toazty Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 har muligheten for å få meg en ny Q9650 for 2000kr. eller bør jeg spytte i 500kr til for å kjøpe meg en i7 ? jeg er nødt til å kjøpe meg et hovedkort også, mitt msi p6ngm SKAL ut av pc'en uansett, har en e4400 på det nå, men føler for en fornyelse. ellers så har jeg et 9800gtx+ kort , og det skal ikke byttes ut med det første. så det jeg trenger hjelp til er : bør jeg spare meg for en god 1000 lapp og kjøpe Q9650 og et enkelt hk eller er i7 og et x58 hk verdt en 1000 mer ? blir nok kun spilling med pc'en, og surfing, spiller 90% css , men prøver som regel de fleste nye spillene som kommer på markedet. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Min mening: spare 1000-lappen og gå for Q9650 og et greit hovedkort (P5Q eller noe der). i7 920 yter bra i mange programmer, men ikke alltid like bra i spill. Du kan jo dømme selv etter forskjellige reviews egentlig. Du nevner ikke noe om du har DDR3 fra før av eller ikke. i7 trenger ikke bare et dyrere X58 hovedkort, men også DDR3 RAM, så om du ikke har det fra før av så sparer du ytterligere på litt rimeligere DDR2 RAM. Om du spiller 90% CSS og ikke så mye annet så vil du nok være fornøyd med Q9650. Det blir nok ikke så mange FPS forskjell i favør i7 om i7 i det hele tatt vil yte bedre enn Q9650 og da mener jeg det ikke er verdt 1000 ekstra. Min mening Lenke til kommentar
toazty Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 har 2x1gb 667mhz brikker nå, så må egentlig investere i nye brikker også ja... så sparer vel godt over 1500kr ... nye brikker må jeg ha uansett men det koster vel rundt 500kr for 4gb 800mhz brikker.. takk for svar.. tror jeg kjøper q9650 , kjenner jeg meg selv rett så kjøper jeg ny pc igjen rundt jule tider allikevell, Lenke til kommentar
toazty Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 men en annen ting jeg lurer litt på , hvorfor kan ikke hver multiplier på en i7 cpu ha samme klokkehastighet som på en Q9xxx eller E8xxx ? Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hvor mange penger har du tenkt å legge i dette da? Synes at i7 prosessorene er priset for høyt og du kommer langt med q9650! Vil ambefale deg Q9650 og et par minnebrikker på 1000mhz etter som du nevnet du skal oppgradere til jul. Selv sitter jeg med en Q9450 klokket til 3ghz og 6GB ram på 1000mhz. Er veldig fornøyd og som sagt i tidligere innlegg er det ikke stor forskjell på Q9xxx serien og i7. Hvis du er ute etter en rimelig løsning med mye kraft så synes jeg det å gå for Q9650 er smart. Du sitter da med en kraftig PC som du da kan oppgradere med DDR3 ram og i7 prosessor til jul hvis det er ønskelig, uten å ha lagt så mange lapper på bordet fra før. Heller oppgrader PC'en med det som ikke er det beste på markedet hyppigere, enn å investere i det kraftigste som er på markedet for så å bruke det i flere år. For husk, etter noen måneder har det kommet noe nytt allerede. Håper dette hjalp Lykke til med valget Lenke til kommentar
toazty Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 er i gang med å bestille meg nye pc deler nå og valgte å gå for Q9650 siden jeg fikk den så pass rimelig.. netshop har salg på 1066 ram brikker nå, så det og et p5Q kort blir nok det som nlir bestilt, du har klokka din Q9450 til 3 ghz , hvordan er varme utviklingen? tenkte jeg skulle bestille meg en skikkelig vifte, men hvis det ikke er nødvendig så dropper jeg det.. har brukt en zalman 9500LED en stund nå og er fornøyd, men den er solgt med den gamle pc'en, så må investere i ny, men noen som har noen andre anbefalinger når det gjelder vifte? zalman vifta er dyr i forhold til andre vifter ser jeg.. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Kjølere er litt dyre om dagen mener nå jeg, synes det var litt billigere før finanskrisa Uansett du kan jo enten gå for TRUE + en støysvak 120mm vifte eller Noctua NH-U12P. Begge vil nok koste ~600kr sammen med en vifte, spørsmålet blir om du er villig til å betale så mye og ikke minst om du får plass i kabinettet. Du blir derimot garantert så å si den beste lufkjølinga på markedet. Ellers så har du OCZ Vendetta 2 som også skal gi en ganske grei kjøling med rom for overklokking. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 de var dyre ja.. tror kanskje jeg holder meg til zalman 9500 , god vifte, temp på min e4400 @ 3,1 ghz er 22 ved idle og 36 ved full trottle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå