Gå til innhold

HK 416 Rekylforsterker

Jorginator

Anbefalte innlegg

Som jeg vet det vil ikke forsvaret få noe rekylforsterkere før lenge, vi her i 2. Bn ønsker gjerne å kunne plaffe løs på nederlendere i Cold Response øvelsen om noen uker.

Leste meg litt rundt på nett og en rek.fors. koster rundt 2-3 dollar, for M4, M16 og AR15 (de bruker samme rek.fors.)

Fant også noe info at den passet fint på HK 416 sin munning også og den funket like bra der siden den er bygd på M4 basen.

Er det noen som har litt peiling på dette området? Jeg vet forsvaret venter på de rek.forsterkerne som HK lager selv fordi de vil ha det fra samme leverandør og spes laget til laser utstyr. Men det må da gå ann og kjøpe seg en M4 forsterker selv som vi kan bruke på Nato øvelsen, vi må jo ikke ha laser utstyr. Det er bare den irritasjonen å måtte lade for vært skudd.

Når TMBN var på besøk i Danmark fikk de låne rekylforsterkere av danskene. (Type AR15, M4, M16).

Noen som vet noe om rekylforsterker og kan si litt mer om dette? Jeg vurderer seriøst å bestille fra USA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FLO har innført totalforbud mot å montere eget stæsh på våpnene. De fjerner siktemidler, vertikalgrep, kolber og alt mulig rart. Du vil med andre ord overhodet ikke få lov til å montere egne rekylforsterkere på våpenet. Skjønner utmerket godt at det er frustrerende (så lenge det er en ordentlig rekylforsterker og ikke en hjemmelaga løsning er det jo problemfritt), men regner med du klarer å se problemstillingen fra FLO sin side. Vil med andre ord anbefale deg å IKKE modifisere våpenet ditt på noen som helst måte, SPESIELT ikke ting som går på virkemåten til våpenet (slik som blant annet rekylforsterkere).

Lenke til kommentar

Jeg vet, er mye pes med egne ting på våpenet når det gjelder funskjonaliteten. Og forsvaret ønsker sikkerhetsgodkjente Safety Blank Firing Adaptors fra HK selv.

Men det er så fette irriterende... Håper virkelig de klarer å få levert ut noen før Nato øvelsen. Jeg vet at på Rena har de en del, de driver å "teste" den.

Endret av Jorginator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...