Gå til innhold

Problemer med timestamp

Anbefalte innlegg

Klarer ikke å beskrive problemet eller oppgaven veldig bra, derfor ble tittelen litt dårlig...

Ja, første problem/oppgave jeg har går slik:

Scriptet kjøres og man henter frem timestamp for akkurat det øyeblikket. I tillegg henger man frem timestamp for x antall timer inn i fremtiden

$nå = time();
$fremtid  = time() + (1 * 5 * 60 * 60); // + 5 timer

Men så skulle jeg gjerne hatt et script som skjekket om $fremtid scriptet har passert eller ikke. Gjerne med if-spørring, sånn at jeg kan sende brukeren enten tilbake til en side dersom tiden ikke er passert, eller utføre noe annet dersom tiden har det.

Så har jeg et annet problem hvor jeg skulle hatt et script som skjekker hvor lenge det er siden en timestamp til tiden nå i minutter.

$timestamp = time();
$timestamp2 = floor(( time() - $timestamp ) / 60 );

Funker det?

Endret av TheClown
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men så skulle jeg gjerne hatt et script som skjekket om $fremtid scriptet har passert eller ikke. Gjerne med if-spørring, sånn at jeg kan sende brukeren enten tilbake til en side dersom tiden ikke er passert, eller utføre noe annet dersom tiden har det.

if (time() > $fremtid)

Så har jeg et annet problem hvor jeg skulle hatt et script som skjekker hvor lenge det er siden en timestamp til tiden nå i minutter.

$timestamp = time();
$timestamp2 = floor(( time() - $timestamp ) / 60 );

Funker det?

Du burde ikke kalle variabelen $timestamp2 men $minutesPast

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...