Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe min første ATV - Hva skal jeg se etter?

SSSø

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en ATV. Den skal brukes på veien og må derfor kunne registreres (for 2 personer).

Det jeg trenger hjelp til er rett og slett hva jeg skal se etter. Har nå bladd igennom alt som er på finn.no uten å bli særlig mye klokere. Hvor stor motor trenger man? Dette skal jo tross alt være gøy å kjøre. Vil en 250 cc med ca 20 hk være nok til å ha de litt gøy? Det jeg finner av større motorer (400 cc ++) er gjerne for dyrt, eller ikke mulig å registrere for vei (tror jeg). Jeg har kjørt en 250 cc for ca 4 år siden, jeg syns den gikk bra, men da var jeg jo også bare vandt til 50 cc scooteren min.

Har tenkt å bruke maks 50 000 på dette. Da skal den være ferdig registrert og jeg skal ha hjelm, hansker, ryggskinne osv.

Hvordan er det med vedlikehold? Kan jeg for eksempel bruke den til og fra jobb osv?

Er dette en dårlig idé?

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører bare 50ccm firehjuling, men min erfaring tilsier at du skal styre unna jallamerker. Jeg kjører SMC og bortsett fra motoren er det drittkvalitet. Deler løsner og ruster iløpet av ett år.

Jeg har ingen konkrete anbefalinger for deg though.

(PS: Du vet man må ha billappen for å kjøre slike store firehjulinger?)

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Jeg vil jo selvfølgelig ha noe større enn 250 cc, men har litt problemer med å finne noe (særlig siden jeg ikke vet hva som lar seg registrere). Om 50 000 kr er for lite, så kan jo budsjettet strekkes, men da begynner samvittigheten min å bli litt dårlig.

Har jeg forresten forstått det riktig med at reg. avgiften er rett over 18 000 kr?

Lenke til kommentar

Har sett på den, men det er jo det med hvite skilt, da. Sånn jeg har skjønt det må jeg legge til 18 000 for å få den registrert med hvite skilt.

Problemet er egentlig ikke hva jeg har råd til, det er mer hvor mye penger jeg er villig til (får lov til av damen) å bruke på et leketøy. Kan jo selge bilen.

Edit: Den var visst uten MVA også.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Ja, jeg finner flest interessante litt lenger nord, og jeg kjører ikke til Alta for å hente en. Jeg har heldigvis ikke hastverk.

Hvor langt jeg er villig til å strekke meg? Jeg vet egentlig ikke. 50 000 har jeg nå, ellers er det jo bare å spare litt fremover, men å nærme seg 100 000 er uaktuelt, da sier fornuften stopp.

Lenke til kommentar
Ja, jeg finner flest interessante litt lenger nord, og jeg kjører ikke til Alta for å hente en. Jeg har heldigvis ikke hastverk.

Hvor langt jeg er villig til å strekke meg? Jeg vet egentlig ikke. 50 000 har jeg nå, ellers er det jo bare å spare litt fremover, men å nærme seg 100 000 er uaktuelt, da sier fornuften stopp.

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...