Hugo_Hardnuts Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Kunne også veldig gjerne tenke meg å se en test av Intel sitt eget kort. Er ganske sjeldent det dukker opp tester av disse. Som regel Asus, Gigabyte og MSI som blir testet på HW.no er mitt inntrykk. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Eller Foxconn (Fox+) Renaissance. Netshop har det for inngående og etter specs og det jeg har lest av noen omtaler har det noen løsninger som kan være interessante for enkelte. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hehe, ser ut til at HW.no likegodt kan ta seg sammen og teste alle X58-kortene Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 det er best å kjøpe asus, de er verdensmester i å lage hovedkorter. asus rampage 2 + NIC. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Kunne også veldig gjerne tenke meg å se en test av Intel sitt eget kort. Er ganske sjeldent det dukker opp tester av disse. Som regel Asus, Gigabyte og MSI som blir testet på HW.no er mitt inntrykk. Ja, og de kunne teste flere samtidig, bla. DFI LP UT også. Jeg har lekt med DFI i ett par uker, og det har vist til å være et flott OCing HK. Det ser slikt ut for 24/7, for nå. @4.01GHZ (211x19) HT:on 1,34v - 1 time primestabilt @4.01GHZ (219x19), 23265 Cinibench rendring(x CPU) score Endret 18. februar 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg har lekt med DFI i ett par uker, og det har vist til å være et flott OCing HK. Jeg trodde det var Genialt jeg. ( ) Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Jeg har lekt med DFI i ett par uker, og det har vist til å være et flott OCing HK. Jeg trodde det var Genialt jeg. ( ) DFI er et flott og formidabel overkokkingen plastform , men det geniale er å få utnytte alle potensialene som ligger i et flott HK. Jeg jobber med den geniale siden av saken. Endret 18. februar 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Noen som vet hvorfor Netshop plutselig fjernet Rampage II Extreme fra sortimentet sitt? Bestilte dette kortet fra dem. Kan ikke skjønne hvorfor de fjernet dem. Kan jo være en feil med produktene, men i så fall vil ikke jeg ha det. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Du kan jo spørre dem? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Noen som vet hvorfor Netshop plutselig fjernet Rampage II Extreme fra sortimentet sitt? Bestilte dette kortet fra dem. Kan ikke skjønne hvorfor de fjernet dem. Kan jo være en feil med produktene, men i så fall vil ikke jeg ha det. Da er vel antakelig feilraten på det spesifikke hovedkortet såpass høy hos Netshop at de ikke vil føre produktet. Det er nok ikke første gangen at noe sånt skjer. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Du kan jo spørre dem? Har sendt dem en e-post, men de vil ikke ut med grunnen til at de tok det ut fra sortimentet sitt. Noen som vet hvorfor Netshop plutselig fjernet Rampage II Extreme fra sortimentet sitt? Bestilte dette kortet fra dem. Kan ikke skjønne hvorfor de fjernet dem. Kan jo være en feil med produktene, men i så fall vil ikke jeg ha det. Da er vel antakelig feilraten på det spesifikke hovedkortet såpass høy hos Netshop at de ikke vil føre produktet. Det er nok ikke første gangen at noe sånt skjer. Kunne tenke meg det var noe sånt ja. Da tror ikke jeg at jeg vil kjøpe det. Usj, sånt er harmelig. Problemet er at jeg har mange andre varer i handlekurven min. Endret 26. februar 2009 av LockBreaker Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Få deg en DFI LP UT du, men netshop selger ikke denne. Asus P6T6 er et trygd valg også og Netshop har den på lager. Det er litt farlige å spekulere hvorfor Netshop har fjernet den. Det kan like godt være andre årsaker enn det som nevnes her. Endret 26. februar 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Få deg en DFI LP UT du, men netshop selger ikke denne. Asus P6T6 er et trygd valg også og Netshop har den på lager. Det er litt farlige å spekulere hvorfor Netshop har fjernet den. Det kan like godt være andre årsaker enn det som nevnes her. Selvsagt kan det være andre årsaker, men det går jo ganske tydlig fram av innlegget at det er antakelser, og ikke verifiserte fakta. AtW Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Få deg en DFI LP UT du, men netshop selger ikke denne. Asus P6T6 er et trygd valg også og Netshop har den på lager. Det er litt farlige å spekulere hvorfor Netshop har fjernet den. Det kan like godt være andre årsaker enn det som nevnes her. Har veldig lyst på det der. Ble ikke noe fristet av å høre så mye rart om R2E på XS. En som har hatt 2 hovedkort av samme slaget, og ingen av dem ville boote. Han gikk for DFI da ( ). Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Få deg en DFI LP UT du, men netshop selger ikke denne. Asus P6T6 er et trygd valg også og Netshop har den på lager. Det er litt farlige å spekulere hvorfor Netshop har fjernet den. Det kan like godt være andre årsaker enn det som nevnes her. Selvsagt kan det være andre årsaker, men det går jo ganske tydlig fram av innlegget at det er antakelser, og ikke verifiserte fakta. AtW Det de kaller "antakelser, og ikke verifiserte fakta, ligner mer på uholdbare spekulasjoner. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Få deg en DFI LP UT du, men netshop selger ikke denne. Asus P6T6 er et trygd valg også og Netshop har den på lager. Det er litt farlige å spekulere hvorfor Netshop har fjernet den. Det kan like godt være andre årsaker enn det som nevnes her. Har veldig lyst på det der. Ble ikke noe fristet av å høre så mye rart om R2E på XS. En som har hatt 2 hovedkort av samme slaget, og ingen av dem ville boote. Han gikk for DFI da ( ). Jeg har veldig gode erfaringer med DFI. Eneste kortet i markedet med digital PWM, og det hjelper en god del med overklokking egenskaper og stabilitet under stress. Eneste jeg opplevd som negativt er at Digital PWM kan fort bli varmt og jeg måtte montere aktiv kjøling på NB for å få styring på system-temp. Ellers er det et flott HK, mener jeg. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Det er toppmodellen du har ja Sam_oslo? T3eH8 altså. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 ja DFI LanParty UT X58-T3eH8, X58, for å være helt nøyaktig. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Eneste med Digital-PWM? Nå har jo BloodRage også Digital-PWM Men dette er helt klart et pluss, men Tom's Hardware sin store round-up av Intel LGA1366 hovedkort viser jo hvor ufattelig lite som faktisk er forskjell på disse kortene, nå som FSB er tatt bort overklokker de alle så godt som like godt, forskjellen ligger i hvor heldig du er med CPU og ikke hovedkortene lengre. Link Det bekrefter jo egentlig bare det faktum at valg av LGA1366 hovedkort ikke er så avgjørende, det som burde avgjøre er hvor god BIOS er og hvor gode kontrollerne er, når det kommer til stabilitet og overklokking så er CPU problemet og ikke hovedkort i seg selv. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Selvsagt kan det være andre årsaker, men det går jo ganske tydlig fram av innlegget at det er antakelser, og ikke verifiserte fakta. AtW Jeg vet at nettbutikker av og til tar ut produkter fra sortimentet, fordi det er dyrt å føre et produkt med høy feilrate. Selv skulle jeg kjøpe et hovedkort en gang som var som skapt for mitt bruk. Men da fikk jeg høre at det spesifikke hovedkortet hadde blitt tatt ut av sortimentet, nettopp på grunn av høy feilrate. Hvorfor Netshop har fjernet akkurat dette hovedkortet fra sitt utvalg er det nok bare Netshop som vet helt eksakt. Men når et nesten nytt produkt blir fjernet fra et sortiment, er det nok en god grunn til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå