Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Restart ved installering av WinXP på eldre PC.

Anbefalte innlegg

God kveld.

Jeg har fått liv i en gammel PC, men når jeg prøver å få installert XP så kræsjer den rutinert, har prøvd flere ganger, men den kræsjer omtrentlig den samme plassen hver gang.

Den skal ha mulighet til å klare WinXP men det har vært problemer med den flere ganger under OS-installasjon... Men jeg har ikke peiling på hva min Pa gjorde sist gang den fikk et nytt OS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det jo klart at du må fortelle mer. Når i innstallasjoen er det den krasjer? Hvordan krasjer den? (Restarter den, slår den seg av eller blir skjermen svart?) Jeg har opplevd at skjermen blir svart under "Installerer enheter", prøv da med et annet skjermkort. Har du ikke en W2K du kan prøve å få lagt inn, for å se om det er noe spesielt med WinXP som er problemet? Tilslutt kunne jeg tenke meg at du nevnte spesifikasjonene til denne maskinen.

Lenke til kommentar
Specs? Forrige OS?

Asus-hk (orker ikke å skru opp og lese)

AMD Athlon XP 2000-serien

Geforce 5200

256+124mb DDR

Forrige OS var logisk nok WinXP, slik som det jeg prøver å prakke på nå.

Her er det jo klart at du må fortelle mer. Når i innstallasjoen er det den krasjer? Hvordan krasjer den? (Restarter den, slår den seg av eller blir skjermen svart?) Jeg har opplevd at skjermen blir svart under "Installerer enheter", prøv da med et annet skjermkort. Har du ikke en W2K du kan prøve å få lagt inn, for å se om det er noe spesielt med WinXP som er problemet? Tilslutt kunne jeg tenke meg at du nevnte spesifikasjonene til denne maskinen.

Det kræsjes midt under oppsettingen (altså ikke formatering eller kopiering fra CD).

Den begynner å restarte seg selv uten noen form for BS, får problemet med integrert skjermkort og med det som står i PCI-sloten.

WinXP skal fungere.

Edit: Legger til at temperaturene er helt fine.

:)

Endret av Blomsterbob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...