skrev inn her. Har egenklig ikke blitt så mye klokere heller. Det riktige hadde vel vært å fortelle han det. Eller å gjøre det slutt. Men vi har vært sammen i mange år så det er ikke så enklet å bryte ut av forholdet. Han ville uansett ikke ønsket at det skulle bli slutt selv om jeg har vært utro. Jeg er så redd for å såre han å vet han kommer til å bli veldig såret hvis jeg forteller det.

Se på dette som en torn som stikker i tåa. Den er der og verker og verker, men du vil ikke ta den ut, for da begynner det å blø og du liker ikke blod. Men smerten er der konstant og det kan bli infeksjon i såret. Tar du ut tornen, så blør det ei lita stund. Får vondt littegranne etterpå, men så gror det.

Skjønner du metaforen jeg vil fram til her?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_håpløs_*

Se på dette som en torn som stikker i tåa. Den er der og verker og verker, men du vil ikke ta den ut, for da begynner det å blø og du liker ikke blod. Men smerten er der konstant og det kan bli infeksjon i såret. Tar du ut tornen, så blør det ei lita stund. Får vondt littegranne etterpå, men så gror det.

Skjønner du metaforen jeg vil fram til her?

Ja ser den, men tror nok aldri mine sår kommer til å gro...Det gjør bare vondt hele tiden.

Lenke til kommentar

Nå snakker du for han. Du kommer med unnskyldninger for å slippe unna det, du beskytter deg selv. At du sier du er redd for å såre han, gir meg ingenting. Du bestemte deg for å såre han det sekundet du valgte å ha en annen kuk inni deg. Hvis jeg hadde hatt en utro dame ville jeg visst det så fort som mulig, så jeg kunne blitt ferdig med hun og funnet en annen, trofast dame. Er det noe typen din kunne sagt seg enig i?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_håpløs_*
Nå snakker du for han. Du kommer med unnskyldninger for å slippe unna det, du beskytter deg selv. At du sier du er redd for å såre han, gir meg ingenting. Du bestemte deg for å såre han det sekundet du valgte å ha en annen kuk inni deg. Hvis jeg hadde hatt en utro dame ville jeg visst det så fort som mulig, så jeg kunne blitt ferdig med hun og funnet en annen, trofast dame. Er det noe typen din kunne sagt seg enig i?

Tror ikke du har særlig mye erfaring fra forhold. Love hurts, det er bare det at det noen ganger gjør det mer enn andre.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_håpløs_*
Han ville uansett ikke ønsket at det skulle bli slutt selv om jeg har vært utro. Jeg er så redd for å såre han å vet han kommer til å bli veldig såret hvis jeg forteller det.

Men hvis du mener han tilgir deg, kan du vel si det? Skylder du ham ikke det?

Tenk etter hvordan det blir for deg selv også, om du skal skjule dette resten av forholdet.

Hvis du kunne valgt mellom å få vite det eller leve lykkelig i uvitenhet resten av livet hva hadde du valgt?

Tror jeg hadde gått for det siste.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_håpløs_*
At en person gjør noe sårende en gang, kan forklares og tilgis, men når det skjer flere ganger, så begynner det å blir drøyt.

Ikke bagataliser det med "love hurts".

Mente ikke å bagatelisere, men jeg mener dette er sant. Man må ha det litt vondt for å kunne vite hva som er godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...