Quattro7 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hei, Maskina skal ut av rommet, og jeg trenger 5 meter skjermkabel, lyd og usb. 1. Er det noen forskjell på om jeg har 5 meter HDMI eller 5 meter DVI? Hvis HDMI har jeg overgangen ved skjermkortet, med DVI ved TV'en. Har 3 VGA skjermer + 1 HD-tv. 2. Er det noen forskjell på disse 5-meterne? Er kvaliteten forskjellig? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=53266216 http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...23;c:36142;r:pg http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...alogCategoryID= 3. Kvalitetsforskjell på DVI-kabler? Takker for svar. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hvis DVI er billigere, bruk det. Det har ikke noe å si om overgangen er ved dataen eller tv'en. Hvilken som helst av de kablene kan nok brukes, kjøp den du vil Og ja, det er kvalitetsforskjell på kabler, men det er ikke relatert til pris. Er kabelen sertifisert for ditt bruk f.eks 1080p, skal den virke. Hvis ikke er det noe feil på den, og følgelig reklamasjon. Vær obs på at enkelte skjermkort ser ut til å sende ut litt svakere signal, så lengre strekk med kabel kan iblant bli ett problem. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Kjøpte en 10 meter HDMI, 10 meter VGA og 10 meter DVI i dag på Clas Ohlson. Har et 4870-skjermkort. Hvordan kan jeg merke om det blir dårligre, eller om skjermkortet sender svakere signal? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hvis skjermkortet sender for svakt signal vil du se støy på bildet, eller ikke noe bilde i det hele tatt når du velger 1080p. Som Junkers sa i en annen tråd, kan du i bruke en repeater for å forsterke signalet litt Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Jeg skal ha en DVI ledning, for å få en skjerm til.. Bør jeg kjøpe 10 meter DVI, eller 10 meter HDMI (+ 2 HDMI->DVI overganger)? Leste at DVI har maks på 5 m? Endret 14. mai 2009 av Quattro7 Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 HDMI og DVI leverer samme bildesignal, men vær obs på at DVI ikke leverer lyd noe som HDMI gjør. Men det er kanskje ikke så veldig aktuelt i ditt tilfelle i og med at du skal koble den til et skjermkort. Selv ville jeg gått for HDMI dette fordi man da har en kabel som leverer både lyd og bilde som betyr at den er mer fremtidsrettet, men det er nå min mening. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Hvis jeg skal ta HDMI må jeg bruke 2 overganger... taper jeg ikke mye kvalitet da? Hvordan er signalstyrken? Får jeg i det hele tatt bilde? Lenke til kommentar
MightyTor Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Kjøpte en 10 meter HDMI, 10 meter VGA og 10 meter DVI i dag på Clas Ohlson.Har et 4870-skjermkort. Hvordan kan jeg merke om det blir dårligre, eller om skjermkortet sender svakere signal? Hva betalte du for den kabelen? Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Rundt 300,- tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå