sammy70 Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Får ikke startet maskinen til en kompis. Når jeg prøver å starte den, er skjermen bare svart og maskinen jobber og jobber. Etter x antall forsøk klarte den å starte og ting fungerte som vanlig, men det var bare den ene gangen.. En annen ting er at maskinen starter av seg selv når jeg plugger inn tastaturet..!! (fortsatt bare svart skjerm) Aldri vært borti noe sånt. Noen som vet? Kjører XP, NAV og NIS Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Er skjermen svart hele tiden? Kommer du ikke engang inn i BIOS? Eller er det etter windows starer loading at den blir svart? Lenke til kommentar
sammy70 Skrevet 20. april 2003 Forfatter Del Skrevet 20. april 2003 Er skjermen svart hele tiden? Kommer du ikke engang inn i BIOS? Eller er det etter windows starer loading at den blir svart? Kommer ikke inn i BIOS nei. Helt svart.. ser ingenting, men maskinen jobber. Lampene lyser konstant. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Hvilket hovedkort har du og hører du noe pip når maskinen starter? At lampene lyser konstant behøver ikke tyde på at maskinen jobber. Hører du HDD jobbe? Lenke til kommentar
sammy70 Skrevet 20. april 2003 Forfatter Del Skrevet 20. april 2003 Som sagt er det pc'n til en kompis, så jeg vet faktisk ikke hvilket hovedkort. Bort å ta en titt etterpå. Ingen pip og er usikker på om diskene jobber. Maskinen er ikke akkurat lydløs.. Trodde diskene jobbet da det lyser orange lampe. Den ene gangen den startet, kom det vanlige pipet. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Har du en ekstra ram-brikke liggende så bytt den med den som sto i. Og på samme måte gjør du feilsøk med HDD, Skjermkort, PSU osv. Lenke til kommentar
sammy70 Skrevet 20. april 2003 Forfatter Del Skrevet 20. april 2003 Har du en ekstra ram-brikke liggende så bytt den med den som sto i. Og på samme måte gjør du feilsøk med HDD, Skjermkort, PSU osv. Prøve å feilsøke hw etterpå. Kommer tilbake med res. Men det med at maskinen starter av seg selv når jeg plugger i tastaturet, hva i all verden kan det komme av? Forslag? Lenke til kommentar
Lef Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Resett CMOS/BIOS ! Gjøres enklest ved å bare ta ut batteriet av hovedkortet + strømkontakt. Vent i ca 1 min, sett i batteri og strømkontakt, da tenker jeg det blir liv i det meste :-) Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Hvis det er et nforce2 hovedkort så høres det ut som en død bios... Når mitt kort røyk så var det svart skjerm og ikke noe pip pluss at HDD lampa lyste uten at HDD jobbet. Lenke til kommentar
Venruki Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Hadde akkuratt samme prolemet jeg.... Hovedkortet!.... ingen tvil...bytta ram , cpu,skjermkort men neida.. Her måtte jeg få nytt hovedkort av Komplett Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Høres ut som HK har tatt påskefeie ja... Lenke til kommentar
sammy70 Skrevet 20. april 2003 Forfatter Del Skrevet 20. april 2003 Resett CMOS/BIOS ! Gjøres enklest ved å bare ta ut batteriet av hovedkortet + strømkontakt. Vent i ca 1 min, sett i batteri og strømkontakt, da tenker jeg det blir liv i det meste :-) Takker så mye, Lef! Det gjorde susen :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå