sheherezade Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Jeg sendte fra meg et brev som skulle ut i den store verden. Det ble levert over disk, veid og jeg betalte summen de i kassa oppga, men da jeg kom hjem og kikket på Postens websider så jeg at jeg har blitt avkrevd porto for Norge i stedet for Europa. Kommer brevet tilbake til meg, eller vil det gå med straffeporto til mottaker? Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hvis du har skrevet avsenderadresse vil du få straffeportoen, hvis ikke så vil jeg tro at mottakeren får det. Vil tro det er sånn det fungerer siden jeg selv har jobbet med brev som mangler porto. Vi tar 3 bilder av brevet, et bilde av hele brevet, et av mottaker og et av avsender. Regningen skal da gå til avsender, men hvis den mangler tar vi et nytt bilde av mottakeren så jeg regner med at regningen går dit. Lenke til kommentar
sheherezade Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Supert. Jeg burde vel ha skjønt at ting kom til å gå galt når folka bak skranken begynte å lure på hvilken verdensdel Danmark var i. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Uten avsender så er det mottakeren som må betale straffeportoen, men mottakeren kan nekte og motta brevet. Straffeporto i Norge er ca 33 kr. Lenke til kommentar
nick122147 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) min erfaring er at det kommer fram uten straffeporto, men det kan ta lengre tid Endret 16. februar 2009 av nick122147 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå