Beej80 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Ser man det ja Jeg fikk viljen min alikevel. Likte versjonen som Martine la inn best. Grunnen er at fuglene er helt klart det første som fange blikket, de 3 fuglene danner så en linje inn i bildet som leder blikket. Derifra går blikket til bygningene og så til båtene for å ende opp på himmelen og fuglene igjen. Ulempen med denne beskjæringen er at du mister mesteparten av det gode lyset som var rundt med fjellene. Det var derfor jeg hintet til å ta bilde på nytt/vurdere motiv/komposisjon i det du tar bildet. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Veldig festlig egentlig, hvor mye komposisjon og utsnitt har å si for hvordan man oppfatter bildet =) Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Hei igjenn! Beej80, jeg tok flere bilder også, deriblandt dette jeg legger ut nå, men der fikk jeg ikke med fugler i bildet, eller jo noen få ærfugler i sjøen bare. Kanskje ikke like heldig med eksponeringen her? Her var jeg obs på å ikke kutte båten, men ser jo at etter den nødvendige croppingen ble det ikke akkurat mye luft foran baugen. Har bildet nå i denne versjonen mistet særpreget med at måsene forsvant, eller funker dette? Takk for at dere engasjerer dere! Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Men båten er jo kuttet foran :b Jeg likte de tidligere versjonene bedre, også fordi måkene i lufta utgjør et flott blikkfang. Endret 15. februar 2009 av TheMartine Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Men båten er jo kuttet foran :b Jeg likte de tidligere versjonene bedre, også fordi måkene i lufta utgjør et flott blikkfang. Enig med du. Man føler hele tiden lyst til å flytte blikket mer mot venstre for å fullføre scenen, men det går jo ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå