martsK Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Jeg satt Torsdag kveld og spilte på PC'en min. Alt funket fint. Men når jeg kom hjem fra skolen på Fredag, ville ikke PC'en starte. Jeg sjekket alle kabler, men komponenter som skjerm, høytallere osv. Funket. Jeg dro ut strømkabelen, åpnet kabinettet og dyttet på alle kontaktene/kablene (i tilfelle dårlig kontakt et eller annet sted), skrudde igjen kabinettet, og satt på plass strømkabelen. Og nå startet faktisk PC'en. Men etter ca. 10 min sluknet den igjen, helt uten forvarsel. Jeg dro ut strømkabelen igjen, åpnet kabinettet, og dyttet på de fleste kablene, lukket kabinettet, satt på plass strømkabelen, og skrudde på PC'en. Like død. Så tok jeg strømkabelen ut og inn igjen, men nå startet den faktisk på nytt. Men etter 10 min. nå også sluknet den. Jeg har byttet strømkabel med en annen PC, uten at det hjalp. Lyset på hovedkortet lyser også, så jeg vet ikke om det har noe med strømen å gjøre. Hvis det er noen som veit noe om dette, setter jeg stor pris på svar Btw, litt om datan min: 4 år gammel, stasjonær Intel Pentuim 4 2,8 GhZ Nvidia GeForce XFX 6600LE 1024MB RAM (Det jeg husker) Endret 14. februar 2009 av martsK Lenke til kommentar
JAH Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Har akkurat fixa en pc med ganske like symptomer. Endte med å bytte ut PSU'n, men det kan jo være no helt annet i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
martsK Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Ja, jeg har også hatt en misstanke om at det er PSU'en som har ryki. Men merkelig at den skrudde seg på igjen etter at jeg tok ut strømkabelen. Anyways, kommer til å kjøpe ny PC nå, den var rimelig utbrukt fra før av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå