Hayer Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Hei! Prøver å lage et "map" med disse linjen class UnitClass; map<int, *UnitClass> mUnits; Før noen spør, ja, det er prototypen av en klasse som blir opprettet rett under. Den spytter bare feilmeldingen her 1>c:\documents and settings\administrator\my documents\visual studio 2008\projects\rts class\rts class\main.cpp(61) : error C2275: 'UnitClass' : illegal use of this type as an expression 1> c:\documents and settings\administrator\my documents\visual studio 2008\projects\rts class\rts class\main.cpp(60) : see declaration of 'UnitClass' 1>c:\documents and settings\administrator\my documents\visual studio 2008\projects\rts class\rts class\main.cpp(61) : error C2133: 'mUnits' : unknown size 1>c:\documents and settings\administrator\my documents\visual studio 2008\projects\rts class\rts class\main.cpp(61) : error C2512: 'std::map' : no appropriate default constructor available 1>c:\documents and settings\administrator\my documents\visual studio 2008\projects\rts class\rts class\main.cpp(126) : error C2678: binary '[' : no operator found which takes a left-hand operand of type 'std::map' (or there is no acceptable conversion) 1> c:\program files\microsoft visual studio 9.0\vc\include\map(167): could be '_Ty &std::map<_Kty,_Ty,_Pr,_Alloc>::operator [](const _Kty &)' 1> while trying to match the argument list '(std::map, int)' Tilbake i fjese på meg :/ Noen som vet hvorfor og en rask workaround? LØST: Etter en god stund så jeg plutselig at jeg manglet et & et sted, men likevel rart at den spytter ut denne feilmeldingen :s Endret 14. februar 2009 av Hayer Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Noen som har en annen løsning på det? trenger en array/container/whatever som fungerer slik Element nr 1 Array[ 100 ] = "dette er element nr1"; Element nr 2 Array[ 334 ] = "arrayen er bare 3 elementer"; Element nr 3 Array[ 525 ] = "men indexene er 100,334,525"; Noen som skjønner hva jeg vil frem til? :/ Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 class UnitClass; map<int, *UnitClass> mUnits; Hva mener du med denne koden? Hvis du vil ha en map som har en integer som key og UnitClass-peker som verdi, blir det: map<int, UnitClass*> mUnits; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå