Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trøbbel med Belkin Router.

Anbefalte innlegg

Hjeeeeeeeeeelp!!!

Min Belkin Router er den verste dritten jeg har vært borti.

Jeg klikker snart. Får ikke til å være på flere maskiner samtidig,

Er det noen som vet åssn jeg foretar alle instillinger og liknende slik at dette går? Hjelp meg :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hjeeeeeeeeeelp!!!

Min Belkin Router er den verste dritten jeg har vært borti.

Jeg klikker snart. Får ikke til å være på flere maskiner samtidig,

Er det noen som vet åssn jeg foretar alle instillinger og liknende slik at dette går? Hjelp meg :cry:

Hva skjer når du kobler den opp?

har du konfigurert den rett, og hvilken leverandør bruker du?

Lenke til kommentar
Jeg har Telenor ADSL.

Men jeg trenger å vite åssn jeg fikser innstillingene. Jeg forstår ikke det som står i bruksanvisningen.

Forstår du ikke språket eller er det de tekniske begrepene du ikke skjønner?

Hvor langt har du kommet da?

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Jeg har ikke jort noe. Alt jeg prøver blir galt. Kan ikke du bare skrive alt jeg skal gjøre fra å koble til modemet med routeren, gjøre innstillinger på masikina til og bruke routeren slik at to maskiner kan være på nett samtidig.

Lenke til kommentar
Hei igjen!

Jeg har ikke jort noe. Alt jeg prøver blir galt. Kan ikke du bare skrive alt jeg skal gjøre fra å koble til modemet med routeren, gjøre innstillinger på masikina til og bruke routeren slik at to maskiner kan være på nett samtidig.

Hva har du prøv da?

Lettere og gi råd når man vet hva du har prøvd.

Maskinene skal kobles inn på den fireportes tilkoblingen, modemet skal kobles til en port som wan/xdsl/adsl e.l.

Lenke til kommentar

Rett satt opp fungerer Belkin helt glimrende, jeg kjører riktignok bare et Access Point mot min bærbare med et 802.11b kort i, men det er iallefall Belkin, tok meg 5min å sette opp (installere drivere og konfe. software) og deretter har det fungert helt glimrende. Anbefaler deg å ringe Belkin Support hvis du ikke får dette til, de har telefon : UK: 00 800 22355460

Dette skal så vidt jeg er opplyst bare gå på lokaltakst også, så dyrt burde det ikke bli, disse gutta er knakende gode (vi selger nemlig Belkin der jeg jobber og vi har vidresendt x-antall mennesker dit og alle sier at de fikk rask hjelp) Link til Belkin siden med telefon-nummer : http://www.belkin.com/contactus/index.html Håper du får orden på det 8)

Lenke til kommentar

Det har vel aldri skadet å faktisk lese bruksanvisning og tar det ikke lenger tid å gå på nettet , lete opp dette topic for å se om noen svarer ?

Jeg skal si kortfattet hva jeg "tror" er korrekt .

Inntaket kobles til modemet med medfølgende kabel , modemet kobles til din litt lettere berømte router med krysset kabel . Hver av de to pc`r kobles mot router med hver sin straight kabel .

Begge pc settes til å motta ip og alt det tullet automatisk ( jeg kaller det tull for vedkommende har vel ikke en gang giddet skrive hvilket os han kjører ) , men logger på router med medfølgende brukernavn / IP og derfor MÅ bruksanvisning leses for å finne dette ut .

Man finner ut hvor i routeren sitt opsett man skal sette inn opplysninger som Telenor har gitt , enda en grunn til at man må lese . Legger inn opplysninger og logger ut av routeren .

Surfer så på nettet med de pc`r msom er koblet til og forhåpentlig så har vedkommende lært en lekse av dette slik at neste gang man begynner en post med et antall eeeeeelp!! og samtidig kaller sitn router det verste dritt man har vert borti når man ikke en gang har prøvet .... bare skriker som en fjortiss og håper noen hjelper .... nei det er grenser for tåpelige poster og jeg som har passert langt over 30 burde holdt kjeft men fy F hvor vanskelig enkelte synest ting er .

RTFM :grumpy:

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg beklaher munnbtuket mitt, men vi har prøvd å skrive den ip'en som står i bruksanvisningen inn i adressefeltet i internett explorer, er dette riktig?

Ja, og du må passe på at det ikke er satt opp noen proxyserver i innstillingene til Ie da dette som regel vil hindre deg i og komme inn på routeren.

Lenke til kommentar

Jeg har en Belkin router, og den fungerer flott. Eneste jeg har problem med, er at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal åpne portene på den.

IP'n du skal skrive inn er: 192.168.2.1:88 også skal du velge et eller annet med raspppoe hvis du har telenor. Der skriver du in user/pass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...