Gå til innhold

BK: Dyreliv ved kaikanten

Larsenio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kunne ha blitt et fint bilde.

Lyset var jo ok, og fuglene gjør seg der de er. Det som trekker ned for min del er at du har kappet båten i to. Den er tross alt nokså dominerende i bildet, og da burde du kanskje ha tenkt på hva det gjør med bildet når du kapper den i to slik som nå ...

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Takker for fine og konstruktive tilbakemeldinger!

Dette er et ganske så croppet bilde, der jeg har hatt bruk for kompromiss i den forstand at jeg var så fjottete å ta bilde for langt til høyre, for å få med flere fugler som lå på vannet nede i høyre hjørne.

Ville croppe fra hekken av båten, men da ble det så rotete pga nevnte fugler og noen båter som jeg føler må med i bildet..

Er det flere som syns det?

post-179066-1234637953_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg, hadde jeg kappet bildet ved enden av båten. Da ville det sett mye ryddigere ut.

Da jeg leste det tenkte jeg først "hæ?", men du har helt rett. Et kvadratisk format fra høyre kant til bakkant av båten blir veldig bra!

Dette er jeg enig .Bilde nr1 kan godt være kvadratisk(nydelig lys,bra skarphet).

Bilde nr 2 kan kuttes ved den hvite sjøbua foran tanken(eller hva det er).Da får du igjen et kvadratisk bilde,men nær fukomment utsnitt.

Her har du truffet bra! :thumbup: Mvh.

Endret av Rodswinger
Lenke til kommentar
Som sagt er jeg veldig fan av å rette fokuset alle andre steder enn mot midten, og for meg passer det best med fuglene ut mot siden. Det blir bedre balanse, av en eller annen grunn =)

Veldig flott utsnitt. Ga en flott balanse i bildet synes jeg. Fuglene rammer inn et ellers nydelig motiv

Lenke til kommentar
Godt å se at bildet skaper debatt om utsnitt/regler o.l :new_woot:

Mener dere noe slikt som dette utsnittet?

Tusen takk for kommentarer forresten, varmer nesten like godt som brunellien jeg nettopp drakk :ph34r:

Denne versjonen syns jeg var grei. Du får med det peneste av fjellene, og det er ganske ryddig.

Men dette er MIN smak.. :p

Lenke til kommentar
Noe for enhver smak her nå :!:

Personlig syns jeg ikke det ble helt rett å kutte ut fjellene sånn helt uten videre..

Men kanskje er det best slikt som i ditt bidrag...?

Kan trøste deg med at jeg ville gått hardere til verks,ville kuttet helt inntil den hvite sjøbua,og da hadde det ikke vært noen fjell igjen;mindre natur,men et bedre bilde. :D:whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...