Teza Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Noen som har benyttet måleinstrumenter og notert ned verdier som viser hva som er mest effektivt, eller er det mest bare gjettninger? Kunne tenkt meg å se en test som viser effekten på radiatoren på de forskjellige oppsettene. Mistenker at det er samme diskusjonen på dette området som det var med flow tidligere... Lenke til kommentar
Robin Hood Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Grunnen er at de små PCviftene takler mottrykk sinnsykt dårlig, jo mer motstand det er i radiatoren jo mer vil du tjene på å snu viftene. "å snu viftene" kan jo være litt misvisende, regner med du mener å flytte viftene til andre siden av radiatoren + å snu dem? Ellers ville jo viftene kun suge varm luft fra inni pc'en.. Jeg har bare snudd dem,så ja, de suger luft fra inni kabinettet, men driver å tester enda, så jeg har ikke sett på sidedekslet. Endret 9. mars 2009 av Robin Hood Lenke til kommentar
Gaute91 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Poenget er jo å få kaldes mulig luft på radiatoren, og siden vifta også produserer varme (selv om det er minimalt) så bør den suge. Den bør jo også dra luft inn i maskinen (hvis den sitter slik at den skal det), heller enn å blåse ut, fordi den lufta den da blåser ut allerede er oppvarmet inne i maskinen så da kunne du likegjerne brukt luftkjøling Lenke til kommentar
garbageguy Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg har min 2x120mm radiator under kabinettet som står på hjul. Viftene er montert inni og _suger_ gulvkald luft gjennom radiatoren og inn kabinettet. Må selvfølgelig støvsuge radiatoren med jevne mellomrom, men jeg tror dette er den mest opptimale konfigurasjonen. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Så om jeg monterer en radiator i mitt Lian Li PC-P80 på samme måten som på dette bilde, så burde jeg snu om de 3x 140mm viftene i fronten til å suge / blåse ut av kabinettet, kontra rett på radiatoren og inn i kabinettet? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Har plassert min trippelrad i taket på Coolermaster Cosmos s kabinettet mitt. Driver å bygger nå, så jeg lurte også på det samme. Planen min er å la viftene suge inn i kabinettet, da jeg har for meg at de suger bedre enn de blåser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå