Gå til innhold

Bildet paa plasmaen skaleres ikke

Anbefalte innlegg

Hei

Har gigabyte kortet med 9400 koblet til panasonic plasma via hdmi.

bildet vil ikke skalere riktig. jeg mister bilde oppe og nede. Jeg har provd masse innstillinger..

noen som har noen tips?? bruker siste nvidia driver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

satt 1024x768

tv'en er hd-ready 1080i

Har lest meg fram til at det har med at tv'en sansynligvis ikke støtter 1\1 pixelmapping. Noen som vet hvordan man optimalt kan sette dette slik at det fremdeles ser ok ut?

Med VGA er bildet bra... bare ved bruk av hdmi dette skjer.

Har det noe å si for bildet og evt hvis jeg f.eks spiller av blu-ray film fra pc'en om man bruker vga istedet for hdmi kabel?

Lenke til kommentar
satt 1024x768

tv'en er hd-ready 1080i

Har lest meg fram til at det har med at tv'en sansynligvis ikke støtter 1\1 pixelmapping. Noen som vet hvordan man optimalt kan sette dette slik at det fremdeles ser ok ut?

Med VGA er bildet bra... bare ved bruk av hdmi dette skjer.

Har det noe å si for bildet og evt hvis jeg f.eks spiller av blu-ray film fra pc'en om man bruker vga istedet for hdmi kabel?

tja du kan jo bare bruke vga, funker helt fint her, vet ikke helt hvordan det går når det kommer til bd, men det med sikkringen og krypteringen er jo over dvi og hdmi, har ikke hørt at det gjelder vga.

funker som sagt helt fint her på min samsung i 1080p , men bruker bare mkv filer..

Lenke til kommentar

PV60 har såvidt jeg vet bare ett 720p panel med oppløsningen 1024x768. Og ikke 1080i. Har selv PV70 og som nevnt så har denne de samme problemene. Disse støtter som du sier bare 1:1 over VGA og ikke HDMI. Problemet du blir ofte referert til som overscan/underscan Min PV70 sliter med at det normalt sett er ett ca 1-2cm bredt svart felt rundt bildet som ikke blir brukt.

Som nevnt så har AMD ett overscan korrigeringsverktøy i Catalyst Control Center hvor man kan korrigere dette. Og synest det er merkelig om ikke Nvidia har det samme,

Men du kan ta en titt i dette søket:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...