VTW Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Jeg har et par ganske så store og gode høytalere som jeg hadde koblet til det gamle stereoanlegget mitt. Skaffet meg akkurat et nytt anlegg, og da fulgte det med 5.1 surround, så da bruker jeg heller det til TV'en. Men så tenkte jeg jeg skulle bruke mine store, flotte høytalere til den bærbare arbeids-PCen min. Det er jo så dårlig lyd i den, og pleide før å koble den til det gamle microanlegget gjennom en lang jack/aux-ledning. Anywayz... Noen som vet om en billig, liten og god forsterker jeg kan bruke mellom min bærbare PC og høytalerne mine? Trenger ikke noe fancy. Lenke til kommentar
VTW Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Prøvde å søke på det, men ble forvirret av noen begrep og hva som er forskjellen på dem. Kan noen forklare meg forskjellen på følgende: -Forsterker -Effektforsterker -Integrert -Reciever Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Prøvde å søke på det, men ble forvirret av noen begrep og hva som er forskjellen på dem.Kan noen forklare meg forskjellen på følgende: -Forsterker -Effektforsterker -Integrert -Reciever Masse billig, men bra gammelt rask på finn.no. Stereoforsterkere har ikke forandret seg alverden de siste åra, så bruktkjøp kan være lurt. Feks PMA modellene fra Denon er gode kvalitetsapparater, likeledes Yamaha og Onkyo. Hvis ikke MP3 filene fra PCen din er komprimert "ihjel" kan en PC levere grei lyd med en god forsterker og høyttalere tilkoblet. -Forsterker: Generelt samlebegrep -Effektforsterker: Kun effekttrinn, trenger en forforsterker for å forforsterke signalet fra feks en cd-spiller, og justere volum, velge kilde, etc -Integrert: Forforsterker og effekttrinn i samme enhet (en slik trenger du) -Reciever: Opprinnelig intergrert forsterker med radio, men i det senere mest brukt om surround/hjemmekino forsterkere. Endret 18. februar 2009 av Junkers Lenke til kommentar
VTW Skrevet 22. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2009 Lagde noe kjapt i paint over hva jeg vil ha. "Nå hsker jeg hvorfor jeg takker gudene over at jeg har Photoshop" Jeg har allerede en ledning som er jack <-> phono, så den delen er fikset. Trenger bare en billig og LITEN forsterker. Lenke til kommentar
TurboTim Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Sjekk ut Finn.no. F.eks denne: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16486127 Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Sjekk ut Finn.no. F.eks denne: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16486127 Tilsluttes ! Billigere er det vanskelig å få en kvalitetsforsterker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Hvilke høyttalere er det som skal bli drevet av forsterkeren? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 og hvor mye penger er det du ser for deg å bruke? Lenke til kommentar
VTW Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Her en en link til høytalerne: Genexxa Unique 5000 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 For å drive de høyttalerne bra, så holder det ikke med en "liten og grei" forsterker. Lenke til kommentar
VTW Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 skal ikke ha noen allverdens lydkvalitet på dette. Har allerede et musikkanlegg. Vil bare ha bedre lyd enn jeg får fra min bærbare PC. Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Tripath/Class T forskerkere er vel de billigeste, minste og gode som du får tak i så lenge du holder volumet noelunde nede. Trends TA-10 og Sonic Impact T-Amp er noen populære Class T forskerkere. Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Bruttern lånte min T-amp som han kjørte på noen Genexxa, og det skubbet ganske godt. Søk etter "t-amp" på ebay, der går de for 70$ + frakt. Lenke til kommentar
VTW Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Den ser perfekt ut! Venter på neste lønning nå Takk skal du ha. Lenke til kommentar
VTW Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Søkte på "T-amp", men får mange merker. Zero T-amp og HLLY T-amp topper listen. Men det er Sonic Impact T-Amp som gjelder? Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Det er tripath-brikker i alle disse t-ampene, gå etter den du synes ser best ut. De orginale Sonic Impact har kun 2x15W, mens de fleste på ebay har 2x20W. Lenke til kommentar
VTW Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Er ikke det ganske lite til å skulle drive mine høytalere med grense på 300W? Btw, hva er en for-forsterker? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 300W er hva høyttalerne tåler i løpet av brøkdelen av et sekund. 20W er ikke et problem så lenge du ikke skal spille veldig høyt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå