Gå til innhold

Problem med Browser men har internett :-S

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kan egentlig ikke veldig mye når det gjelder internett og generelt pc, og håper at jeg kunne få noe hjelp. Det har seg slik at jeg har internett men ingen internettkrevende programmer og browsers etc. funker. Så jeg lurte på om noe med erfaring kunne hjelpe meg?

Ps. bruker Vista!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan det ha noe med stengte porter å gjøre? Men det skjer ikke av seg selv..

Kan du prøve å beskrive litt bedre hva som ikke fungerer, da mener jeg som f. eks. HVA skjer med browseren når du går på nett..? Krasjer den eller hva skjer?

Det funker og spille online og alt det der, men browsern gir meg feilmelding og at jeg ikke er koblet til. Så aner ikke hva som har skjedd. Men det skjedde forrige helg midt i et Lan så kanskje det har noe med det og gjøre?

Lenke til kommentar

Er det ikke at browseren som står innstilt til å gå gjennom en proxy?

På Internet Explorer går du da på : Verktøy -> Alternativer for internett -> Tilkoblinger -> LAN-Innstillinger -> Så sørger du for at det ikke er huket av for: "Bruk en proxy-server til lokalnettet"

Sjekk også at det er huket av for "Identifiser innstillinger automatisk" i samme rute.

Endret av betuel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du sier det fungerer å spille online, så kommunikasjonen mellom de forskjellige enhetene i huset ditt fungerer.

Vet ikke helt om ipconfig vil vise noe nyttig i denne sammenheng, med mindre du har satt faste DNS-servere som var lokalt på lanet.

Prøv å ping vg.no f.eks, så får du avklart om det er DNS-feil eller ikke.

Dobbeltsjekk at det ikke har skjedd noe ifm brannmuren, at det ikke blokkerer browseren din i å få tilgang på nettet.

Vet ikke om du har andre pcer i huset du får sjekket browsere med, vet heller ikke om du har flere browsere på pcen å sjekke med.

Endret av Youcef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...