Gå til innhold

AMD 1700+ JIUHB

N$$

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får man kjøpt AMD XP 1700+ TB-B JIUHB i noen norske butikker?? f.eks komplett i oslo eller.no?

Mht komplett i Oslo, så er det jo bare å stikke innom og se på prosessorene som ligger der hvis du har muligheten. Ellers så er jo sjansen vistnok ganske stor for high end tbredb på databutikken for tiden...

(Uten at jeg skal nevne visse andre aktive tråder ang databutikken)

DrErling

Lenke til kommentar

formann:

Hadde du giddet fortelle litt mere om oppsettet ditt og hvilke komponenter du bruker? Jeg sitter med en XP1700 som jeg ikke får utnyttet fullt ut med de komponentene jeg har..

Er hovedkortet bra eller vil du karakterisere det som ekstremt bra? (tenker spessielt i forhold til asus og epox sine toppkort)

DrE

Lenke til kommentar
Fikk en 1700+ av itbutikken.no på tirsdag og det er en:

AXDA1700DUT3C JIUHB0311UPMW  

Altså en 1,6v Tbred B

Den klarer: (på luft)

2,20  Ghz @ 1,90v

2,30 Ghz @ 2.05v

2,36 Ghz @ 2,15

Ikke noen moster chip, men den duger.

formann.. har du sånn bios savior? Eller er det bare jeg som har hatt uflax med Abit NF7-s her på forumet?

Lenke til kommentar

formann.. har du sånn bios savior? Eller er det bare jeg som har hatt uflax med Abit NF7-s her på forumet?

Nope.. har ikke bios savior, men jeg booter alltid inn i bios med Insert inne. På den måten er maskinen 100% stabil når jeg er i bios, og når jeg skal save.

Har forresten sluttet med det nå siden jeg har lagt in BIOS v1.7 og der skal korrupsjons problemet vistnok ha blir fikset.

bla.

1. Change the write-protection mechanism of Flash ROM programming.

2. Support Thorton, Throughbred, Barton 2600+ CPU.

3. The default value on DRAM Ration changes to "Auto".

4. Added "CPU Disconnect Function"option on chipset to turn on/off C1 disconnect.

5. The CPU frequency 1917Mhz revised to 1916MHz.

6. DMI Pool data shows to"socket A".

7. The default value of "Memory Timing" revises to "Optimal".

8. Fix the problem that system can not detect USB Device under WinME while resume from S3,S4 mode, and lead to usb connector failed.

9. Fix system can not show fan speed in PC Health Status while using lower speed FAN.

10.Add "IDE Bus Master" function to improve transfer speed of GHOST, and default value set up to disabled.

11.Fix the problem while disabled"IDE Controller", and truned off IDE Controller, it would fail to share IRQ 14, 15;thus, IDE Controller would NOT be turned off, it would show "IDE Controller"IRQ to be "NA" in PCI list.

12.Provides "AGP aperture size" option for NF7-M, while use on chip VGA.

13.BIOS compile date: 3/27/2003

Flasheprog til Abit (windows)

http://fae.abit.com.tw/download/beta/flash...lashMenu110.exe

Bios v1.7:

http://www.motherboardfaqs.com/NF7/files/nf7_17.zip

Lenke til kommentar
formann:

Hadde du giddet fortelle litt mere om oppsettet ditt og hvilke komponenter du bruker? Jeg sitter med en XP1700 som jeg ikke får utnyttet fullt ut med de komponentene jeg har..

Er hovedkortet bra eller vil du karakterisere det som ekstremt bra? (tenker spessielt i forhold til asus og epox sine toppkort)

DrE

Tja.. er ikke så mye å fortelle egentlig.. det viktigste står i sig.

Når det gjelder NF7 kortet så vil jeg si at det er meget bra. Man kan i så godt som alle tilfeller kjøre 200+ rett ut av boksen. Jeg klarte 215-220 før mods. Jeg har ikke fått testet høyere FSB enn 215(?) i sync ennå, for jeg lånte bare den ramen jeg brukte da. Med mine PC2700 twinmos brikker så klarer jeg ikke å kjøre mer enn 200 Stabilt og da må jeg gi dem 2,9v (2,96).

I forhold til 8rda så tror jeg trygt jeg kan si at NF7 v1.2 er bedre.. og når det gjelder asus så tør jeg påstå at de ikke engang stiller i samme klasse ;) (no offence asus fans) Nå har jo Epox kommet ut med 8 rda3, men det regner jeg med blir en kamp mellom NF7 v2.0 og ikke v1.2.

BTW: jeg hadde samme HK som deg før og det er -som du sier- ikke noe å bruke til overklokking. Jeg kan nesten garantere deg at du vil bli fornøyd med et NF7 kort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...