Sam_Oslo Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Vi kritiserer ikke spesielt dette kortet for NIC eller annet, men generellt at det har blitt et glamfokus hvor man nedprioriterer ting som god kvalitet også i integrert lyd, nettverk, kanskje også enkelte harddisk kontrollere. Det er greit, men når man leser denne tråden, da får man ett inntrykk at HK = NIC og dette har dårlig NIC, og dermed er det hele bare dritt. Ble litt poetisk, jo. Endret 16. februar 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Kortet har mange bra sider, men når man betaler over 3000,- ønsker man et helhetlig og gjennomført produkt, ihvertfall jeg. Derfor er jeg ikke 100% fornøyd med Asus Revo kjøpet mitt, men jeg fant omtrent ingen HK som hadde kombinasjonen av alle elementer i kvalitet på komponenter og løsninger som jeg ville ha. Og jeg tror ikke det er fordi jeg er spesielt kravstor men fordi det er for lite variasjon i HK design som produkt. Det virker nesten som man er redd for å skille seg fra massen. Her er det akkurat nå et hull i markedet som jeg håper noen vil begynne å fylle snart. Jeg har kjøpt mitt dyreste hovedkort til PC bruk noensinne, 3500,- og da forventer jeg å være 100% fornøyd på alle områder. Endret 16. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Vi kritiserer ikke spesielt dette kortet for NIC eller annet, men generellt at det har blitt et glamfokus hvor man nedprioriterer ting som god kvalitet også i integrert lyd, nettverk, kanskje også enkelte harddisk kontrollere. Helt enig. Det er dessuten underlig hvordan alle fabrikantene velger å tråkke i det samme sporet. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Men mener folk enda at Marvell er et dårlig intigrert nettverkskort? Skal sammenliknes med andre intigrerte nettverkskort. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 HW har fjærne Marvell fra - i testen Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Det er greit, men når man leser denne tråden, da får man ett inntrykk at HK = NIC og dette har dårlig NIC, og dermed er bare dritt. Ble litt poetisk, jo. Alle her er nok enige om at et integrert nettverkskort ikke alene avgjør om et hovedkort er bra eller dårlig. Det har jeg i hvert fall aldri påstått. Nettverkskontrolleren er bare en av mange komponenter på hovedkortet. Men hovedkortet er tross alt den dominerende komponenten i hovedkortet med mange forskjellige funksjoner. Og helhetsinntrykket er at hovedkortet gir for liten bredde i forhold til hva man faktisk betaler. Jeg har i hvert fall vært ganske klar på hva jeg synes mangler på dette hovedkortet, det må du være enig i. Det er bare å lese første posten min i denne tråden (tror den står på side 5). Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Kortet har mange bra sider, men når man betaler over 3000,- ønsker man et helhetlig gjennomført produkt. Ihvertfall jeg. Derfor er jeg ikke 100% fornøyd med Asus Revo kjøpet mitt, men jeg fant omtrent ingen HK som hadde kombinasjonen av alle elementer jeg ville ha... og jeg tror ikke det er fordi jeg er spesielt kravstor men fordi det er for lite variasjon i HK design som produkt. Ingen HK (ingenting her i verden for dens syld) er perfekt. men ASUS har gjort en bra jobb på alle X58-serien, mener jeg. ASUS rev. har blitt anbefalt av AnandTech som den beste/utimate X58 hovedkort, jo. Bra valg. DFI UT X58 følgte etter som den beste HK for OCing . Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 HW har fjærne Marvell fra - i testen :!: Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Hehe joda jeg er fornøyd med kjøpet slik sett Sam, selv om jeg ikke har hands-on ennå ( men får i morgen ). Jeg skulle bare ønske at det lille ekstra også var med , noe jeg mener ikke koster mye energi eller penger å gjennomføre. Men jeg tror kortprodusenter nå som livet blir tøffere i IKT bransjen vil begynne å skille seg ut i større grad for å kapre tilhengere. Dog kan jeg ta helt feil og at alle bare vil safe i mainstream linjene. Endret 16. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 HW har fjærne Marvell fra - i testen :!: bra, Herved opphever jeg "chicken". Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 HW har fjærne Marvell fra - i testen :!: bra, Herved opphever jeg "chicken". Synes det står enda jeg... Når det gjelder nettverk, er det skuffende å se at Asus har utstyrt toppmodellen sin med billige nettverkskontrollere fra Marvell, vi ville heller sett kontrollere fra Broadcom eller Intel. http://www.hardware.no/artikler/asus_rampa...extreme/66677/6 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Joa men det ligger ikke under - liksom som det gjode tidligere. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Men skal vi ta en poll på hvor mange som ønsker en grundig test av nettverkskontrollere, siden det tross alt er dette temaet som har skapt den klart største diskusjonen i denne tråden? Mitt spørsmål til alle her: hvor mange ønsker en slik test? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Joa hadde vært greit å få testet dette sikkelig xP Selv har jeg kortet og har egentlig ikke ant at dette var så sinnsykt viktig tema.. Men jeg har det så vil jeg jo ha mest mulig. xP Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 HW har fjærne Marvell fra - i testen :!: bra, Herved opphever jeg "chicken". Synes det står enda jeg... Når det gjelder nettverk, er det skuffende å se at Asus har utstyrt toppmodellen sin med billige nettverkskontrollere fra Marvell, vi ville heller sett kontrollere fra Broadcom eller Intel. http://www.hardware.no/artikler/asus_rampa...extreme/66677/6 Den grei, de har tatt et modig steg og det er bra. De vil gå bort fra denne setningen også etterhvert de får tid til å teste/leke med den. Jeg ha lekt/testet litt i ett par uker med Marvell, og kan ikke se noe dårlig om den (ennå). Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 2 hender i været! intel intigrert VS Broadcom intigrert VS Marvell intigrert VS Realtek intigrert VS intel dedikert pro VS 3com dedikert Yeah! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 (endret) Da er det 4 stk i tillegg til meg selv som vil ha en slik test. Hva med deg, Sam_Oslo? Endret 16. februar 2009 av stigfjel Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 2 hender i været! intel intigrert VS Broadcom intigrert VS Marvell intigrert VS Realtek intigrert VS intel dedikert pro VS 3com dedikert Yeah! +1 dette vil være en bra og rettferdig test Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 HW har fjærne Marvell fra - i testen :!: bra, Herved opphever jeg "chicken". Synes det står enda jeg... Når det gjelder nettverk, er det skuffende å se at Asus har utstyrt toppmodellen sin med billige nettverkskontrollere fra Marvell, vi ville heller sett kontrollere fra Broadcom eller Intel. http://www.hardware.no/artikler/asus_rampa...extreme/66677/6 Den grei, de har tatt et modig steg og det er bra. De vil gå bort fra denne setningen også etterhvert de får tid til å teste/leke med den. Jeg ha lekt/testet litt i ett par uker med Marvell, og kan ikke se noe dårlig om den (ennå). Og jeg har flyttet mange TB med data med 99,2x % av gigabit nettverk uten at marvell nicene har daua Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå