Treasure Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Hei, dette er sikkert feilpostet, men da får en moderator flytte posten. Jeg prøver å finne ut hvordan jeg skal få en knapp på tastaturet til å bli trykket ned automatisk, gjerne 10 ganger i sekundet, uten å stoppe før jeg slår det av selv. På et spill som jeg spiller, så vil det være veldig gunstig at "Shift" blir klemt ned automatisk mange ganger i sekundet. Hvis jeg har forstått det rikitg, så er det ingen egen funksjon for dette i Windows, så jeg må ha et eget program. Muligens Script av noe slag? Jeg har veldig liten peiling på dette, så hvis det er noen som hadde giddet å lage et script til meg som gjør at "Shift" trykker ned seg selv ca 10 ganger i sekundet, så hadde det vært det beste. Det trenger ikke nødvendigvis å være shift. Gjerne hvilken som helst knapp på tastaturet, hvis det er enklere. Har prøvd å googlet det, og kommet fram til at kanskje programmet "AutoHotkey" kan brukes, men som sagt, så må jeg ha et script, og jeg kan ingenting om det. Håper noen kan hjelpe meg med dette. Mvh Treasure Endret 14. februar 2009 av Treasure Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Du kan bruke AutoIt (http://www.autoitscript.com/autoit3/index.shtml) for å lage og kjøre slike script. Hvis du laster ned og installer, kan du så skrive følgende lille script for å trykke venstre shift hvert 60 milisekund og holde den nede i 20 milisekunder: Opt("SendKeyDownDelay", 20) While 1 Send("{LSHIFT}"); Sleep(60) WEnd Endret 15. februar 2009 av what_no2000 Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Legger også ved et eksempel på et script som hvert halve sekund (500 milisekunder) sjekker om A testen (41) holdes nede, og i så fall trykker venstre ctrl tast (LCTRL) ned hvert 60+20=80 milisekund, og holder den nede i 20 milisekunder. #comments-start Values to be used together with send to send special characters: {!} ! {#} # {+} + {^} ^ {{} { {}} } {SPACE} SPACE {ENTER} ENTER key on the main keyboard {ALT} ALT {BACKSPACE} or {BS} BACKSPACE {DELETE} or {DEL} DELETE {UP} Up arrow {DOWN} Down arrow {LEFT} Left arrow {RIGHT} Right arrow {HOME} HOME {END} END {ESCAPE} or {ESC} ESCAPE {INSERT} or {INS} INS {PGUP} PGUP {PGDN} PGDN {F1} - {F12} Function keys {TAB} TAB {PRINTSCREEN} PRINTSCR {LWIN} Left Windows key {RWIN} Right Windows key {NUMLOCK} NUMLOCK {BREAK} for Ctrl+Break processing {PAUSE} PAUSE {CAPSLOCK} CAPSLOCK {NUMPAD0} - {NUMPAD9} Numpad digits {NUMPADMULT} Numpad Multiply {NUMPADADD} Numpad Add {NUMPADSUB} Numpad Subtract {NUMPADDIV} Numpad Divide {NUMPADDOT} Numpad period {NUMPADENTER} Enter key on the numpad {APPSKEY} Windows App key {LALT} Left ALT key {RALT} Right ALT key {LCTRL} Left CTRL key {RCTRL} Right CTRL key {LSHIFT} Left Shift key {RSHIFT} Right Shift key {SLEEP} Computer SLEEP key {ALTDOWN} Holds the ALT key down until {ALTUP} is sent {SHIFTDOWN} Holds the SHIFT key down until {SHIFTUP} is sent {CTRLDOWN} Holds the CTRL key down until {CTRLUP} is sent {LWINDOWN} Holds the left Windows key down until {LWINUP} is sent {RWINDOWN} Holds the right Windows key down until {RWINUP} is sent {ASC nnnn} Send the ALT+nnnn key combination {BROWSER_BACK} 2000/XP Only: Select the browser "back" button {BROWSER_FORWARD} 2000/XP Only: Select the browser "forward" button {BROWSER_REFRESH} 2000/XP Only: Select the browser "refresh" button {BROWSER_STOP} 2000/XP Only: Select the browser "stop" button {BROWSER_SEARCH} 2000/XP Only: Select the browser "search" button {BROWSER_FAVORITES} 2000/XP Only: Select the browser "favorites" button {BROWSER_HOME} 2000/XP Only: Launch the browser and go to the home page {VOLUME_MUTE} 2000/XP Only: Mute the volume {VOLUME_DOWN} 2000/XP Only: Reduce the volume {VOLUME_UP} 2000/XP Only: Increase the volume {MEDIA_NEXT} 2000/XP Only: Select next track in media player {MEDIA_PREV} 2000/XP Only: Select previous track in media player {MEDIA_STOP} 2000/XP Only: Stop media player {MEDIA_PLAY_PAUSE} 2000/XP Only: Play/pause media player {LAUNCH_MAIL} 2000/XP Only: Launch the email application {LAUNCH_MEDIA} 2000/XP Only: Launch media player {LAUNCH_APP1} 2000/XP Only: Launch user app1 {LAUNCH_APP2} 2000/XP Only: Launch user app2 Values to be used together with _IsPressed: 01 Left mouse button 02 Right mouse button 04 Middle mouse button (three-button mouse) 05 Windows 2000/XP: X1 mouse button 06 Windows 2000/XP: X2 mouse button 08 BACKSPACE key 09 TAB key 0C CLEAR key 0D ENTER key 10 SHIFT key 11 CTRL key 12 ALT key 13 PAUSE key 14 CAPS LOCK key 1B ESC key 20 SPACEBAR 21 PAGE UP key 22 PAGE DOWN key 23 END key 24 HOME key 25 LEFT ARROW key 26 UP ARROW key 27 RIGHT ARROW key 28 DOWN ARROW key 29 SELECT key 2A PRINT key 2B EXECUTE key 2C PRINT SCREEN key 2D INS key 2E DEL key 30 0 key 31 1 key 32 2 key 33 3 key 34 4 key 35 5 key 36 6 key 37 7 key 38 8 key 39 9 key 41 A key 42 B key 43 C key 44 D key 45 E key 46 F key 47 G key 48 H key 49 I key 4A J key 4B K key 4C L key 4D M key 4E N key 4F O key 50 P key 51 Q key 52 R key 53 S key 54 T key 55 U key 56 V key 57 W key 58 X key 59 Y key 5A Z key 5B Left Windows key 5C Right Windows key 60 Numeric keypad 0 key 61 Numeric keypad 1 key 62 Numeric keypad 2 key 63 Numeric keypad 3 key 64 Numeric keypad 4 key 65 Numeric keypad 5 key 66 Numeric keypad 6 key 67 Numeric keypad 7 key 68 Numeric keypad 8 key 69 Numeric keypad 9 key 6A Multiply key 6B Add key 6C Separator key 6D Subtract key 6E Decimal key 6F Divide key 70 F1 key 71 F2 key 72 F3 key 73 F4 key 74 F5 key 75 F6 key 76 F7 key 77 F8 key 78 F9 key 79 F10 key 7A F11 key 7B F12 key 7C-7F F13 key - F16 key 80H-87H F17 key - F24 key 90 NUM LOCK key 91 SCROLL LOCK key A0 Left SHIFT key A1 Right SHIFT key A2 Left CONTROL key A3 Right CONTROL key A4 Left MENU key A5 Right MENU key BA ; BB = BC , BD - BE . BF / C0 ` DB [ DC \ DD ] #comments-end Endret 15. februar 2009 av what_no2000 Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Takk, dette skal testes ut. Jeg skulle også gjerne hatt et script som fikk "z" til å trykkes ned i 5ms, og 1ms etterpå så trykkes "ALT" ned i 5ms. Dette scriptet vil jeg ikke at skal starte/gjenta seg automatisk, men det skal aktiveres da jeg klemmer på for eksempel "x" Kan du fikse det for meg tror du? Endret 18. februar 2009 av datating Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det er faktisk noe jeg også lurer på. I AutoIt hvordan blir scriptet hvis jeg kun ønsker at knappen TAB skal kun trykkes èn gang? Takkr Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Jeg skulle også gjerne hatt et script som fikk "z" til å trykkes ned i 5ms, og 1ms etterpå så trykkes "ALT" ned i 5ms. Dette scriptet vil jeg ikke at skal starte/gjenta seg automatisk, men det skal aktiveres da jeg klemmer på for eksempel "x" Kan du fikse det for meg tror du? Litt usikker på hva du vil, men hvis du vil at scriptet, så lenge du holder x nede, skal trykke og slippe z, og så trykke og slippe VENSTRE alt, og dette skal gjenta seg så lenge du holder x nede så kan du bruke det scriptet jeg beskrev i post nr 2, du må bare endre litt på verdiene til variablene i starten: #include <Misc.au3> $SleepAuto = Number (5) $SleepNotPressed = Number(5) $AutofireKey = String("58") ; X $FireKey = String("z{LALT}") Opt("SendKeyDelay", 1) Opt("SendKeyDownDelay", 5) $dll = DllOpen("user32.dll") While 1 while _IsPressed($Autofirekey, $dll) Send($FireKey) Sleep($SleepAuto) WEnd Sleep($SleepNotPressed) WEnd DllClose($dll) Endret 15. februar 2009 av what_no2000 Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det er faktisk noe jeg også lurer på. I AutoIt hvordan blir scriptet hvis jeg kun ønsker at knappen TAB skal kun trykkes èn gang? Takkr Er ikke sikker på om jeg forstår hva du mener, det er vel ingen grunn til å lage et script som trykker TAB en gang? Mener du f.eks at TAB skal trykkes flere ganger når du holder en annen tast nede? Da kan du også bruke det scriptet jeg postet i andre melding, du må bare justere {LCTRL} til {TAB}. Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Jeg skulle også gjerne hatt et script som fikk "z" til å trykkes ned i 5ms, og 1ms etterpå så trykkes "ALT" ned i 5ms. Dette scriptet vil jeg ikke at skal starte/gjenta seg automatisk, men det skal aktiveres da jeg klemmer på for eksempel "x" Kan du fikse det for meg tror du? Hvis du derimot bare vil at ETT trykk på X skal føre til ETT trykk på z fulgt av ETT trykk på venstre alt. DVS: at du må trykke 10 ganger på x for å få 10 trykk av z fulgt av venstre alt, så må du skrive det slik: HotKeySet("x", "PressKeys") Opt("SendKeyDelay", 1) Opt("SendKeyDownDelay", 5) While 1 Sleep(1000) WEnd Func PressKeys() send("z{LALT}") EndFunc Håper det ikke er online spill mot andre dere vil bruke dette på, for da jukser dere vet dere... Endret 15. februar 2009 av what_no2000 Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Hvis du derimot bare vil at ETT trykk på X skal føre til ETT trykk på z fulgt av ETT trykk på venstre alt. DVS: at du må trykke 10 ganger på x for å få 10 trykk av z fulgt av venstre alt, så må du skrive det slik: HotKeySet("x", "PressKeys") Opt("SendKeyDelay", 1) Opt("SendKeyDownDelay", 5) While 1 Sleep(1000) WEnd Func PressKeys() send("z{LALT}") EndFunc Det er det jeg mener. Problemet er at det ikke fungerer da jeg kjører et program i fullskjerm. Endret 15. februar 2009 av Treasure Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det er det jeg mener. Problemet er at det ikke fungerer da jeg kjører et program i fullskjerm. Hvis du lagrer skriptet som filnavn.au3, og starter skriptet ved å dobbeltklikke på skriptet (slik at ikonet kommer opp i systemtray) før du starter spillet, burde det virke mens du er i full screen etterpå. Du trenger ikke å gjøre noen med ikonet som kommer opp i systemtray med mindre du vil pause eller skru av skriptet. Virker skriptet for deg hvis du starter det, og så starter notepad eller wordpad, og trykker x? Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Det er det jeg mener. Problemet er at det ikke fungerer da jeg kjører et program i fullskjerm. Hvis du lagrer skriptet som filnavn.au3, og starter skriptet ved å dobbeltklikke på skriptet (slik at ikonet kommer opp i systemtray) før du starter spillet, burde det virke mens du er i full screen etterpå. Du trenger ikke å gjøre noen med ikonet som kommer opp i systemtray med mindre du vil pause eller skru av skriptet. Virker skriptet for deg hvis du starter det, og så starter notepad eller wordpad, og trykker x? Har gjort som du sa, og scriptet fungerer i notepad, men ikke i fullskjerm. Har prøvd å kjøre scriptet som administrator også, men uten hell. Har Vista hvis det har noe å si. Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Har gjort som du sa, og scriptet fungerer i notepad, men ikke i fullskjerm. Har prøvd å kjøre scriptet som administrator også, men uten hell. Har Vista hvis det har noe å si. Forsøk å endre hvor lang tid hver tast skal holdes nede før den slippes og hvor lang tid det skal ta mellom hvert tastatrykk, prøv f.eks med 500 (et halvt sekund) og se om det hjelper: Opt("SendKeyDelay", 500) Opt("SendKeyDownDelay", 500) Hvis det løser problemet så kan du forsøke med mindre tider etterpå. Hvis det ikke hjelper hjelper så tror jeg ikke du får det til. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Denne er vel feilpostet og hvis jeg forstår det riktig er formålet å jukse i et spill. (dvs unngå å spille det selv) Tråden stenges. Har trådstarter en bedre begrunnelse på hvorfor han/hun trenger dette kan trådstarter ta kontakt med meg på PM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg