AleksHH Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) trenger et text editor program til linux mint noe lignende notepad2 noen som kan hjelpe meg Endret 14. februar 2009 av mr aleks Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 nå har jeg ikke brukt Notepad2, men utifra screenshots o.s.v. ser det ut som noe alá kwrite, som jeg ofte bruker til sql og mindre python/bash scripts. jeg bruker det dessuten til notattakning, når jeg først er i kde. hvis ikke bruker jeg nano, og det passer vel ikke helt som notepad2 erstatning. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Linux Mint har sannsynligvis gedit ferdig innstalert. Du finner det i menyen, eller du kan starte det fra launcheren (alt + f2) Lenke til kommentar
AleksHH Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 har prøvd å få tak i bluefish men får ikke innstalert det får prøve gedit Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Linux Mint har sannsynligvis gedit ferdig innstalert. Du finner det i menyen, eller du kan starte det fra launcheren (alt + f2) er gedit som kwrite eller som kedit? for kedit har bare spellchecking, og ingen oppmarkering av kode e.l., slik kwrite har. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) gedit har syntax highlighting ja, vil anbefale den... Hva med emacs? vim? Endret 14. februar 2009 av Smif Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hadde det ikke vært for bruken av et gammelt og lite brukt (installert) grafisk bibliotek, hadde jeg anbefalt NEdit. Synd en så bra editor har halvveis gått i glemmeboka Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 har prøvd å få tak i bluefish men får ikke innstalert det får prøve gedit Høres ut som om du har lastet ned bluefish fra en nettleser, prøv å åpne Synaptic Package Manager eller Mint Install og søk der, ganske sikker på at det skal være tilgjengelig i pakkebrønnene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå