vestlia Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hei! Jeg driver på med et skoleprosjekt i ikt der vi skal lage en hjemmeside. Planlegger å sette inn en flytemeny (meny som følger siden når du går nedover), noe alla dette: https://nettuts.s3.amazonaws.com/018_Floati...nal_nettut.html Er det noen som kunne hjulpet meg med denne koden? Har også funnet andre eksempler, men fåtallet fungerer i Dreamweaver... Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jobbar du i WYSIWYG editoren (den grafiske) eller i kodedelen? For i editoren er det ikkje mykje å utrette - du må nok jobbe med kode her. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 15. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2009 Bruker split screen, så kan godt skrive kode. Det er noen som har lagt ut koder du kan lime inn, men disse var ikke støttet i Dream Weaver. Problemet er at jeg ikke har kompetanse nok til å lage en sånn kode, derfor fint om noen kunne postet en eller kommet med innspill Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Det skal no fungerere vis du opnar sida i ein nettlesar. Og har gjort rett. Preview delen i Dreamviewer er noko bedriten. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 16. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2009 Hehe, takker for innspill, men jeg veit hvordan/hvor jeg skal plassere koden. Men problemet mitt er at jeg ikke greier å lage koden. Det er det som er problemet. Men det virker som du har ganske god peiling, så du hadde ikke giddi å lage en kode for en flytemeny og postet den her? Jeg hadde isåfal blitt evig taknemmelig Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Kan du ikkje berre linke til ein av dei kodane du har prøvd, så ser me om me ikkje greier å fikse noko. Må moglegens blande litt HTML og Javascript og ikkje minst CSS for å få til dette her. Men det går greit. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Har fått det til nå! Fikk litt hjelp av en kar på skola Ellers takk for all hjelp Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Så flott. Berre hyggeleg Lenke til kommentar
h4ppy Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 jeg har brukt en liten vri på det. www.24chilli.com du er hjertelig velkommen til å kopiere den jeg brukte der. Problemet får du når du bruker fixed i IE 6 og lavere.. på min nettside finner du en grei løsning, send PM om du vil ha litt implementerings hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå