Gå til innhold

Oppdatering av bios på Asus A7M266 og cpu-temperatur

sebu

Anbefalte innlegg

Jeg har et Asus A7M266 hk. og oppdaterte bios fra versjon 004 til 005, og da steg temp. på cpu fra 52 grader til 62 grader. Noen som har vært borti det samme, eller har en forklaring på hva som skjer?. Jeg trodde først det kanskje bare var den oppdaterte biosen som leste av temp. slik den egentlig var, men jeg skjekket i SiSoft Sandra og der var tempen også steget til over 60 grader. Hva i h........ er det som skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svaret. som kjøling bruker jeg GlobalWin Fop 68 på cpu. Har byttet org.vifta med ei papst vifte for å redusere støyen. Har 2 80mm papst kabinettvifter ei foran for å suge inn, og ei bak til å blåse ut. har i tillegg ei lita vifte som blåser rett på skjermkortet. Systemtemp. bruker å ligge på ca. 30 - 32 grader. Tabbet meg muligens litt ut når jeg monterte cpu-vifta fordi jeg ikke byttet ut tyggegummien som er orginalt på kjøleren med articsilver i stedet. kan jo hende det ville fått ned temp. en del

Lenke til kommentar

Eg har 5 80mm kabinettvifter og Taisolen nedenfor. etter 2 timar med rtcw ligg cpuen på 41 grader. Kan seie meg fornøydd med det ja....

Dei meinar at den nye biosrevisjonen skal lese av varme meir nøyaktig. Har hørt at den viser minst 5 grader for mykje under revisjon 1,05

mvh Ørjan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...