Gå til innhold

For dårlig prosessor for GTA IV ?


Anbefalte innlegg

Heisann:)

 

Jeg tenkte jeg skal kjøpe meg GTA4, men så sjekka jeg på Can You Run It?. Der sto det at pcn var sterk nok untatt prosessoren. Det som var annbefalt var en Intel Core 2 Quad 2.4GHz. I pcn min så sitter det en Intel Pentium4 3,4GHz, syns det virka litt merkelig at den skulle være for dårlig. Tror dere at det vil gå å kjøre spillet på datan min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) SYSTEM REQUIREMENTS

_______________________

 

 

Supported Operating Systems are:

 

Windows Vista (plus Service Pack 1)

Windows XP (plus Service Pack 3)

plus DirectX 9

plus Microsoft .NET Framework 3.5

 

 

Minimum Hardware Requirements:

 

Processor: Intel Core 2 Duo 1.8Ghz, AMD Athlon X2 64 2.4Ghz

Memory: 1.5GB

Free Hard Drive Space: 16GB

Video Card: 256MB NVidia 7900 / 256MB ATI X1900

DirectX 9 compatible Stereo Sound Card

Keyboard

Mouse

 

 

Recommended Hardware Requirements:

 

Processor: Intel Core 2 Quad 2.4Ghz, AMD Phenom X3 2.1Ghz

Memory: 2GB (Windows XP) 2.5GB (Windows Vista)

Free Hard Drive Space: 18GB

Video Card: 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870

DirectX 9 compatible Surround Sound Card

Keyboard

Mouse

 

Other Requirements:

 

Initial activation requires internet connection; Online play requires log-in to Games

for Windows - LIVE and Rockstar Games Social Club (13+ to register); requires disc

in drive to play (unlimited installations); software installations required including

Sony DADC SecuROM, Adobe Flash, DirectX, and Microsoft's .NET Framework,

Games for Windows - LIVE, and Internet Explorer.

Lenke til kommentar

Poenget er at en Pentium 4 er tregere klokke-for-klokke i forhold til en Core 2.

 

Her er et eksempel på hvordan CPUene står i forhold til din mtp. heltall- og flyttallsoperasjoner. Jeg la til en 3.8 GHz P4 også.

 

post-25248-1234625216_thumb.png

 

Du kan laste ned SiSoft Sandra og kjøre flere tester for å se hvordan ståa er, men jeg vil nok si at din CPU er tregere enn en Core 2 Duo E6300 på 1.86 GHz.

 

Edit: GTA4 PC er et spill som liker kraftig CPU, eller mer nøyaktig, det hater en svak CPU. Din P4 er svak.

Endret av Bludd
Lenke til kommentar

Problemet med GTAIV PC er at det er elendig optimalisert, har hørt flere selv i klassen som har klagd på det. Selv en som hadde en monstermaskin sa at man trengte et NASA-maskineri for å unngå noe lignende tante Molly's lysbilder fra Mallorca, og en annen returnerte spillet og fikk byttet det til 360.

 

Har ikke erfaring selv, men etter å ha lånt fra fettern på PS3 har jeg ikke mye planer om å få det heller, årets skuffelse om du spør meg.

Lenke til kommentar

Off en kompis av meg sliter sykt med å få bra ytelse på spillet med en amd dual core 5000+ 2.6ghz, 4870 1gb og 4gb ram. Har alt på det laveste på ati instillinger og i spillet, og får 10-20fps, regner med cpuen hans ikke takler spillet så CPU er nok problemet her.

Er det noen her som får kjørt spillet bedre enn han med amd cpu?

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Hmmm... Har en qx6850 ved 3.00Ghz og om jeg skal tro den der benchmarken i spillet, så brukes den bare ved 58% av sin kapasitet, så jeg tror at noen prossessorer takler det spillet ;) Ellers kan jeg komme tilbake her med en liten guide for å presse litt ekstra ut av spillet, grafisk sett.

 

Edit: Dette er en god guide for litt ekstra ytelse:

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=384473&st=0

Endret av Sajkow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...