Gå til innhold

Radiator vifter, blåse eller suge?


Anbefalte innlegg

Noen som har benyttet måleinstrumenter og notert ned verdier som viser hva som er mest effektivt, eller er det mest bare gjettninger?

 

Kunne tenkt meg å se en test som viser effekten på radiatoren på de forskjellige oppsettene.

Mistenker at det er samme diskusjonen på dette området som det var med flow tidligere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grunnen er at de små PCviftene takler mottrykk sinnsykt dårlig, jo mer motstand det er i radiatoren jo mer vil du tjene på å snu viftene.

 

"å snu viftene" kan jo være litt misvisende, regner med du mener å flytte viftene til andre siden av radiatoren + å snu dem? :hmm:

 

Ellers ville jo viftene kun suge varm luft fra inni pc'en..

Jeg har bare snudd dem,så ja, de suger luft fra inni kabinettet, men driver å tester enda, så jeg har ikke sett på sidedekslet.

Endret av Robin Hood
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Poenget er jo å få kaldes mulig luft på radiatoren, og siden vifta også produserer varme (selv om det er minimalt) så bør den suge. Den bør jo også dra luft inn i maskinen (hvis den sitter slik at den skal det), heller enn å blåse ut, fordi den lufta den da blåser ut allerede er oppvarmet inne i maskinen så da kunne du likegjerne brukt luftkjøling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...