Stian V.H Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Hei! Jeg har et Gigabyte GA-K8NF socket 939 Nforce 4 hovedkort i stue pc-en min. Brikkesettet er veldig varmt,leser det av til 69-71grader C konstant. Har tatt på den passive kjøleren med fingeren for å sjekke om programvaren leser feil,men det ser ut til å være korrekt fordi jeg klarer bare å holde fingeren på kjøleren i et par sekunder før jeg nærmest brenner meg... Hjalp lite med to kabinettvifter,temperaturen var stort sett den samme med,så de er fjernet grunnet bråk(må ha en stille pc i stuen). Er det farlig med så høye chipset temperaturer eller er det normalt siden det er NF4 chipset(har hørt at NF4 har en tendens til å bli varm)? Eventuelt hvor høye temperatuer må til på chipsettet før det blir fare på ferde? Med vennlig hilsen Stian.V.H Endret 14. februar 2009 av Stian V.H Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 normalt ligger vel temp på rund 30-40*c på chipset... men har hørt mye om at NF4 og noen av NF5 blir satans mye varmere Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Hei! Jeg har et Gigabyte GA-K8NF socket 939 Nforce 4 hovedkort i stue pc-en min. Brikkesettet er veldig varmt,leser det av til 69-71grader C konstant. Har tatt på den passive kjøleren med fingeren for å sjekke om programvaren leser feil,men det ser ut til å være korrekt fordi jeg klarer bare å holde fingeren på kjøleren i et par sekunder før jeg nærmest brenner meg... Hjalp lite med to kabinettvifter,temperaturen var stort sett den samme med,så de er fjernet grunnet bråk(må ha en stille pc i stuen). Er det farlig med så høye chipset temperaturer eller er det normalt siden det er NF4 chipset(har hørt at NF4 har en tendens til å bli varm)? Eventuelt hvor høye temperatuer må til på chipsettet før det blir fare på ferde? Med vennlig hilsen Stian.V.H Du bør kanskje vurdere å montere ei lita vifte på brikkesettet da Det gjorde jeg på mine Asus P5N-E SLI hovedkort. Disse er basert på nForce 650i brikkesettet. Og de gikk glovarme. Monterte 2 små vifter på kjøleribben til Nordbrua. Kan godt hende kortet funker helt fint uten disse, men synes ikke man bør ta sjanser. Kortene vil helt sikkert vare mye lengre om man har någenlunde temperaturer på brikkesett. Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Takk for svarene! Skal se om jeg får festet ei vifte på den passive chipset kjøleren om ikke så lenge. Tåler chipsettet like høye temperaturer som fks.en GPU,rundt 100 grader? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 tja den funker jo gjør den ikke? men levetiden kan jo bli nedsatt da... Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Jo funker det gjør den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå