Gå til innhold

Fotoboks - tatt eller ikke tatt?

Missen

Anbefalte innlegg

Ja, det har seg sånn at jeg kjørte forbi en fotoboks i dag, hvor jeg satt i litt egne tanker + at den var "gjemt" bak ett tre :p;)

Jeg kjørte ca 55 km/t i 50-sonen. Så ikke at den blinket, men var bare to meter før den da jeg oppdaget den. Men har hørt at man ikke er i tvil om man har blitt knipset, stemmer dette?

Og hvis jeg ble tatt, får jeg bot da?

For de som er kjent er det den fotoboksen i Fyllingsdalen, like etter Løvstakktunnelen retning Oasen. Synes den fotoboksen ser litt "død" ut, men kan godt være det er kamera i den selv om ;)

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis speedometeret ditt viste 55 i 50-sonen er du på trygg grunn. Medregnet dødgangen (speedometer viser mer eller mindre alltid mer enn virkelig fart) og slingringsmonnet, er det sannsynlig at du ble målt til under 50. Dette kan du ta helt med ro, og hvis du mot formodning skulle være tatt for å kjøre fem over er det den billigste leksa du kunne lært.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Vet hvilken boks du mener, denne står vel i nedoverbakke i tillegg. Derfor har den nok feilmargin nok til at 55 km/t der ikke slår ut. Dessuten har du feilmarginen på speedoen din dersom hjuldimensjonen din er normal eller mindre enn normal, som er vanlig ved vinterdekk. Og forresten, selv om jeg aldri er tatt selv, så merker du når det blinker!

Du er på trygg grunn. :)

Lenke til kommentar

du merker det vis du blir tatt. blinker nokså kraftig av dei. som sakt tror du er trygg med 55 i 50 sonen. vis du alikavell har blitt tatt. spør om og få se bilde. vis det er utydelig kan du nekte for at det var du som kjørte bilen og du er ikkje pliktig til og fortelle hvem som eventulelt du TROR kjørte DEN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...