enterzelda Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hei Jeg kan egentlig ikke veldig mye når det gjelder internett og generelt pc, og håper at jeg kunne få noe hjelp. Det har seg slik at jeg har internett men ingen internettkrevende programmer og browsers etc. funker. Så jeg lurte på om noe med erfaring kunne hjelpe meg? Ps. bruker Vista! Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Kan det ha noe med stengte porter å gjøre? Men det skjer ikke av seg selv.. Kan du prøve å beskrive litt bedre hva som ikke fungerer, da mener jeg som f. eks. HVA skjer med browseren når du går på nett..? Krasjer den eller hva skjer? Lenke til kommentar
enterzelda Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 Kan det ha noe med stengte porter å gjøre? Men det skjer ikke av seg selv..Kan du prøve å beskrive litt bedre hva som ikke fungerer, da mener jeg som f. eks. HVA skjer med browseren når du går på nett..? Krasjer den eller hva skjer? Det funker og spille online og alt det der, men browsern gir meg feilmelding og at jeg ikke er koblet til. Så aner ikke hva som har skjedd. Men det skjedde forrige helg midt i et Lan så kanskje det har noe med det og gjøre? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Gå i CMD / Dosvindu og skriv ipconfig /all post resultatet. Prøv å slå av softwarebrannmuren til Windows. Lenke til kommentar
thomaslov Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Er det ikke at browseren som står innstilt til å gå gjennom en proxy? På Internet Explorer går du da på : Verktøy -> Alternativer for internett -> Tilkoblinger -> LAN-Innstillinger -> Så sørger du for at det ikke er huket av for: "Bruk en proxy-server til lokalnettet" Sjekk også at det er huket av for "Identifiser innstillinger automatisk" i samme rute. Endret 15. februar 2009 av betuel Lenke til kommentar
enterzelda Skrevet 23. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2009 Gå i CMD / Dosvindu og skriv ipconfig /all post resultatet.Prøv å slå av softwarebrannmuren til Windows. Hva i dosvinduet er du ute etter? Standard gateway, DHCP-server o.l? Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Du sier det fungerer å spille online, så kommunikasjonen mellom de forskjellige enhetene i huset ditt fungerer. Vet ikke helt om ipconfig vil vise noe nyttig i denne sammenheng, med mindre du har satt faste DNS-servere som var lokalt på lanet. Prøv å ping vg.no f.eks, så får du avklart om det er DNS-feil eller ikke. Dobbeltsjekk at det ikke har skjedd noe ifm brannmuren, at det ikke blokkerer browseren din i å få tilgang på nettet. Vet ikke om du har andre pcer i huset du får sjekket browsere med, vet heller ikke om du har flere browsere på pcen å sjekke med. Endret 23. februar 2009 av Youcef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå