Gå til innhold

Nokia 3650 eller Sony Ericsson P800

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har et lite problem med hvilken av disse mobilene jeg skal kjøpe! Er det noe positivt/negativt dere vet, så bare skriv det her. Det er to ting jeg lurer på, er det samme nettleser på 3650 så det er på p800? Hvor mange toners polyfoniske toner er det på p800?

Ekke du mobilekspert da??? :shrug:

Lenke til kommentar

Er ingenting godt nok for deg?

Hvis du ville ha begrunnelse, så kan du vel be om det med en gang? Hvorfor gjøre ting så tungvindt?

Så som du drev å hypet opp den 3650 i en annen tråd her, skulle man tro du hadde kjøpt den for lenge siden. Lurer på om du faktisk bare driver og jatter her mens du sparer dine 50 kr ukelønn i vente på å faktisk kunne kjøpe noe som helst, og kaster bort tiden vår så lenge...

Hvorfor kan du ikke heller gjøre som alle andre, lage deg opp din egen mening etter å ha lest produktinformasjonen? Ville du faktisk kjøpt Nokia 1611 hvis alle her på forumet anbefalte den?

Lenke til kommentar
cc: Nokia 1611 er ikke lenger til salgs. Kan du ikke svare på det jeg spurte om istedenfor å ødelegge tråden? Hvis jeg hadde fått 50 kr i ukelønn ville jeg ikke kjøpt en såpass dyr mobil!

Tror ikke du er gammel nok til å forstå deg på all den teknikken som både 3650 og p800 har.. :roll:

Tror en SE t100, eller noe i den dur som ville passe deg best.. :yes:

Dessuten slipper vi på forumet og lese alle postene du kommer til å skrive, om at vi skal hjelpe deg med en av telefonene, siden du ikke skjønner noe av funksjonene.. :roll:

Lenke til kommentar
Ville valgt Noki letter å forstå. Synes jeg da.

Det har ikke noe å si, selv om det er Nokia, de bruker samme Os...

Ville selv valgt Nokia 3650 pga. prisen, men jeg syns p800 er mye råere, hadde jeg fått den gratis ville jeg valgt p800 :D

Lenke til kommentar

Snakket ikke du om z1010 og da? Jaja.. Så mye dritkasting du har bedrevet her (personangrep o.l), kan du ikke regne med at folk er helt gale etter å hjelpe deg akkurat..

Bruk et av de andre nickene dine og spør igjen.. :yes:

Utover dette er jeg enig med cnil, P800. Litt dyrere, men jeg synes den ser bedre ut.

Lenke til kommentar
Jeg har et lite problem med hvilken av disse mobilene jeg skal kjøpe! Er det noe positivt/negativt dere vet, så bare skriv det her. Det er to ting jeg lurer på, er det samme nettleser på 3650 så det er på p800? Hvor mange toners polyfoniske toner er det på p800?

Jeg hadde uten tvil valgt SE P800 framfor Nokia 3650. Jeg har selv en P800, og er strålende fornøyd med den. En kamerat av meg har 3650, og jeg har fått testa den endel, men den virker.. vel.. "billig" i forhold til P800, i alle aspekter. Skjermen er mye dårligere. Den er mye tregere. Har opplevd mange kræsj og feil på den, noe jeg ikke har opplevd på P800'en.

P800 har 16-toners polyfoniske ringetoner, samt at en kan bruke RMF/WAV osv. som ringetoner også.

I størrelse så er faktisk P800 mindre enn 3650. 3650 er tykkere og mye lengre. P800 er dog litt tyngre, og veier 158gram med tastaturet på (flip-lokket), og 148gram uten (gjør seg definitivt best uten når en blir vant til og bruke det virtuelle tastaturet). 3650 veier 132gram så vidt jeg husker.

Eneste bakdelen med P800 er at den bruker Sony Memory Stick Duo minnekort, som er dyrere enn SD/MMC kortene som 3650 bruker. Dog kan en bytte minnekort på P800 uten og slå den av/på, da en kun fjerner stylus'en og bytter.. på 3650 må du av med batteridekselet og batteriet for og skifte minnekort.. ganske tungvindt og dumt IMHO.

P800 har bedre batterikapasitet enn 3650 også, dog er ladetiden litt lengre (lithium polymer batteri tar litt tid og lade, men så holder de seg mye bedre også).

P800 er totalt sett en mye bedre telefon/PDA enn 3650. Du får bl.a. Opera for P800, noe du ikke får til 3650/Series60. Og det finnes haugevis av programmer og spill til den.

P800 har også mye mer innebygd minne - 12MB, i motsetning til 3650 som har 4MB (hvorav kun 3 kan brukes).

Det er også tungvindt og flytte og kopiere filer mellom interne minne og minnekortet på 3650... På P800 er dette en lek.

IR Porten på P800 er også mye sterkere enn på 3650, noe en selv lett kan teste ved og bruke programmet irRemote som gjør at en kan bruke telefonen til fjernkontroll til bl.a. TV/Video/stereo osv. dog er P800 versjonen kun i 0.20alpha stadiet, men har mye bedre rekkevidde enn ir porten på 3650 (og der er programmet i versjon 1.0 final sist jeg sjekka).

en ny 3650 koster 4000kr på komplett.no, en P800 koster 6300.. jeg synes definitivt at de ekstra pengene er verdt det, men det spørs jo på deg da, om DU synes det er verdt det.

Men at P800 er en mye bedre telefon enn 3650 er det ingen tvil om, både teknisk og bruksmessig sett.

Lenke til kommentar

Jeg har 3650 og er veldig fornøyd med den. :yes:

Det er ikke tungvint og ta ut mmc, det tar 2 sekunder så det er ikke noe problem....

Hva er egentlig vitsen med å bytte memorycard?? Bare å kjøpe 128mb det....

Jeg bruker bare det som fulgte med å det funker helt greit :smile:

Har 30 bilder, 6 spill og oppgraderingen av videokameraet og noe andre småsaker og har fortsatt over 10mb plass på mmc.

Jeg anbefaler 3650, men har ikke så mye peil på p 800 da....

Kan jo laste ned oppgraderinger og software hvis du føler noe mangler... :D:D

Lenke til kommentar

bidz: 1. Hvor lenge tar det før du må lade bateriet?

2. Har sett standbytiden på den er 105 timer og andre plasser 400 timer, hva er riktig?

3. Går bateriet fort tomt hvis du bruker PDA?

4. Hva er taletiden på den?

5. Er hele sjermen trykkfølsom?

6. Kommer det ofte feilmelding?

7. Er det bra å snakke med andre i den? (om det er bakgrunnstøy eller ikke)

På forhand takk for svar! :D

Håper du svarer fort! :yes:

Lenke til kommentar

@bidz

Mye av det du skriver stemmer ikke.

1: Skjermen på 3650 er ikke dårligere enn skjermen på p800, det eneste er at p800 har bedre oppløsning, men skjermen er ikke bedre.

2: Faktisk er det mange som mener at p800 er tregere enn 3650, selv om p800 har en 200mhz.

3: 3650 har 24 toners ringelyder, mot de 16 til p800. Dessuten kan 3650 også spille av wav filer som ringetone.

4: Min 3650 veier 125 gram.

5: 3650 støtter ikke sd kort, men kun mmc kort.

6: Batteritiden som SE sier p800 skal ha stemmer absolutt ikke, ihvertfall ikke i følge to jeg kjenner.

7: Snart kommer opera til series60

8: Det finnes MANGE flere programmer til 3650/7650/series60, enn det finnes til p800.

9: Du kan bruke 3,6mb minne på telefonen, og ikke 3mb.

10: Det er null problem å flytte filer fra det interne minnet til mmc kortet ved at man rett og slett bare laster ned et program.

11: 3650 koster 3500kr, og ikke 4000kr. Man kan nesten få 2 stk. 3650 for prisen av en p800...

12: Bruksmessig så finner de fleste det lettere å bruke 3650/series60.

En siste ting er at 3650 har et mye bedre kamera enn p800, og man kan ta opp meget gode videoer (for å være mobil) med kameraet. (last ned hipcam, det er MYE bedre enn det programmet som følger med :yes: )

Jeg er strålende fornøyd med min 3650! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...