Larsenio Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hadde en tur i havneområdet idag i et nydelig lys. Tok en rekke bilder av båter o.l, og fikk med noen fugler som en bonus Noen meninger? EXIF: Lukkertid 1/250 sekund ISO 200 F/4.5 38mm brennvidde Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Det kunne ha blitt et fint bilde. Lyset var jo ok, og fuglene gjør seg der de er. Det som trekker ned for min del er at du har kappet båten i to. Den er tross alt nokså dominerende i bildet, og da burde du kanskje ha tenkt på hva det gjør med bildet når du kapper den i to slik som nå ... Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
kaian Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Synes ikke det gjør mye at båten er kappet, det er jo ikke den det er bilde av, men havna og fjellene bak. Skjelden måker løfter et bilde, men her gjør de faktisk det. Flott eksponering har du fått til også, i flott lys. Likte det her godt. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Lyset er fint det, og det samme er for så vidt bildet. Du har fått tre måker på linje som gir fin dybde bl.a. Det du må få fikset er at bildet heller drastisk mot høyre. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Ja, flott bilde. Heldig med de fuglene, gitt! Fantastisk lys, også. Hadde jeg vært deg, hadde jeg kappet bildet ved enden av båten. Da ville det sett mye ryddigere ut. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Takker for fine og konstruktive tilbakemeldinger! Dette er et ganske så croppet bilde, der jeg har hatt bruk for kompromiss i den forstand at jeg var så fjottete å ta bilde for langt til høyre, for å få med flere fugler som lå på vannet nede i høyre hjørne. Ville croppe fra hekken av båten, men da ble det så rotete pga nevnte fugler og noen båter som jeg føler må med i bildet.. Er det flere som syns det? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Dette var bedre. Jeg ville kanskje kuttet et par centimeter fra venstre fortsatt, men det er nok fordi jeg er litt besatt av å komponere bildene slik at de morsomme elementene ikke er midt i fotografiet :b Lenke til kommentar
kaian Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hadde jeg vært deg, hadde jeg kappet bildet ved enden av båten. Da ville det sett mye ryddigere ut. Da jeg leste det tenkte jeg først "hæ?", men du har helt rett. Et kvadratisk format fra høyre kant til bakkant av båten blir veldig bra! Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Jupp! Jeg liker å rydde i bildene =) Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Hadde jeg vært deg, hadde jeg kappet bildet ved enden av båten. Da ville det sett mye ryddigere ut. Da jeg leste det tenkte jeg først "hæ?", men du har helt rett. Et kvadratisk format fra høyre kant til bakkant av båten blir veldig bra! Dette er jeg enig .Bilde nr1 kan godt være kvadratisk(nydelig lys,bra skarphet). Bilde nr 2 kan kuttes ved den hvite sjøbua foran tanken(eller hva det er).Da får du igjen et kvadratisk bilde,men nær fukomment utsnitt. Her har du truffet bra! Mvh. Endret 14. februar 2009 av Rodswinger Lenke til kommentar
cookie007 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Likte fjellene så godt på det første bildet, så egentlig syns jeg ikke den andre versjonen var så veldig mye bedre. kan skjønne kritikken, men for meg var fjellene så utfyllende! Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Det er ikke fjellene som er problemet, det er at båten gjør det så rotete. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Godt å se at bildet skaper debatt om utsnitt/regler o.l Mener dere noe slikt som dette utsnittet? Tusen takk for kommentarer forresten, varmer nesten like godt som brunellien jeg nettopp drakk Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Ja, det var ryddigere. Ellers så tok jeg meg den frihet å teste noe annet: Som sagt er jeg veldig fan av å rette fokuset alle andre steder enn mot midten, og for meg passer det best med fuglene ut mot siden. Det blir bedre balanse, av en eller annen grunn =) Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Noe for enhver smak her nå :!: Personlig syns jeg ikke det ble helt rett å kutte ut fjellene sånn helt uten videre.. Men kanskje er det best slikt som i ditt bidrag...? Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Som sagt er jeg veldig fan av å rette fokuset alle andre steder enn mot midten, og for meg passer det best med fuglene ut mot siden. Det blir bedre balanse, av en eller annen grunn =) Veldig flott utsnitt. Ga en flott balanse i bildet synes jeg. Fuglene rammer inn et ellers nydelig motiv Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Hmm. Glemte fjellene, jeg fokuserte på måkenes plassering. Kanskje enda bedre å kutte fjellene helt. Jeg bare spekulerer jeg nå, altså. Det betyr ikke at jeg har rett :b Ja, kjartana, det er balansen jeg jakter på =) Endret 14. februar 2009 av TheMartine Lenke til kommentar
emero Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 i mine øyne er v2 klart best. helheten sitter mye bedre der. Lenke til kommentar
cookie007 Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Godt å se at bildet skaper debatt om utsnitt/regler o.l Mener dere noe slikt som dette utsnittet? Tusen takk for kommentarer forresten, varmer nesten like godt som brunellien jeg nettopp drakk Denne versjonen syns jeg var grei. Du får med det peneste av fjellene, og det er ganske ryddig. Men dette er MIN smak.. Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Noe for enhver smak her nå :!: Personlig syns jeg ikke det ble helt rett å kutte ut fjellene sånn helt uten videre.. Men kanskje er det best slikt som i ditt bidrag...? Kan trøste deg med at jeg ville gått hardere til verks,ville kuttet helt inntil den hvite sjøbua,og da hadde det ikke vært noen fjell igjen;mindre natur,men et bedre bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå